کد خبر 424615
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴

درگیری‌های جاری بین 2 گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره در استان درعا، واقع در جنوب سوریه بیش از یک صد کشته از دو طرف برجا گذاشت.

به گزارش مشرق، چندین هفته است که مناطق مختلف استان درعا و ریف آن در جنوب سوریه شاهد درگیری‌های شدید و خونین مسلحانه بین دو گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره است.

این درگیری‌ها روز گذشته (چهارشنبه) درحالی بین دو طرف ادامه یافت که بیش از یک صد کشته از دو طرف و ده‌ها مجروح برجا گذاشت.

بنابر گزارش‌های رسیده از یک صد کشته روز گذشته گروه‌های تکفیری، 60 نفر از عناصر گروه تروریستی موسوم به «گردان شهدای یرموک» وابسته به داعش بودند که در منطقه «اللجاه» به هلاکت رسیدند.

در این راستا گروه تروریستی موسوم به «جنبش آزادگان شام اسلامی» وابسته به جبهه النصره نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نبردهای روز گذشته بر تعدادی از نقاط نظامی و روستاهای استان درعا که در کنترل گردان شهدای یرموک بود، تسلط پیدا کرد.

بیانیه این گروه تروریستی تکفیری تاکید می‌کند که جنبش آزادگان شام اسلامی موانع نظامی العلان، روستای الغولا و سد سحم جولان را از عناصر شهدای یرموک پاکسازی کرده و مبارزه با این گروه تا بیرون راندن کامل آن از استان درعا را ادامه می‌دهد.

برخلاف نبردهای جاری در مناطق مختلف شمال سوریه به ویژه در ریف شمالی حلب که با پیشروی و موفقیت داعش همراه بوده، در درگیری‌های جنوب سوریه داعش موفق نشان نداده و این جبهه النصره است که ابتکار عمل را در این محورهای عملیاتی در دست گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    یکصد حیوون وحشی مردن آخ جون. البته با پوزش از حیوانات وحشی محترم
  • علی ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    عجیب منتظریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس