کد خبر 420344
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳

مدیر فنی شورای المپیک آسیا گفت: به زهرا نعمتی که در سال ۲۰۱۵ رکورد پارالمپیک جهان را شکست افتخار می‌کنم و عملکرد اسماعیل عبادی را ستایش می‌کنم.

به گزارش مشرق، حیدر فرمان مدیر فنی شورای المپیک آسیا در بازدید از اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان کشورمان اظهار داشت: اگرچه این رشته در ایران نوپاست اما توانسته سطح خود را ارتقاء دهد و شما باید به خودتان افتخار کنید در این رشته حتی اگر یک نفر هم بتواند در یک تیم به سطح بالا برسد یک افتخار است.

وی در ادامه افزود: در بازی‌های آسیایی اینچئون عملکرد ایران را دیدم و افتخار می‌کنم که تیراندازی با کمان ایران توسط شجاعی، رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان با وجود مشکلاتی که بوده به سطح بالای آسیا و جهان رسیده است.

مدیرفنی شورای المپیک آسیا افزود: به زهرا نعمتی که در سال 2015 رکورد پارالمپیک جهان را شکست افتخار می‌کنم و عملکرد اسماعیل عبادی را ستایش می‌کنم.

وی افزود: کشوری مانند انگلیس کار خود را در این رشته از سال‌های پیش شروع کرده و حمایت‌های زیادی از طرف دولتش داشته و از بخش خصوصی نیز کمک گرفته ولی در ایران این شرایط وجود نداشته اما پیشرفت این رشته قابل ستایش است.

وی تأکید کرد: در این چند روزی که به عنوان عضو هیئت رئیسه شورای المپیک آسیا در ایران بودم به استان همدان نیز سفر کردم چرا که دنبال ارتقای رشته‌های جدید هستیم یکی از این رشته‌ها تیراندازی باکمان بود و ما به این نتیجه رسیدیم که با شجاعی، رئیس فدراسیون ایران ارتباط بیشتری داشته باشیم.

حیدرفرمان یادآور شد: 12 کشور غرب آسیا در این رشته فعال نیستند و ما سعی می‌کنیم در آینده ایران رئیس تیراندازی با کمان مرکز آسیا باشد. ایران سه فرصت برای کسب سهمیه المپیک دارد دو ماه دیگر مسابقات جهانی دانمارک برگزار می‌شود که در آن تیراندازان سطح بالای جهان حضور دارند و سهمیه می‌گیرند 6  ماه بعد نیز مسابقات تایلند برگزار می شود.

وی یادآور شد: هر کشور آسیایی که بتواند مقام کسب کند و سهمیه بگیرد باعث افتخار آسیاست. شما زحمات زیادی می کشید و مدت‌ها از خانواده و دوستان‌تان دور هستید ولی وقتی مدال می‌گیرید این سختی ها به شیرینی تبدیل می‌شود.

در پایان این بازدید نیز حیدر فرمان در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در خصوص اینکه از پتانسیل های ایران برای ارتقای تیراندازی با کمان آسیا چه استفاده‌ای خواهید کرد گفت: ما در مسائل تکنیکی و فنی ورود نمی‌کنیم ما این توانایی را داریم که زمینه‌های ورزشی و برگزاری مسابقات را بررسی کنیم و ببینیم که استانداردهای جهانی وجود دارد یا خیر ما به دنبال این هستیم که فدراسیون‌های بین المللی را بیش از گذشته در کارهای‌مان دخیل کنیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص اینکه آیا بابت میزبانی اندونزی در بازی های آسیایی 2018 با توجه به میزبانی ضعیف این کشور در بازی‌های کشورهای اسلامی نگرانی نیستید، گفت: نمی‌خواهم عدم موافقت خود را اعلام کنم شما می‌توانید سطح المپیک و بازی‌های آسیایی را ببینید و با هم مقایسه کنید. اگر این کار را انجام دهید می‌بینید که فاصله زیادی وجود ندارد. مسئولیت برگزاری این بازی‌ها با شورای المپیک آسیاست و پس از برگزاری آن می‌توانیم بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی و بازی‌های آسیایی را مقایسه کنید.

وی افزود: ما از سازمان‌های بین المللی و جهانی می‌خواهیم که بازی های ما را رصد کنند و ببینند که آیا استانداردهای جهانی را دارند یا خیر.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس