کد خبر 420908
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸

یک ژنرال ارشد ناتو روسیه را به عنوان تهدید ارزیابی کرده و از تصمیمات این ائتلاف نظامی برای مقابله با این گونه تهدیدات خبر داد.

به گزارش مشرق، ژنرال "هانس لوتار دومروس" از فرماندهان ارشد ناتو در گفتگو با نشریه "فوکوس" در پاسخ به این پرسش که آیا اخیرا ما در یک جنگ تبلیغاتی با روسیه قرار داریم گفت: دستگاه های تبلیغاتی روسیه کار می کند و تاثیر می گذارد. ما در غرب روی این وضعیت با حقیقت و سریع واکنش نشان می دهیم و هیچ چیزی را کتمان نمی کنیم.

وی در ادامه تاکید کرد که من می توانم نگرانی دوستان خود در کشورهای بالتیک درباره تهدیدات روسیه را درک کنم.

ژنرال "دومروس" در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد که ما در آستانه تحقق تصمیمات خود ( برای مقابله با تهدیدات روسیه) و ایجاد زیر ساخت های لازم برای این منظور هستیم. ما با توجه مانورهای نظامی روسیه می دانیم که این کشور 100 هزار نیرو دارد که به سرعت می تواند آن ها را به حرکت درآورد. ما روی این مسئله واکنش نشان داده ایم و نیروی واکنش ناتو را از 13هزار نفر به 30 هزار نفر افزایش داده ایم.

وی افزود: ناتو تصمیم گرفته است که سرعت دسترسی به این نیروها را افزایش دهد و ما به یک نیروی واکنش سریع نیاز داریم که بلافاصله بتوانند وارد عملیات شوند. این گروه شامل 5 هزار نیرو خواهد بود که توسط کشتی ها و هواپیماها حمایت شده و در عرض یک هفته می توانند نقل مکان کرده و با حملات احتمالی مقابله کنند.

این ژنرال ارشد ناتو همچنین گفت: من باید تاکید کنم که هیچ کس در ناتو نمی خواهد یک جنگ را هدایت کند. اما ما از مردم حمایت خواهیم کرد. من اعتقاد دارم که رئیس جمهوری روسیه هم این مسئله را به خوبی می داند.

وی افزود: ناتو یک اتحاد دفاعی مبتنی بر ارزش ها است. کشورها به ابتکار خود برای ورود به ناتو تلاش می کنند.

دومروس در بخش دیگری از این گفتگو در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین آمادگی دارد که سلاح های اتمی علیه نیروهای ناتو به کار ببرد گفت: ما این مسئله را با نگرانی زیادی بررسی می کنیم.

این ژنرال ارشد ناتو همچنین گفت: من فکر می‌کنم که رئیس جمهوری روسیه فردی حسابگر است و همچنین قمار باز است اما دیوانه نیست و یک بازیگر است. این می تواند همچنین خطرناک باشد.

وی همچنین گفت: ناتو روسیه را به عنوان یک دشمن نمی بیند اما به راحتی آن را به عنوان تهدید ارزیابی می کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس