کد خبر 424120
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵

رئیس جمعیت هلال احمر گفت: انتقال پایتخت از شهر تهران به شهر دیگر تنها پاک کردن صورت مسئله در زمان وقوع بحران است و باید شهروندان آموزش‌های امدادی لازم را ببینند.

انجام اقدامات اساسی در زمان وقوع بحران در پایتخت
به گزارش مشرق، امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر در بازدید از سازمان مدیریت بحران با اشاره به شعار صلیب سرخ مبنی بر تغییر نگرش‌ها اظهار کرد:‌ تا زمانی که نگرش‌ها تغییر نکرده است، اتفاق خاصی در خصوص تغییر ساختار هلال احمر نمی‌افتد، پس هر وقت ذهنمان تغییر کرد، زندگی‌های زیادی تغییر می‌کند و به تبع هرخانواده‌ای می‌تواند در خود یک امدادگر داشته باشد، چرا که بسیاری از موارد در زمان بحران‌ها با توان مردمی حل می‌شود.

وی افزود: در اسناد سازمان بین المللی، زلزله تهران مورد توجه است و باید دیدگاه مسئولین و شهروندان راجع به خدمات رسانی در هنگام بحران‌ها تغییر کند.

ضیایی ادامه داد: چند آفت در کار هلال احمر دیده می‌شود به خصوص اینکه تجهیزات به صورت سوری استفاده می‌شود و این ذهنیت باید طوری نهادینه شود که تجهیزات در عمل استفاده شود و همچنین نباید بدون دانش جهانی اقدام به عمل کنیم، با وجود آنکه پیگیری هلال احمر موقتی و ضعیف است و از میزان خطر احتمالی اطلاع کافی در دست شهروندان نیست، باید امکانات به صورت پایه‌ای استفاده شود و کار تیمی به وسیله شهروندان تقویت شود.

وی گفت: تهران با وجود اینکه شهر مدرنی است، اما از لحاظ زیر ساختی و مدیریت حرفه‌ای و علمی عقب افتاده است و تمرکز در سازمان‌های مربوطه وجود ندارد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: جمعیت هلال احمر به طور کلی به خوبی عمل می‌کند اما باید اشکالات رفع شود و اگر سرمایه گذاری درستی انجام شود، می‌توان مسائل را به درستی حل کرد.

وی افزود: از خطر زلزله نمی‌توان گریز داشت اما باید پیشگیری‌ها مدیریت شود تا در صورت وقوع بحران، بتوان به کمک هم‌نوع شتافت و اولین مسئله که در این امر دخیل است، آموزش درست و همگانی متناسب با سطح سواد شهروندان است. البته حضور داوطلبان نیز می‌تواند ظرفیت‌ها را تکمیل کند، شهروندان تهرانی نیز از آموزش هلال احمر استقبال می‌کنند.

ضیایی اظهار کرد: در تهران، با صرف زمان تمام اشکالات در رابطه با مدیریت بحران حل می‌شود و انتقال پایتخت که سال‌ها قبل از انقلاب تا به حال در دستور کار بوده، در مقابله با بحران فکر خوبی نیست، چرا که اگر پایتخت از شهر تهران خارج شود، فقط مرکز سیاسی تغییر مکان می‌دهد و مرکز تجاری همچنان به قوت خود در شهر تهران بجا می‌ماند و این پاک کردن صورت مسئله است و راه حل صحیح در مقابله به بحران‌ها، آموزش به شهروندان است تا در نهایت در هر خانواده یک امدادگر حضور داشته باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس