سعید جعفرزاده احمد سرگورابی که بعدها نامش را به پرواز همای تغییر داد، چند سال پیش وقتی نتوانست برای کارهایش مجوز بگیرد راهی اروپا شد و با همکاری افرادی که نسبتی با انقلاب نداشتند چند سالی به انجام فعالیت پرداخت. او حالا به ایران بازگشته و توانسته مجوز کنسرت بگیرد.

گروه فرهنگی مشرق : روز گذشته خبری با این مضمون در رسانه‌ها منشر شد که : «پرواز همای» 20 و 21 خرداد ماه در تالار بزرگ وزارت کشور روی صحنه خواهد رفت تا برای نخستین بار در یک کنسرت رسمی، به اجرای برنامه بپردازد. این برنامه پس از طی مراحل قانونی و اخذ همه مجوزهای وزارت محترم ارشاد و دفتر موسیقی در تهران برگزار خواهد شد.


همای از فعالیت‌های گذشته خود پشیمان است


سعید جعفرزاده احمد سرگورابی که بعدها نامش را به پرواز همای تغییر داد، خواننده جوان حوزه موسیقی سنتی است که چند سال پیش وقتی نتوانست برای کارهایش مجوز بگیرد راهی اروپا  شد و با همکاری افرادی که هیچ نسبتی با انقلاب نداشتند( و حتی بعضا مخالف بودند) چند سالی به انجام فعالیت در خارج از کشور پرداخت . او در گفت و گو با برخی رسانه‌های ضد انقلاب گفته‌بود : "من چه در ایران و چه در جای دیگر فعالیت ‏خودم را ادامه خواهم داد. من تمام اندیشه‌ام بر این است که آزادانه ‏هنرمند هر چیزی را که می‌خواهد اجرا کند. ‏مجوز را مردم می‌دهند نه هیچ‌کس دیگر.‏"  او حالا به ایران بازگشته و بعد از چند سال توانسته مجوز کنسرت بگیرد.


پیروز ارجمند، مدیرکل دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد درباره حضور دوباره این خواننده به مشرق گفت: همای خواننده خوبی است که از اعمال گذشته خود نادم و پشیمان است.


همای از فعالیت‌های گذشته خود پشیمان است


وی افزود: وقتی درخواست اجرای کنسرتی از همای به دست ما رسید ما مساله را با اداره حراست ارشاد درمیان گذاشتیم و این اداره از ما نظر تخصصی خواست که ما از نظر موسیقیایی او را تائید کردیم ولی اینکه آیا می‌تواند کنسرت داشته باشد یا خیر را برعهده حراست گذاشتیم.

ارجمند خاطرنشان کرد: همای خواننده قابل قبولی است ولی در دوره‌ای که از ایران رفت کارهایی کرد که مورد تائید ما نیز نبود و رفتارهایی داشت که قابل قبول نیست ولی چند سالی است که از ان قضایا گذشته و همای در این چند سال در ایران بوده و تحت شرایط قاونی قرار دارد و کار می‌کند.

وی بیان کرد: همای از کارهای قبلی خود پشیمان است و در این سال‌هیی که در ایران بوده بر اساس ضوابط و شرایط قانوین کشور فعالیت می‌کند ضمن اینکه همای یک خواننده پرطرفدار حوزه سنتی و موسیقی ملی است که باید او و امثال او را حفظ کنیم. همای یک خواننده پاپ فراری نیست.

مدیرکل دفتر امور موسیقی وزارت ارشاد به جوان بودن همای اشاره کرد و گفت: این خواننده جوان کشورمان چند سال است که بر پایه ضوابط کشور گام برمی‌دارد و هیچ تخلفی نکرده و حتی کارهای خوبی نیز انجام داده از جمله خواندن یک قطعه برای مردم غزه . پس ما نیز باید با او همراهی کنیم و گذشت داشته باشیم تا او را به دامن نظام بازگردانیم.

وی این عمل ارشاد را چراغ سبزی برای خوانندگان فراری ندانست و بیان کرد: همای یک خواننده فراری پاپ سخیف نیست. او مورد رافت اسلامی قرار گرفت و عفو شد و ما نیز درصددیم کاری کنیم که او بتواند در شرایط سالمی، سالم کار کند.
حالا باید دید این خواننده که با تصنیف‌هایش فضایی سیاه و مبتنی بر برخی اندیشه‌های نه چندان درست را به مخاطب القا می کند واقعا از کارهای گذشته‌اش پشیمان شده یا قرار است به واسطه خوش قلبی مسولان هنری ! چند صباحی در کشور کسب محبوبیت کند و دوباره روز از نو ...



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 14
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۱۵
    51 12
    سخت نگیر مشرق جان کاسه داغ تر از آش هم نشو. مملکت و انقلاب که فقط مال تو نیست.
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۶
    3 0
    دوست داشتنی ترین خواننده ای که میشناسم کارهاش عالیه
  • زیرک IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۹/۰۱
    2 0
    عالی هستی ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس