بر اساس سند منتشر شده از سوی مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، هاشمی رفسنجانی در اولین جلسه بعد از رحلت امام خمینی (ره)، انتخاب آیت‌الله خامنه‌ای را به عنوان مناسب‌ترین فرد در کشور برای رهبری دانست.

به گزارش مشرق، در بخشی از این سخنرانی که در سایت مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و به نقل از جلسه 22خرداد 1368، آمده است:

ما از مجلس خبرگان صمیمانه متشکریم...در سخت‌ترین شرایط با سرعت ودقت و صحت وظیفه خودشان را به خوبی انجام داده اند. انصافاً در آن شرایط روحی که شما می‌دانید انسان چه حالی دارد اجتماعی در ظرف چند ساعت مهمترین مسأله کشور را آنگونه خوب حل کردند و مناسبترین انسانی که ما امروز در کشور داریم، نزدیکترین شاگردان امام به شخص امام را انتخاب کردند و راه امام را با این انتخاب بیمه کردند و تضمین کردند و وحدت جامعه را حفظ کردند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کاملا استقبال کردند. همه جریان‌هائی که در این کشور و خارج از کشور بود خوشحال شدند، دشمنان ما شکست خوردند، امیدهای واهی که به دوران بعد از حیات امام بسته بودند از دستشان رفت...  مجلس شورای اسلامی همانطور که در گذشته نشان داد که وظیفه شرعی‌اش را در اطاعت از رهبری انجام می‌دهد انشاءالله در آینده هم چنین خواهد بود و ما امیدواریم که در سایه رهبری با هماهنگی همه برادرانمان از هر طرز فکر وسلیقه بتوانیم به این مردم خدمت بکنیم و اسلام را در جامعه خودمان آنطوری که شایسته است پیاده بکنیم.

منبع: خبرآنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس