کد خبر 421831
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

رئیس پلیس کشور با اشاره به جوسازی شبکه‌های اجتماعی و سعی برخی‌ها برای به بحران کشاندن این حادثه، ختم این حادثه را به دنبال تدبیر و نیت خالص برای خدا و خدمت به مردم دانست.

 به گزارش مشرق، سردار حسین اشتری در مراسم تودیع و معارفه پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به حادثه اخیر مهاباد و فضاسازی برخی شبکه‌های اجتماعی اظهار داشت: در زمان این واقعه، فضایی از طریق شبکه‌های مجازی ایجاد شده بود که همکاران ما در پلیس تنها به این فکر بودند که در میان این حوادث کسی کشته نشود و الحمدلله با اقداماتی که انجام شد و خویشتن‌داری پلیس، آرامش به شهر بازگشت.

فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه برخی در این اتفاقات به دنبال بحران‌سازی بودند، گفت: برخی به دنبال آن بودند که این اتفاق را که امکان پیگیری قانونی آن وجود داشت، به بحران تبدیل کنند و این در حالی بود که اگر نیت خالص برای خدا و خدمت به مردم نبود و تدبیر لازم در این حادثه اندیشیده نمی‌شد، حتی با چند برابر کردن نیروها، موفق به حل این موضوع نمی‌شدیم و شکر خدا نیز خلاف واقع بودن این شایعات به اثبات رسید و مرجع قضایی به موضوع وارد شد.

اشتری افزود: در این حادثه هیئت رئیسه و جانشین فرمانده نیروی انتظامی کلیه اخبار مرتبط با این حادثه را رصد می‌کردند و سردار کرمی و رضاییان نیز در محل حاضر شده بودند.

وی ادامه داد: البته از این دست اتفاقات نیز در گذشته کم نبوده است و در فتنه 88 نیز  که کشور را تا لب پرتگاه بردند، عنایت الهی، هدایت رهبری، هوشیاری مردم و حضور دستگاه‌های امنیتی بود که فتنه را خنثی کرد؛ هر چند دوران سختی بود و همه دنیا برنامه‌ریزی کرده بودند و برخی در داخل نیز با آن ها همدستی کردند اما به لطف خدا توطئه خنثی شد و مردم دوباره آرامش را دیدند و آنهایی که توطئه کردند رسوا شدند.

رئیس پلیس کشور به رویداد فتح خرمشهر پرداخت و گفت: اگر حوادث آن دوره را مرور کنیم می‌بینیم که با قدرت معمولی نظامی و تجهیزاتی که رزمندگان ما داشتند امکان آزادسازی خرمشهر نبود چرا که به دنبال این عملیات بیش از 20 هزار نفر عراقی اسیر شدند و 16 هزار نفر کشته و زخمی و این عنایت الهی بود.

اشتری پلیس پیشگیری را به عنوان لبه اولیه برخورد و ارتباط با مردم با پلیس معرفی کرد و افزود: پلیس پیشگیری باید پلیسی مقتدر، قانون‌گرا، دین‌مدار و ولایت‌مدار و حرفه‌ای باشد؛ پلیسی تخصصی و چابک همراه با ویژگی‌هایی که پلیس جمهوری اسلامی دارا است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه کلانتری و مقرهای پلیس باید ملجأ و پناهگاه مردم باشد گفت: نیروهایی که در کلانتری کار می‌کنند و به خصوص فرماندهان کلانتری باید متخلق به اخلاق اسلامی باشند و حقوق مردم را رعایت کنند.

وی به گسترش شهرها و افزایش شهرک‌ها اشاره کرد و با تاکید بر لزوم گسترش استفاده از فناوری‌های نوین در نیروی انتظامی افزود: دوربین برای ما ابزار است؛ دستگاهی که برای ما محموله غیرمجاز را کشف می‌کند ابزار است و همچنین سگ‌های موادیاب نیز ابزارند و ما در ایست بازرسی‌ها و تردد خصوصاً گلوگاه‌های اصلی و جاهایی که قاچاق کالا و خودروهای مواد مخدر تردد می‌کنند باید از تجهیزات به روز استفاده کنیم.

اشتری به حادثه اخیر کارواش در مجیدیه تهران پرداخت و با تاکید بر برخورد پلیس با همه متخلفان افزود: در یکی از محله‌ها برخوردی صورت گرفت و شکایتی به دست ما رسید که یک فردی از اقلیت‌های مذهبی بود، دوستان مسئله را بررسی کردند و در ادامه مأمور نیز متخلف عذرخواهی کرد و آن فرد ارمنی نیز از جمهوری اسلامی تشکر کرد و این نمونه رعایت حقوق شهروندی است چرا که ما تبعیض قائل نیستیم و اجرای قانون برای همه یکسان است و همه ادیان نیز برای ما محترم است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس