اين شاعر پرآوازه کودک تصريح کرد: اما متاسفانه امروزه هيچ پيامي در برنامه هاي صدا و سيما القا نمي شود و هيچ جهتي به فکر کودکان و نوجوانان نمي دهند.

مصطفي رحماندوست، شاعر و نويسنده کودک و نوجوان در گفتگو با خبرنگار فرهنگي مشرق ضمن انتقاد از روند نزولي ادبيات کودک و نوجوان در توليدات صدا و سيما گفت: وضعيت برنامه هاي صدا و سيما به هم ريخته است و توليدات اين سازمان کاملا غير اصولي است.
رحماندوست با اشاره به وضعيت برنامه هاي کودک و نوجوان در سالهاي ابتدايي انقلاب ادامه داد: در آن روزها با اينکه ساعات محدودي از برنامه ها به کودکان و نوجوانان اختصاص داشت اما براي همين برنامه هاي اندک هم شوراي سه نفره مديريت را تشکيل مي داديم و براي هر يک ساعت برنامه، چند ساعت بحث و بررسي کارشناسي مي کرديم.
اين شاعر پرآوازه کودک تصريح کرد: اما متاسفانه امروزه هيچ پيامي در برنامه هاي صدا و سيما القا نمي شود و هيچ جهتي به فکر کودکان و نوجوانان نمي دهند.
رحماندوست به تغيير مديريت ها در صدا و سيما هم اشاره کرد و گفت: مثلا کسي مانند آقاي ميرکياني را از مديريت بر برنامه هاي کودک و نوجوان شبکه اي برمي دارند و به جايش کسي را منصوب مي کنند که هيچ تجربه اي در اين زمينه ندارد و وقتي بررسي مي کنيم، درمي يابيم که با يکي از مديران بالاي سازمان قوم و خويش بوده است.
وي ادامه داد: متاسفانه کيفيت برنامه هاي صدا و سيما امروز براي مديران اين رسانه اهميتي ندارد و تنها موضوع مهم، پرکردن زمان و وقت آنتن است. امروزه چه توليدات داخلي و چه آثار خارجي بدون ارزيابي هاي روانشناسانه به خورد کودکان و نوجوانان داده مي شود که اين اجحاف بزرگي است.
رحماندوست بار ديگر به حساسيت برنامه هاي کودک و نوجوان در گذشته اشاره کرد و گفت: در آن زمان براي ما مهم بود که کودکان چگونه حرف مي زنند و مواظب بوديم که هر کلام وعبارتي به دهانشان راه پيدا نکند اما امروزه هيچ حساسيتي به اين موضوع وجود ندارد و برخي کلمات و عبارات از مجري هاي اين برنامه ها شنيده مي شود که بجز غلط بودن، آموزنده نيز نيستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس