کد خبر 421567
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۳:۲۴

برخی از شماره های انتخابی باعث می شود که تا سالها در ذهن هواداران فوتبال باقی بمانند و بسیاری ان بازیکن و شماره پیراهن خاص او را فراموش نکنند.

به گزارش مشرق، بسیاری از بازیکنان فوتبال شماره هایی را انتخاب می کنند که ممکن است غیر معمول تر و در عین حال به یادماندنی تر از بقیه بازیکنان باشد. برخی از شماره های انتخابی باعث می شود که تا سالها در ذهن هواداران فوتبال باقی بمانند و بسیاری ان بازیکن و شماره پیراهن خاص او را فراموش نکنند. در این مقاله به 10 شماره خاص از 10 بازیکن مشهور تاریخ فوتبال جهان می پردازیم.

ایوان زامورانو

یکی از بهترین مهاجمان تاریخ فوتبال شیلی به شمار می آید و زمانی با مارچلو سالاس زوج خطرناکی را در خط حمله لاروخا تشکیل داده بودند.زامورانو در دهه 90 بازیهای درخشانی را به نمایش گذاشت و عنوان های زیادی را هم به دست آورده است. بهترین دوران فوتبالی زامورانو به حضورش در رئال مادرید بر می گردد. او از سال 1992 تا 1996 برای رئال مادرید بازی کرد و در 137 بازی که با پیراهن این تیم به میدان رفت توانست 76 گل به ثمر رساند تا بهترین گلزن شیلیایی تاریخ رئال مادرید باشد.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال 

 درباره زامورانو جالب است که بدانیم او زمانی که در اینتر بازی می کرد پیراهن "1+8" را بر تن می کرد چرا که او علاقه بسیار زیادی به پیراهن شماره 9 داشت و در اینتر این شماره را به رونالدو برزیلی داده بودند. او در تیم ملی فوتبال شیلی هم پیراهن شماره 9 را بر تن می کرد و چون در اینتر این شماره در اختیار رونالدو سرشناس بود او شماره دیگری را انتخاب کرد.

بیسنته ليزارارو

این بازیکن فرانسوی از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود و این به خاطر بازیهای خوب و رفتار خاصش بود. او فوتبال خود را به صورت حرفه ای در بوردو آغاز کرد و بعد از آن هم به اتلتیک بیلبائو اسپانیا رفت تا بازی در این تیم را تجربه کند. عملکرد خوب لیزارازو در اسپانیا باعث شد تا سران بایرن مونیخ به جذب او علاقمند شوند و در نهایت هم به این تیم آلمانی پیوست. لیزارازو در بایرن بهترین دوران خود را سپری کرد و به بازیکنی کلیدی در این تیم تبدیل شد.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال 

 این بازیکن فرانسوی کارنامه ای درخشان در بایرن داشت. 6 قهرمانی در رقابت های بوندسلیگا و 5 قهرمانی در جام حذفی روزهای خوشی را برای لیزارازو رقم زد. درباره او جالب است که بدانیم شماره 69 را برای خود انتخاب کرده بود و این به دو دلیل بود. نخست تاریخ تولدش و دلیل دوم قد او هم یک متر و 69 سانتی متر بود و این باعث شده بود تا او به شماره 69 علاقه زیادی داشته باشد و همواره از این شماره استفاده کند.

نیکلاس بنتنر

مهاجمی بود که توانایی های بسیار بالایی داشت اما حاشیه های زیادی هم داشت و همین باعث شد تا نتواند استعدادهای خود در مستطیل سبز به نمایش گذارد. سرشناس ترین تیمی که این مهاجم دانمارکی در آن بازی کرده است آرسنال بود اما درگیری با مانوئل آدبایور باعث شد تا توپچی های را ترک کند. بنتنر یک مهاجم بود اما پیراهن 52 را بر تن می کرد و این رقم حقوقی بود که از توپچی ها دریافت می کرد البته به هزار.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

 بنتنر تجربه خوبی با آرسنال نداشت و در بیشتر بازیها نیمکت نشین بود. او به صورت قرضی به بیرمنگام رفت و توانست 11 گل به ثمر رساند.

رونالدو برزیلی

این بازیکن برزیلی یکی از بهترین مهاجمان تاریخ مستطیل سبز به شمار می آید البته در این میان هم افرادی هستند که او را بهترین مهاجم تاریخ فوتبال جهان می دانند. او از معدود بازیکنانی است که برای هر دو تیم بزرگ فوتبال اسپانیا یعنی رئال مادرید و بارسلونا بازی کرده است و توانست با این دو تیم افتخارات زیادی به دست آورد.

 اینتر و آیندهوون هم از دیگر تیم های هستند که این مهاجم برزیلی در آنها بازی کرد. رونالدو در سالهای پایانی دوران فوتبال خود تصمیم گرفت تا به میلان رود. در آن زمان ستاره میلان کاکا بود و حضور این دو بازیکن می توانست روسونری را بسیار قوی کند. رونالدو به شمار 9 علاقه بسیار زیادی داشت و این را هر کسی می دانست. این بازیکن برزیلی چون به فیلیپو اینزاگی علاقه زیادی داشت شماره 99 را بر تن کرد که این شماره بسیار عجیبی برای او بود.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

 روجریو سینی

معمولا رسم است که دروازبان شماره یک را بر تن کند اما سنگربان سائوپائولو پیراهن شماره 618 را بر تن می کرد که این بیانگر تعداد بازیهای او با این تیم برزیلی بود.  نکته جالب تر درباره این سنگربان برزیلی این است که او بهترین دروازبان گلزن تاریخ فوتبال جهان است. او سابقه پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال برزیل را دارد و توانست با این تیم در جام جهانی 2002 برزیل عنوان قهرمانی را به دست آورد.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

سینی از بیست و چهار سال پیش در تیم سائوپائولو عضویت دارد. این بازیکن رکورد دار بیشترین بازی رسمی با یک تیم (1135 دیدار) و نیز بیشترین کاپیتانی (928 مورد) نیز است. او بیشترین پیروزی را نیز با یک تیم باشگاهی به دست آورد است و رکورد رایان گیگز را با شیاطین سرخ شکست. 

دیوید بکهام

یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر انگلیس است. او در منچستر یونایتد از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بود و پیراهن 7 را در این باشگاه بر تن می کرد. بکهام نماد باشگاه یونایتد است و بازیهای درخشانی را با پیراهن این تیم به نمایش گذاشت. اختلاف با سرآلکس فرگوسن باعث شد تا بکهام یونایتد را ترک کند و به فوتبال اسپانیا رود تا پیراهن تیم بزرگ رئال مادرید را برتن کند.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

 بکهام علاقه زیادی به پیراهن شمار 7 داشت اما در رئال مادرید نمی توانست این پیراهن را بر تن کند چرا که این شماره در اختیار رائول گونسالس اسطوره باشگاه رئال بود. بکهام چاره ای نداشت تا شماره دیگری را بپوشد. او شماره 23 را بر تن کرد و این شماره را از روی تصادف انتخاب نکرد بلکه دلیل خاص خود را داشت. بکهام علاقه زیادی به مایکل جوردن اسطوره آمریکایی بسکتبال داشت و به همین خاطر این پیراهن را انتخاب کرد تا عشق خود را به جوردن اعلام کند.

هشام زیروعلی بازیکن مراکشی تیم آبردین اسکاتلند در سال 99 شماره صفر را برای خود برگزید و اینگونه اسم و رسمی در محافل ورزشی برای خود دست و پا کرده بود !  

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

یک سال پس از این اتفاق اتحادیه فوتبال انگلیس استفاده از شماره 0 را برای پیراهن بازیکنان ممنوع کرد.
  

رونالدینیو ، شوچنکو ، فلامینی با 3 شماره عجیب در یک تیم !

در سال 2008 هواداران میلان پس از اینکه 3 خرید خوب در تیم خود می دیدند و اتفاق جالبی مواجه شدند. 3 بازیکن جدید این تیم یعنی شوچنکو که دوباره به میلان امده بود و رونالدینیو و متیو فلامینی به ترتیب با شماره های 76 ، 80 و 84 بازی می کردند که برگرفته از سال تولد این بازیکنان بود.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

کلینت دمپسی

وقتی هافبک امریکایی تیم تاتنهام در سال 2012 به این تیم آمد شماره محبوبش یعنی 23 توسط بازیکن دیگری اخذ شده بود و او تصمیم گرفت که با توجه به علاقه ای که به موسیقی رپ داشت و نشانه خاص عدد 2 در بین برخی از اعتقادات مورد علاقه اش این عدد را برای پیراهنش برگزید.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

 ماریو بالوتلی

ماریو بالوتلی مهاجم ایتالیایی و جنجالی تیم لیورپول شماره 45 را برای خود برگزیده است. او که به گفته اطرافیانش از بازیکنان بسیار خرافاتی محسوب می شود تاکید کرده است که عدد 45 از کودکی برای او خوش شانسی می آورده است و دلیل دیگری برای انتخاب این شماره یراهن ندارد.

10 شماره پیراهن عجیب جهان فوتبال

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    1 1
    الان واقعا كجاش عجيب غربيب بودن
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    مسخره س
  • علیرضا ابی ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    1 0
    فقط او 8به علاوه 1 باحال بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس