رسانه‌ها و افراد مخالف و معاند انقلاب اسلامی همیشه منتظر یک فرصت هستند. خبر ورود پیکرهای مطهر 175 غواص شهید بهانه‌ای شد تا این رسانه‌ها دوباره فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند و شبهه‌افکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

گروه جنگ نرم مشرق- چندی پیش پیکرهای ۱۷۵ غواص شهید وارد کشور شدند؛ این شهدا در عملیات کربلای۴ در دی‌ماه 1365 با دستان بسته توسط نیروهای بعثی به شهادت رسیده و زنده به گور شده بودند، عملیاتی که رزمنده‌ها با خاطرات تلخی از آن یاد می‌کنند. با نظر به اینکه حدود 30 سال از شهادت این غواصان رزمنده می‌گذرد، اما انتشار خبر نحوه شهادت این رزمنده‌ها موجب بروز واکنش‌های مختلفی از رسانه‌های معاند تا مردم عادی در فضای سایبر گردید.

با وجود اینکه در هشت سال دفاع مقدس با توجه به تدبیر فرماندهان و غیرت‌ورزی رزمنده‌ها یک وجب از خاک کشور در تصرف دشمن بعثی قرار نگرفت و عملیات‌ غرورآمیز زیادی مانند «فتح المبین» و «بیت‌المقدس» در این دوران انجام گرفت، اما در بعضی از عملیات مانند کربلای 4 به دلایل مختلف فتحی صورت نگرفت.

کربلای 4 و خیانت‌های شیطان بزرگ

عملیات کربلای چهار در دی ماه 1365 در شرایطی انجام شد که مسئولان ایرانی منتظر یک پیروزی بزرگ و سرنوشت‌ساز و در نهایت پایان جنگ بودند. این فضا که به‌ویژه بعد از عملیات بزرگ والفجر 8 و فتح فاو ابعاد روانی ویژه‌ای پیداکرد، سبب هجوم بی‌نظیر نیروهای مردمی به سمت جبهه‌ها شد که در تاریخ 8 ساله جنگ تحمیلی تنها در برهه عملیات «فتح‌المبین» در سال 61 نمونه داشت.


شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

در عملیات کربلای 4 مردم ایران منتظر یک پیروزی بزرگ و سرنوشت‌ساز و در نهایت پایان جنگ بودند

این عملیات با رمز «محمد رسول الله» (ص) در محور «ابوالخصیب» به صورت گسترده به فرماندهی سپاه انجام شد. در این عملیات ابتدا حدود ۱۵‌هزار نفر از نیروهای ایرانی به رهبری گروهی از تکاوران و غواصان، نیمه جنوبی دجله و نیمه شمالی اروندرود را پشت‌سر گذاشتند و با گذر از جزیره‌های «ام‌الرصاص»، «ام‌البابی»، «قطعه ۲» و «سهیل» به خاک عراق وارد شده و خط دفاعی حد فاصل سپاه سوم عراق در شرق «بصره» و سپاه هفتم در منطقه نزدیک شبه‌جزیره «فاو» را شکستند. بعد از آن حمله حدود ۶۰‌ هزار نیروی سپاه و بسیجی ایران به سمت مواضع عراق در ساحل شرقی «اروند رود» ادامه یافت.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

هواپیماهای جاسوسی آواکس ارتش آمریکا یکی از اصلی‌ترین عوامل کمک به ارتش رژیم بعثی عراق در مواجه با رزمنده‌های ایرانی بود

نیروهای بعثی با کمک مستقیم آمریکایی‌ها در انتقال اطلاعات مربوط به تحرکات نظامی ایرانی‌ها که توسط هواپیماهای جاسوسی آواکس و تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده بود، خود را برای این عملیات آماده کرده بودند و موانع بسیار قوی طبیعی و مصنوعی از جمله مسدود کردن، حفر کانال در معبر اصلی محور و پر کردن آن با مازوت برای زمینگیر کردن نیروهای ایرانی ایجاد کرده بودند؛ نیروهای عراقی برای از بین بردن رزمنده‌ها فقط از سلاح‌های مستقیم و توپخانه بهره نبردند بلکه هواپیما‌ها و هلیکوپترهای مسلح را هم علیه نیروهای بی‌سرپناه و آشکار در منطقه به‌کار گرفتند و بخش زیادی از نیروهای آب خاکی ایران را غرق کردند که در نهایت با مشخص شدن تلفات سنگین نیروهای خودی، عملیات متوقف شد.

بهانه‌ای برای حمله به فرماندهان دفاع مقدس

رسانه‌ها و افراد مخالف و معاند انقلاب اسلامی همیشه منتظر یک فرصت هستند که به اعتبار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران خدشه وارد کنند تا از ضریب اعتقادی مردم به این نظام کم کنند. خبر ورود پیکرهای مطهر 175 غواص شهید به همراه دیگر شهدای تازه تفحص شده بهانه‌ای شد تا دوباره در فضای سایبر و به خصوص شبکه‌های اجتماعی فرماندهی جنگ را زیر سوال ببرند و شبهه‌افکنی و تخریب فرماندهان ایرانی را در دستور کار خود قرار دهند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

بی‌بی‌سی فارسی همیشه محور بدبینی به مسئولان نظام را محور کار خود قرار داده است

تمرکز بر عملکرد فرماندهان عالی‌رتبه جنگ و القای ناتوانی و ضعف فرماندهان در کربلای 4 یکی از اصلی‌ترین محورهای حمله به فرماندهان دفاع مقدس در این ایام بود و این موج رسانه‌ای به دنبال برپایی «مصیبت‌خوانی» برای این غواصان شهید بود تا با گرفتن «اشک» از مردم ایران، شرایط بدبینی و حتی نفرت از مسئولین نظامی و سیاسی را فراهم کند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

بعضی افراد مخالف و معاند نظام در هر فرصتی به دنبال زیر سوال بردن فرماندهان نظامی دفاع مقدس هستند

اقدامات جاسوسی عوامل نفوذی دشمن مثل منافقین، کمک برخی گروه‌های سیاسی معاند داخلی و از همه مهم‌تر پشتیبانی‌های اطلاعاتی دولت‌‌های غربی به‌ویژه آمریکا در رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی فارسی و... هیچ‌گاه گفته نمی‌شود و همیشه این نوع رسانه‌ها به دنبال مقصر نشان دادن مسئولین کشور در قبال جنایت‌هایی مانند همین ۱۷۵ غواص شهید هستند. این در حالی است که اسناد متقن و معتبر بین‌المللی از جمله اظهارات «عدنان خیرالله» وزیر دفاع وقت عراق پس از عملیات کربلای 4 و بعضی مسئولین آمریکایی، یکی از دلایل اصلی لو رفتن عملیات کربلای 4 را انتقال اطلاعات مربوط به عملیات توسط سرویس جاسوسی آمریکا به عراق و هم‌چنین همکاری جریان‌های سیاسی معاند داخلی برای جاسوسی نظامی و جمع آوری اطلاعات از تحرکات نیروهای ایرانی عنوان می‌کند.

تکریم شهدایی که همیشه پرچم‌شان برافراشته است

بعد از موج رسانه‌ای نه چندان قوی تخریب فرماندهان ایرانی در رسانه‌های مخالف و معاند انقلاب اسلامی، موج بسیار قوی در فضای سایبر به خصوص شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، وایبر، تلگرام، واتس آپ، لاین و اینستاگرام در جهت تکریم این شهدای غواص به راه افتاد. در شبکه‌های اجتماعی کاربران با ساخت هشتگ‌های #دست بسته، #١٧٥، #سلام_بر۱۷۵غواص_شهید و... عکس‌ها، طرح‌های گرافیکی، شعر و دل‌نوشته‌های منتشر شده خود را با هم به اشتراک گذاشتند تا یاد شهدای غواص را گرامی دارند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

تصویرسازی بعضی از کاربران برای ادای احترام به 175 غواص شهید در عملیات کربلای 4

حتی هنرمندانی مانند مهدي پاكدل، مهراب قاسم‌خاني، رسول صدرعاملي، عارف لرستاني، داريوش فرضيايي، علي صالحي و... با دل‌نوشته و ارسال عكس و عكس‌نوشته احساسات و عواطف خود را نسبت به بازگشت سربازان وطن بيان كرده‌اند.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

دو یادبود از خیل عظیم ادای احترام کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از پربیننده‌ترین متن‌هایی که در روزهای گذشته مطرح شد، مربوط به «سمیه شادکام» درباره کوچکترین عمویش، «مسعود شادکام» بود که به همراه عکس او در فیسبوک منتشر کرد؛ عموی کوچکش که در سن و ‌سال کم به همراه چهار پسرعموی دیگرش در کربلای چهار جنگید و شهید شد.

شهدایی که فرماندهی دفاع مقدس را زیر سوال بردند! // در حال ویرایش

دل‌نوشته «سمیه شادکام» برای عموی شهیدش «مسعود شادکام» که در سن و ‌سال کم به همراه چهار پسرعموی دیگرش در کربلای چهار جنگید و شهید شد

اینها فقط نمونه‌ای از حجم زیاد متن‌ها و نظرهایی است در شبکه‌های مجازی منتشر و دست به دست شد تا نشان دهد که هنوز ایرانی‌ها با هر نگرش فکری، چه در داخل و چه حتی خارج کشور، سوگوار شهدای جنگ تحمیلی بوده و رشادت‌های رزمندگان در جبهه‌های دفاع از میهن خویش را فراموش نمی‌کنند. این امر نشان می‌دهد که اگر شجاعت این قهرمانان ملی و دینی با ابزارهای مختلف هنری مانند رمان، نقاشی،  فیلم سینمایی و... به تصویر کشیده شود، به طور قطع نسل جوانان و نوجوانی که این دلاوری‌ها را برای استقلال و امنیت کشور خود ندیده است، بیشتر در مقابل جریان رسانه‌ای معاند انقلاب اسلامی واکسینه می‌شوند و مثل همیشه طرح‌های دشمن علیه خود را ناکام می‌گذارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 92
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • علی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خاک پای شهداهستم
  • ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یادشان گرامی روحشان شاد.لعنت بر صدام
  • گمنام ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    شادی روح مطهر شهدا صلوات.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    این شهدا زندگان واقعی اند نه ما
  • مرتضیsk ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آخه BBC این وسط چی میگه دیگه همینم مونده بود واسه شهدا دل بسوزونـن
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    1 0
    خسته نباشی پهلوون ،..................
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    قرار نیست که در جنگ همیشه پیروز باشیم و اشتباه نکنیم. تکلیف مهم است نه نتیجه
  • ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ولعنت برانگلیس منافق پرور
  • مغرب ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مشرق دروغ نگو ... بی بی سی تو همه تحلیل هاش به نقش آمریکا در لو رفتن کربلای 4 اشاره کرد
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    این شهدا برای نابودی آمریکا وانگلیس جنگیدندپس بگو مرگ برانگلیس مرگ برآمریکا مرگ اسرائیل بیشمار
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یه کوتاهی و ناتوانی هایی بوده اما بهتر است بجای فرار از واقعیت مسولیتش رو عاملهای اصلی بپزیرند تا ننویسن به پای نظام
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    من 54 سال دارم در دفاع از مملکت و انقلاب در چند عملیات شرکت داشتم . باید شریط را در نظر گرفت . و مسائل را تجزیه و تحلیل کرد . البته باید این را اذعان کنم که با هیچیک از معادلات مادی نمی توان جانفشانی های دفاع مقدس را تجزیه و تحلیل کرد . با دست خالی در مقابل تانک - تن در مقابل تانک - تن در مقابل دوشیکا - تن در مقابل بمباران هوائی - تن در مقابل حملات شیمایی - تن در مقابل 36 کشور جهان ، ما در مقابل یک ارتش پیروز قرار گرفته بودیم که تا گرفتن گلوگاه استان خوزستان پیشروی کرده بود حالا کاری به دیگر استانهای اشغال شده ندارم . ما چه باید می کردیم یا باید مثل شما فرار می کردیم و یا تو سوراخ موش قایم می شدیم و یا باید از مملکت دفاع می کردیم . پس تصمیم به دفاع گرفتیم . حالا با کدام امکانات ، هیچ و هیچ و هیچ . اربابان شما در ازای هر مبلغی حتی قمقمه آب را به ما نمی فروختند . واقعا" باید چکار میکردیم . به کوری چشمان دشمنان داخلی و خارجی بزرگترین تصمیم تاریخی خود را گرفتیم و گفتیم ما از جان خود می گذریم و مسیر تاریخ این مملکت را عوض میکنیم و با علم به اینکه با دست خالی با یک ارتش بی رحم جنگیدن چه تبعاتی دارد وارد کار زار شدیم و با اینکه دشمن از تن های همرزمانمان پشته ساخت به قلب دشمن زدیم و با دست خالی نیروی های عراقی را از تانک هایشان به پائین کشیدیم و خاک ایران را آزاد کردیم حالا باید به شما جواب بدهیم ؟؟؟!!!! حرف زیاد است این عمل و گفته کسی است که هنوز توی این مملکت مستاجر است بدون هیچ پس اندازی ، اگر یک روز اعلام کنند هر کسی روی ملکی که مالک آن است بایستد بنده یک موزائیک ندارم که روی آن بایستم . با این حال گله ای ندارم و نخواهم داشت چون با ملتم و هموطنانم و خدای متعال و امامم معامله کرده ام . با این کاری که ما و رزمندگان کردیم باید 40 میلیون شهید می دادیم . این را هم به عرض شما برسانم که شماها 5 دقیقه طاقت تحمل آن سختیها را نداشتید و حالا هم ندارید به خدا ندارید . حالا هم اگر دشمن حمله کند شما مرد عمل نخواهید بود . در این خصوص حرف زیاد دارم
  • صابر ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مگر اربابهای همین رسانه های معاند نبودند صدام دیوانه را به جان ملت ایران انداختند و حالا دایه مهربانتر از مادر شده اند و دارند ایثار گران این ملت را زیر سوال میبر ند در حالیکه همین شهیدان بودند قطعا در صف مبارزه با همین رسانه ها بودند و در داخل کشور هم کم رسانه خا ئن نداریم ولی هیچ غلطی نمی توانند بکنند انشاا...
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    شادی روح شهدا صلوات. بنده افتخار حضور در منطقه عملیات کربلای چهار را داشتم از آنجائیکه این عملیات لو رفته بود عراق به شکل دیوانه واری خط مقدم را مستحکم کرده بود، از حوضچه های آتش گرفته تا به کارگیری قدم به قدم پدافندهای هوایی در خط مقدم. لو نرفتن عملیات با امکانات تکنولوژیکی امروز که دشمن داشت بسیار مشکل بود اما اجرای عملیات اصلاحی کربلای 5 نیز شگرد فرماندهان نظامی ایران بود. هر چند که برای نگه داشتن شلمچه امکانات ما با دشمن قابل قیاس نبود. به یاد شهدای غواص
  • حسین ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام بر همه رزمندگان راه حقیقت و پاکی! سلام بر شهدا! خدايا مارا رهرو شهدا قرار بده و نگذار غبار زندگی روزمره بر رشادتهای دلیرمردانی که برای دین و ناموس و وطنشان بدون مزد و منت جهاد کردند بنشیند و روحيه ایثار و فداکاری را در ملت ما افزون بفرما. شکست و پيروزی در جنگ حق علیه باطل معیار نیست بلکه معیار اصلی، جهاد علیه باطل است نه نتیجه جهاد. البته باید به موشکافی مديريت و فرماندهی جنگ 8 ساله پرداخت تا در موارد مشابه اشتباهات این چنینی تکرار نشود.
  • احمدی دونچالی ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    درود خداوند وپیامبران وامامان بر این شهیدان راه حق خداوند لعنت کند کسی یا کسانی که می خواهند از خون شهیدان برای خودشان کاسبی کنند آن موقع که فرماندهان عزیز جنگ در آن بدترین شرایط جنگ با دست خالی می جنگیدند وتوانستند از شرف وناموس ملت عزیزمان دفاع کنند شکم پرستان ودیو صفتان با شلوار کوتان در انظار مردم بودند.
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    یه فایل تصویری دارم از جناب آقای دلبریان که مربی آموزشی غواص ها تو گردان یاسین بوده ... واقعا تاثیر گذاره و اینکه بارها تاکید میکنه که جنگ و اون شرایط باعث شد از نظر روحی چه سختی هایی رو تحمل کنه و چه شرایط سختی حاکم بوده و با چه سختی اون عملیات صورت گرفت ... منقلب کننده است
  • مرتضیsk ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    کوتاهی یا هرچی بوده یه مسله درون خانوادگی و ایرانیه ، به اَجنبی روباه صفت چه ربطی داره اونوقت ؟؟
  • ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    دستش درد نکنه خیلی لطف کرد گفت ما لو دادیم اما شما مقصر بودید که با کسی که ما طرفدارش بودیم جنگیدید و شکستش دادید.
  • مرتضیsk ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    به ساقط کردن ایرباس ایرانی تو خلیج فارس در زمان جنگ توسط ناو اِمریکایی احیاناً اشاره نمی کنه ؟
  • ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    جون من؟ کوتاهی بوده؟ اون وقت نظام کیه این وسط؟ یا اینا دیوونه بودن که عملیات لو رفته رو ادامه بدن؟ بگو یه سناریوی مشترک بین بی بی سی و بقیه ضد انقلاب های خارج نشین با بعضی جناح های داخلی نوشته شده که این هم بخشیشه
  • شناس ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مشرق جان، اگه ضعفی هم بوده چرا باید با ایجاد هیاهو و اتهاماتی مث"حمله به فرماندهان" از بررسی اش جلوگیری کرد؟ شکی نیست بی بی سی و سایر رسانه های معاند که دلوشن به حال مردم و سربازای ایرانی نسوخته و نخواهد سوخت. ولی بررسی دلایل همچین شکستی که باعث گرفته شدن جان رزمندگانی که بعدا به درد می خوردن مشکلی که ناره به نظرم کاملا واجب و لازم هم هست.
  • ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    این ها ستون پنجم هستند و با طرح این سوال های حاشیه ای قصد دارند روحیه سلحشوری را از جوانان بگیرند که اگر در آینده تعرضی به این خاک شد ملت رغبت به دفاع نکنند و با غفلت مسئولین تا اندازه ای هم موفق بوده اند .
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اینجا به نظر من چند بحث با هم قاطی شده است. 1- جانفشانی رزمندگان و ایثار آنها موضوعی است که همه بر آن اتفاق نظر دارند. این موضوع هیچ ارتباطی با تصمیم گیران و عملکرد مثبت و منفی آنها ندارد. 2- تحلیل عملکرد برنامه ریزان سیاسی و نظامی بحثی است که باید برای روشن شدن تاریخ و همچنین کسب تجربه برای بحرانهای آتی حتما انجام شود. بالاخره عملیاتی با این وسعت شکست خورده و به روایتی 12000 نفر جانشان را از دست داده اند. نمی توان به راحتی از آن عبور کرد. حتما باید ابعاد ماجرا و دلایل آن و حتی قصور احتمالی عده ای روشن شود.
  • ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    جوگیر نشو بابا انگار کسی نمیدونه چرا عملیات شکست خورده. بعد هم اگر این عملیات انجام نمیشد عملیات بعدیش که کربلای 5 باشه نمیتونست موفق بشه. اگر کربلای 5 هم نبود چیزی با عنوان قطعنامه 598 با شرایط مورد قبول ایران وجود نداشت
  • تازه مسلمان نروژی مقیم ایران ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ولعنت خدا بر منافقین امروز داخل کشور پادوهای بی جیره و مواجب بگیر اوبامای مودب و باهوش
  • مهدی ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خدایشان بیامرزد امیدوارم بتوانیم راهشان را قوی تر ادامه بدهیم
  • ابی ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    راست میگن خیلی از جوانهای ما بدلیل بی تجربه گی فرماندهانشون قربانی شدن؟!!! شما جرا انکار و سانسور میکنید؟؟ فکر کردید نردم واقعیت رو نمیدونن!!؟
  • مهدی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    درود بر سید علی، درود بر حاج قاسم، لعنت بر هرچی مزدور و وطن فروشه؛ خدایا خودت توفیق خدمت به این وطن رو همه جوره به ما عطا کن
  • دهکردی ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آخه BBC به عنوان رسانه ای که از وزارت خارجه انگلیس بودجه می گیره چه حقی داره صلاحیت فرماندهان جنگ رو زیر سوال ببره ؟ همون انگلیسی که حامی عراق در جنگ بود !!!
  • محسن ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    لعنت بر عوامل بی بی سی فارسی وطن فروشان خائن اگر جنگ دست شماها بود کل کشور را به دست بعثی‌ها تقدیم میکردیم خاک بر سر مجریان بی بی سی
  • ایرانی ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    شهدا جای بحث ندارن ما در حدی نیستیم که درمورد آنها صحبت کنیم استفاده سیاسی از خون شهدا به نظر من حرامه
  • ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    میگن انیشتین جایی بود که مال کسی رو برده بودن. هر کس یکی رو مقصر میدونست. یکی پلیس و یکی صاحب مال و ... انیشتین گفت مثل اینکه دزده از همه بیگناهتر بوده. دوستان همچین میگن باید بررسی بشه. آخرش منافقین در نظر بعضی دوستان بیگناهن و فرماندهان چون دستگاه منافق یاب نداشتن محکوم و باید جوابگو باشن. دوستان اگر سنشون قد نمیده پای حرف همین فرماندهان بنشینن اول بعد بیان خبر بی بی سی ملعون رو نشخوار کنن یا جوگیر بشن که ... . خوبه یه نگاهی به سپاه امام حسن(ع) بکنین. فرمانده سپاهشون کجا رفت؟ حالا اینجا هم منافقین نفوذ کردن، فرماندها از کجا باید میفهمیدن. دوستان من بازی انگلیسی نخورین. شیعه باید زرنگ باشه. دلایل عملیاتهای شکست خورده 30 سال پیش بررسی شده. فرماندهان میدونن. برین بپرسین ازشون. آب به آسیاب دشمن نریزیم. موفق باشید.
  • حمیدمعلم ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    بی بی سی رسانه حکومت خبیث انگل ایس از کثیف ترین خائنان تشکیل شده لعنت به اون و همه حامیانش
  • ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    امام علي (ع) : - نهج البلاغه جهاد دري از درهاي بهشت است.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خیلی جالبه. تو این موارد خانواده شهدا و ایثارگران هیچ گله و شکایتی از فرماندهان ندارن ولی دشمنای همین شهدا میشن کاسه داغ تر از آش!!!!
  • ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    موافقم .قطع نامه 598 را 2سال قبل هممیتوانستند بپذیرند اما تلاش کردند بصره روبگیرند تا دست بالا رو داشته باشند غافل از اینکه اروپا وامریکا چنین اجازه ای رو نداد ونمیداد.مث مصیبت سوریه ویمن...ومذاکرات هسته ای .باز هم تاریخ تکار خواهدشد وزیانهایش گریبانگیر مردم شریف ایران.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مشرق خیلی از نظرات رو داری فیلتر میکنی ؟؟؟؟!!!! دلیل اینکار چیه ؟؟؟!!!! خیلی از نظراتی که با عقایدت سازگار نیست (بدون اینکه مشکل محاوره ای داشته باشه) داره فیلتر میشه!!! این خیلی بده که فکر می کنی جزء عقیده های برتر دنیا هستی و هر چیزی خلاف اون باشه باید فیلتر بشه... یعنی اینطوری توی مشرق با صیهونیست های غاصب که فکر میکنن قوم برتر دنیا هستند و هیچ عقیده ای برتر از عقیده اونها نیست هیچ فرقی نداری ... اینرو یادت باشه خداوند گفته همه انسانها با هم برابرند. پیشنهاد میکنم یک مقدار مطالعه ت رو بیشتر کنی. انسانهای پربار سرشون پاینتره ... پس با این شجاعتی که ناشی از جهل هست عقاید دیگران رو فیلتر نکن. اینرو یادت باشه در جلوی بخش عظیمی از مردم به عنوان یک خبرگذاری منفور داری جا میفتی ... امثال تو یادشون میره که به شعور و درک مردم احترام بگذارند. پی نوشت : البته میدونم برای خودشرینی خودت و اینکه خودت رو جلوی یکسری از مخاطبین ت خوب جلوه بدی این نظر رو منتشر خواهی کرد. پس لعنت خدا بر تو که اگه ویرایشش کنی.
  • ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    شهدا بخدا شرمنده ایم . حلال کنید
  • ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    دقیقاً درسته جوانان ما به آرزوی شهادتشان رسیدن ولی نباید به همین راحتی از علت شکست هم گذشت. اگرچه این مسأله درون خانوادگیه و مسلماً بی بی سی و غیره هدفی جز تضعیف نظام ندارن
  • ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    هرچه فریاد داریم بر سر آمریکا و انگلیس میکشیم مرگ بر آمریکا................................مرگ بر آمریکا.....................................مرگ بر انگلیس خبیث
  • ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    از کامنت هایی که گذاشتن معلومه
  • ايراني ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اين كهنه كار، اين دلاور راست ميگه به خدا. اينايي كه اين حرف هارو ميزنن نشستن يه جا و فقط و فقط پشت كامپيوتر و گوشي موبايل و تو فضاي مجازي جرأت اظهار نظر دارن! وقتي پاي عمل مياد وسط همه فرار ميكن يا خودشون رو تو يه سوراخ موشي قايم ميكنن! البته اون موقع هم باز با حرفاشون رزمنده ها و اونايي كه دارن يه كاري ميكنن رو تحقير و تضعيف مي كنن! خدا رسواشون كنه. (كه البته كرده!) "والله مَعَ الصّابرين"
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اینجا چیزی با هم قاطی نشده است، کسی مدعی نیست که اشتباهی هم در فرماندهی صورت نگرفته . وقتی مثل صدر اسلام ،تمامی جهان در مقابل شما قراگرفته باشند و حتی شماره پلاک خودرو رزمندگان را واضع به قداره بندی چون صدام اطلاع دهند و 72 ساعت قبل از عملیات پشت خاکریز منتظر شما باشند چه باید کرد ؟؟؟ یا باید تسلیم شد و یک استان را تحویل دشمن داد و یا باید به خط زد ، شما کدام راه را پیشنهاد می دهید ؟؟؟!!! حالا که یک وجب از خاک وطن بدست دشمن نیافتاده چنین قضاوت می کنید؟؟؟!!! البته مسئولین نظامی باید از گذشته درس عبرت بگیرند که گرفته اند شماها که در روزهای سخت کنار بوده و هستید نگران شهدا نباشی . سرباز 54 ساله
  • ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    درود بر رزمندگان دفاع مقدس
  • علیرضا ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    احترام شهدا واجب ... امّا تمام عملیات های ما موفقیت امیز نبوده و شکست هم جزئی از کار بوده ... همه تصمیمات فرماندهان نظامی حتما" درست نبوده و تصمیم اشتباه هم یک چیزه طبیعیه ... به هر حال دستشون درد نکنه که در نهایت بعد از 8 سال نذاشتن حتی ی وجب از خاک کشور بیفته دست بیگانه ... این مهم که تا دهه ها بعد از جنگ هم کسی جرات دست درازی به کشور رو نداره ... نه در حد بت سازی برید جلو و نه در حد فحش بیارید پایین ....
  • ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    جوانان عزیز پدران شما جوانمرد بودند . خاطرم هست در عملیاتی، از روی نعش همرزمانم که لحظه ای پیش به شهادت رسیده بودند گذشتم و به اسرای عراقی رسیدم ولی - ولی - ولی یک سیلی هم به آنها نزدم . حتی یک عراقی از ناحیه پا مجروح شده بود بصورتیکه مچ پایش قطع شده بود به او رسیدم بعد از نوازش، یک انار که همراه داشتم با اینکه همرزمانم به آن بیشتر نیاز داشتند به آن سرباز عراقی دادم . او که از درد به خود می پیچید انار را با پوست میخورد، مثل سیب خوردن ...؟؟؟!!! تفاوت از کجا تا کجا .
  • ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    دلاور خسته نباشی، ما جوانان به شما افتخار میکنیم
  • علی ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آن مــردانی که می گـفـتند مـــــــــــــــرگ بــــــر آمریکا آمــــــــــــــــــــدنــد...
  • اقلیدی ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام علیکم به عنوان خواهر یکی از غواصان کربلای 4 از مردم عزیز ایران می پرسم عملیات کربلای4 توسط هواپیمای جاسوسی امریکا لو رفت چرا شهدای این عملیات این روزها خودشان را نشان دادند؟ این شهدا چه اصلی را به تیم هسته ای ایران تذکر می دهند؟مگر قرار است جاسوسان امریکایی پایشان به ایران باز شود؟
  • ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    علی جان سلام ... آمریکایها که این جاه بودند. مگر خبر نداشتی !!!!!!!!
  • ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خوشا فریاد زیر آب
  • مصطفی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • فاتح ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    bbc و شبکه های بیگانه هم مزدورانی مثل بعثی ها بودند اونا چیزی از شهدا و شهادت که نمیفهمن بار الها مددی کن شبیه شهدا پاک بشیم...
  • مهدی اسدی ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    سلام علیکم : سایت وزین وخودی مشرق _ لطفآ هر چه مزخرف هست نشر ندهید . کسی که معاند نظام است و دشمنی میکند که انتظار دوستی از آن متصور نیست. پس خیلی به جو سازی های آنها توجه نکنید .
  • م ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مقصر جنگ کسانی هستند که در جنگ کمک نکردن و همیشه پشت جبهه بودن زبانشون هم همیشه برای انتقاد بازه در کدام یک از جنگهای ما احتمال پیروزی بوده همیشه احتمال شکست در جنگهای مابوده ما با توکل الی الله جلو میرفتیم گاهی شکست میخوردیم گاهی پیروز میشدیم
  • هاان ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    چرا پس بزرگترین سفارتخانه امریکا در جهان در زمان نوری المالکی که دوست ایران بود با 1000 پرسنل افتتاح گردید؟که بدان هم قلعه صلیبی می گویند.
  • یه دونه ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مرگ برآمریکای خائن که دستهاش آلوده به خون مردم بیگناهه ازایران گرفته تایمن
  • یه دونه ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مرگ برانگلیس مرگ برآمریکا مرگ اسرائیل
  • تیمسار ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    درود برروح پرفتوح شهدا قبل اغاز این عملیات حتی رزمندگان نیز متوجه لورفتن عملیات شده بودن باید فرماندهان عملیاترو متوقف میکردند که نکردند
  • محمودs ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مرگ برآمریکا/مرگ برانگلیس موذی/لعنت خدابرصدام ملعون قاتل هزاران هموطن شهیددرجبهه و... 1- شهدا جایگاهشان متعالیست به قدری که فکرش راهم نمیتوان کرد.عندربهم... 2- درخبیث بودن وجهت داربودن شبکه بی بی سی شک نیست 3-درخبیث بودن ودنانت وپستی طرفداران وایادی داخلی آنها هم هیچ شکی نیست 4-فرماندهان در زمان جنگ دبا وسواس تمام هرچه را که می دانستند ومی توانستند انجام می دادند.البته امروز نسیتن وباددرگلوانداختن وایراد گرفتن هیچ هنری نمی خواهدامادر میان دود وآتش جبهه تصمیم گیری هرگزآسان نبوده شهید نیازی فرماندهی از شرق گیلان بود . هرگاه ستون رابه خط میکردودستورات را ایلاغ می کرد ونیروهارامرخص می کرد مفقود می شد یک روز چندنفر اورا از دور تعقیب کردند دیدند به نقطه دوری رفت وشروع به گریه وزاری وبه سرخودزدن کردپرسیدندچه می کنی ؟ گفت : من هروقت این رزمندگان را به خط می کنم وبه آنها دستور می دهم در دل از خودم می پرسم که من کی هستم که به سربازان امام زمان (عج) دستورمی دهم بعد از اتمام مراسمک به اینجامی آیم وباخود وخدای خود وامام عصرخلوت میکنم واز آنهاازبابت حقیربودن خوددرمقابل سربازان امام طلب مغفرت میکنم که باید به آنها دستوربدهم فرماندهان جنگ چنین انسانهای شریفی بودند زیر سوال بردن آنان کاری بسیاراشتباه وافتادن در دام شیطان با هرلباسی است امروز درلباس بی بی سی وفردادر تاکسی درلباس شوفرویامسافرو... مواظب شیطان در هرلباسی باشیم 5- تأییدکنندگان شیطان در حقیقت نیات شوم درونی خود را آشکار میکنند ودرقیامت با صدام وشیاطین انگلیسی محشورخواهندشد اللهم صل علی محمدوآل محمدوعجل فرجهم و العن الکفاروالمنافقین
  • علی ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    تنها می شود مقابل این شهیدان سر تعظیم فرود آورد و سکوت کرد روحتان شاد عزیزان ملت
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    بابا این BBC خیلی پر رو هستش! شهدا و BBC؟!!!!!!
  • رزمنده ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    دوست من شما از كجا ميدانيد كوتاهي بوده يا نه؟ به نظرم يا خودت آنجا نبودي و يا اينكه... در هر حال جنگ ما نه مربوط به بي بي سي بود و نه صداي آمريكا! لعنت خدا به هر دوي دروغگويشان ... زير سوال بردن فرماندهان جنگ و رزمنده ها آن دوران جز فتنه انگيزي اثري ندارد ... و اينكه نظام مگر نه اين مسئولين و فرماندهان و... هستند؟
  • امین ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    درود خدا بر سربازان وطن.دلم واسشون ضعف میره
  • ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    ببخشید اشتباه منفی دادم - منظورم مثبت بود
  • صاعقه ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    خوشا به سعادتشون.کاش ماهم چشمه ای از شجاعت و دلاوری اونا رو داشته باشیم و بتونیم در برابر دشمنان کنونی بایستیم.
  • ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مغربی راست گو فقط توبهترمیفهمی آرههههههههههه؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اشتباهی مثبت دادم چون من هم مغربی ام خخخخخخ
  • ۲۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    حرف زدن راحته ناشناس 16.04 وبیرون گود نشستن هی لنگش کن راحت ترین کار ممکنه وقت جنگ آمد تماشگرشدند صلح آمد لاله پرپرشدند اگرتو بودی همون موقع مثل بنی صدرکل خوزستان را می دادی به صدام ....
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    اگه رسانه های خودمون زودتر از این ها به این مسئله می پرداخت وبا دیدگاه تجربه اندوزی نسبت به این نوع عملیات ها قضیه رو بررسی می کرد کار به اینجا نمیرسید که bbc و خارج دوستان در مورد این عملیات نظر بدن
  • ۲۳:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    برخی از مسئولینی که به راحتی از بیت المال استفاده میکنند یاد بگیرند از کجا شروع کردیم و به کدوم طرف داریم میریم..
  • ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    مرگ برکفار سلام بر پاکان و مجاهدین مملکت همه چیزش باید با هم رشد کند مخابرات و جنگ الکترونیکی مهم است می دانید چند ماهواره الان دارند جاسوسی می کنند اگر تعداد دقیق را دانستید به کم اهمیت نبودن عبارت ساده مخابرات و جنگ الکترونیکی مهم است پی برده اید و گرنه لق لقه زبان است ما اطلاعات مان راجع به سلاح های موجود بسیار ضعیف است
  • عباس ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    من در عملیات کربلای 4 حضور داشتم نیرو هایی که در این عملیات شرکت داشتند قطعا از نیروهای زبده و حرفه ای بودند که بعد از عملیات والفجر 8 تمامی آموزشهای آب وخاکی و غواصی سطح(skin diving و غواصی عمیقdeep diviing و غواصی عمیق آبهای آزاد open deep diving)را دیده بودند اگر عملیات کربلای 4 و تجربیات آن نبود ما نمیتوانستیم خطوط دفاعی عراق در شلمچه و بوبیان و کوت سواری و.. که قطعا از خطوط دفاعی بارلیف و زیگفرید پیچیده تر بود تصرف و تثبیت کنیم . خداوند متعال شهدای کربلای 4 و 5 با شهدای کربلا محشور فرماید .خوشا به سعادتشان
  • حسگر ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بی بی سی سلطنتی اصلا غلط کرد
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    bbc، سگ مزدور انگلیس
  • بهزاد ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام بر کسانی که جانشان را برای چون منی بی ارزش فدا کردند...... سلام بر شهیدی که رفت تا من بمانم.. سلام بر شهیدی که آرزو های جوانی اش را در دلش کشت تا من بهه آرزوهایم برسم.. سلام بر شهیدی که سلامم را میشنود... دوستتان دارم شهیدان وطنم،به اندازه خون های ریخته شده از پیکر پاکتان شرمسارم
  • امید ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    سلام و درود بر روان پاک شهیدان و امام شهیدان همین و بس
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    مرگ بر آمریکا که خون جوانان نازنین ما از دستانش چکه می کند . درود بیکران بر شهیدان عزیز
  • آرش ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    قبل از هر حرفی درود خدا بر تمامی شهیدان راه حق کسی مدعی نیست که اشتباهی هم در فرماندهی صورت نگرفته ولی جنگ یعنی همین....
  • هم وطن ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    وظيفه ما در حال حاضر در اقبال خون شهدا چيست؟ زنده نگه داشتن ياد آن ها فقط بايد در كلام باشد؟
  • ایرانی ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    درود خداوند بر رح پر فتوحشان همیشه بر تارک ایران خواهن درخشید
  • محسن از اصفهان ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    (کربلای 4 و خیانت‌های شیطان بزرگ) آمریکا و انگلیس و دیگر کشورهای استعمارگر کِی و کجا با ما دوستی داشته اند که بخواهند خیانت کنند؟ تمام روابط این کشورها بر استعمار و دشمنی استوار است.
  • ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ولعنت برامريكاي جنايتكارئاسرائيل غاصب اينهاروسياهان تاريخ هستن
  • احمد ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    بخدا شهیدان از ما سوال میپرسن! فقط ادعای راه شهدا کافی نیست، در عمل چه کردیم؟ چقدر از کار دزدی کردیم؟ چقدر خودمونو اصلاح کردیم؟ چقدر دنبال رانت نبودیم؟ چقدر امر به معروف و نهی از منکر کردیم؟ ادعا داشتیم راه شهادت بسته شده! حالا که باز شده بهونه میاریم میشینیم برای شیعیان عراق دعا!! میکنیم وای بر ما وای بر ما
  • ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    ايناپهلووناي زمان ما بودن كه با ضحاكان وافراسيابان زمان جنگيدند اين مردان بايزيدان زمان جنگيدن درودخدابرشما
  • علی اصغر ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
    0 0
    متاسفانه اونموقع پشت سر کسانی سینه میزدیم که یا خودشون یا بچه هاشون توی آمریکا و انگلیس درس میخوندن ....مثل خیلیهای دیگه که الان دوتابعیتی شدن.... اگر موضوع دین و سرزمین و شهادت و اینجور مسایل نبود این حماسه ها آفریده نمیشدند پس به حضراتی که قراره توی جنگهای بعدی فرار کنن و به دشمن پناهنده بشن میگم که از همین الان برید تا اونموقع هم ما خودمون مسایل رو حل و فصل کنیم.....تاریخ منتظر حماسه های ما ایرانی هاست ما بچه شیعه ها ما بچه سنی ها ما اقلیتهای مذهبی که جونمون به این خاک بسته است دنیا منتظر رشادتهای ماست از آرش و کوروش و آریو برزن بگیر .............تاهمت و باکری و ............ و شیرمردانی که در آینده ظهور خواهند کرد .......شماها بعدا بیایین و مثل الان دوباره و سه باره و چندباره سر حکومت و ریاست و بیت المال باهم بجنگید
  • علی دمیرچی ۰۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۴
    0 0
    اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • سجاد احتشامفر ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۵
    0 0
    خیلی باید بی غیرت باشیم که بزاریم خونه شهدا پایمال بشه. پشت سید علی هستیم تا خون تو رگامونه
  • فاطمه ۰۴:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر سگ هار آمریکا در منطقه،‌اسراییل مرگ بر وهابی و آل سعود مرگ بر داعش و حامی هاش مرگ بر انگلیس و فرانسه و هرکی که چشم نداره پرچم شیعه رو در اهتزاز ببینه. هنوزم بگم ؟ خلاصه ش اینه "یا حســــــــــــــــــــــــین "

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس