کد خبر 423419
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

گروه تروریستی تکفیری «داعش» با تصرف چندین منطقه در ریف شمالی حلب همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهد و وحشت بسیاری را در دل گروه‌های مسلح این منطقه که تاکنون نتوانسته‌‌اند، مانع این پیشروی‌ها شوند، ایجاد کرده است.

به گزارش مشرق، برای سومین روز متوالی درگیری‌های شدید و خونینی در ریف شمالی حلب، واقع در شمال سوریه بین گروه تروریستی تکفیری «داعش» و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در این منطقه مانند «ارتش آزاد»، «جیش الفتح» و «جبهه النصره» جریان دارد که تاکنون ده‌ها کشته و صدها زخمی از طرف‌های درگیر برجا گذاشته است.

براساس جدیدترین گزارش‌های میدانی رسیده از مناطق درگیری گروه‌های تروریستی تاکنون داعش موفق شده با بیرون راندن دیگر گروه‌های مسلح تروریستی شهرک‌های صوران، الحصیة، البله، غرناطة و  سد الشهباء را پس از بیرون راندن گروه‌های تروریستی از آنها تصرف کند.

ذبح‌های خانوادگی

این گزارش‌ها اظهار می‌کند که داعش پس از ورود به شهرک صوران اقدام به بریدن سر تعدادی از عناصر مسلح گروه‌های تروریستی و خانواده‌هایشان کرده است و این موجب شده تا وحشت بسیاری بر ساکنان این مناطق از بیم وقوع کشتارهای بزرگ علیه غیر نظامیان به بهانه‌های مختلف توسط داعش حکمفرما شود.

همین موضوع در کنار شکست سنگینی که گروه‌های مسلح در ریف شمالی حلب از داعش متحمل شدند، آنها را واداشته تا از دیگر گروه‌های تروریستی منطقه برای مقابله با داعش درخواست کمک کنند.

این درحالی است که گروه‌های درگیر با داعش تمام امکانات نظامی و نیروی انسانی خود را برای مقابله با پیشروی داعش در این منطقه به خدمت گرفته‌اند.

بیم از تصرف اعزاز

در همین راستا تمام گروه‌های مسلح فعال در ریف شمالی حلب به عناصر خود دستور آماده باش کامل داده‌اند تا مانع پیشروی داعش به سمت شهر «اعزاز» و تسلط بر آن شوند.

شهر اعزاز به این جهت که در نزدیکی مرزهای ترکیه و گذرگاه مرزی «باب الهوی» قرار دارد، در دست داشتن کنترل آن هم برای داعش و هم برای دیگر گروه‌های مسلح از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اما شب گذشته «جبهه النصره» در عملیات تروریستی در شهرک البله که داعش به تازگی آن را تصرف کرده است، با منفجر کردن یک خودرو بمبگذاری شده که یک انتحاری آن را می‌راند، شماری از عناصر داعش را کشته و تعدادی را نیز زخمی کرد.

جیش الفتح اعلام جنگ کرد

از سوی دیگر ائتلاف گروه‌های مسلح حلب موسوم به اتاق عملیات «فتح حلب» سرانجام در قبال تحولات میدانی رخ داده در ریف شمالی حلب که شکست گروه‌های مسلح این منطقه را تاکنون درپی داشته است، از خود واکنش نشان داد و در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد، در کنار دیگر گروه‌های مسلح این منطقه قرار گیرد و ضمن دفع حملات داعش، مناطق از دست رفته را از این گروه باز پس گیرد.

اما بیانیه فتح به این نکته اشاره کرده است که در صورت باز پس گیری مناطق تصرف شده، از جمله شهرک صوران، آنها را به مناطق تحت تصرف خود ملحق خواهد کرد.

فتح حلب همچنین عنوان کرده است که حضور در کنار دیگر گروه‌های مسلح برای مقابله با داعش به معنای صرف نظر کردن این ائتلاف از تدارک برای نبرد سرنوشت ساز تصرف شهر حلب نیست.

بنابر گزارش‌ها درحال حاضر درگیری‌های شدید و سختی بین داعش و گروه‌های مسلح تروریستی مانند النصره و جبهه شامیه و آزادگان شام در روستاهای ام القری و ام حوش جریان دارد.

این مناطق شاهد خروج گسترده ساکنان از بیم کشتارها و انتفام‌جویای‌های وحشتناک و غیر انسانی داعش است. اغلب این پناهجویان راه اردوگاه آوارگان «باب السلامه» را پیش گرفته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    لیاقت مردمی که در برابر این وحشیها نایستند همینکه نوامیسشون صرف جهاد نکاح بشه. اگه این مشکل برای فقط یک استان ایران پیش میومد فکرشو بکنید چکار میکردن ایرانیها
  • محبوبی ازاراک ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    دشمن هرقدرضعيف باشدنبایددست کم گرفته شود امااین به آن معنا نیست که آنقدرسلاح ونیرو جمع کنیم که نشانه ترس ودستپاچگی باشد٬ شناخت دشمن وعقایدآنان برای تک تک نیروهالازم است بیادداشته باشیم ایمان وباورانسانهاواراده تحقق هدف حرف آخر رامیزند.برای آن لحظات آخرآماده باشیم به عبارت دیگربرای ظهورحقیقت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس