آسیب های جدی مانند ریختن زباله در مسیر ریل قطار، استفاده‌های نادرست از پله برقی، مانع بسته شدن درهای قطار و... مواردی است که هزینه های هنگفتی روی دست شرکت بهره برداری مترو می گذارد. از این رو آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، در پی حضور محسن نایبی مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران در برنامه‌ خندوانه‌ و پاسخ به سوالات آموزشی مجری برنامه، برخی از سایت‌ها در مطالبی مدعی شدند که قرارداد میلیاردی بین این برنامه تلویزیونی و شرکت مترو منعقد شده است که معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران توضیحاتی را در این مورد ارائه کرد.

در این توضیحات محمد صائبی با اشاره به تاکیدات شهردار تهران درخصوص فرهنگ سازی در حوزه مترو اظهارداشت: آسیب های جدی مانند ریختن زباله در مسیر ریل قطار، استفاده‌های نادرست از پله برقی، مانع بسته شدن درهای قطار و... مواردی است که هزینه های هنگفتی روی دست شرکت بهره برداری مترو می گذارد. از این رو آموزش شهروندی و فرهنگ سازی در دستور کار این معاونت قرار گرفته است.

وی به ارائه برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی شرکت بهره برداری مترو پرداخت و اظهار کرد: با توجه به موارد مطروحه به عنوان معضلات و مشکلاتی که شرکت بهره برداری مترو با آن مواجه است، در راستای فرهنگ سازی در این خصوص، با شبکه نسیم قرارداد تولید ۵۰ برنامه تلویزیونی بسته شده است. به طوری که در قالب آیتم های متنوع مانند لبخند زدن در مترو شنبه ها و نمایش کلیپ های مختلف با بهره مندی از شخصیت کارتونی در محوطه مترو و...مبادرت به فرهنگ سازی می شود.

صائبی درباره لزوم اجرای این برنامه ها نیز گفت: ۱۱ میلیارد تومان سالیانه جهت نظافت ایستگاه ها و ریل های مترو هزینه می شود که این مقدار در قبال هزینه ای که برای ۵۰ برنامه آموزشی مذکور پرداخت کرده ایم مبلغ کمی به حساب می آید.

بر اساس گزارش سایت شهرداری تهران، معاون فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو با اشاره به زمان قرارداد با این رسانه تصویری اظهارکرد: قرارداد شرکت مترو با شبکه نسیم برای پخش آیتم هایی که اشاره شد تا اواخر شهریور ماه است. امیدواریم این برنامه‌ها بتواند تاثیر لازم را بر شهروندان داشته باشد تا از تحمیل هزینه اضافه بر مجموعه مترو تهران جلوگیری شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    خیلی عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس