کد خبر 420635
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۰

طلسم بی‌مدالی بانوان تکواندوکار در رقابت‌های جهانی روسیه شکست.

به گزارش مشرق، کیمیا علیزاده تکواندوکار 17 ساله کرجی با بردهای قاطعی که گرفت با مدال برنز بیست و دومین دوره رقابت‌های جهانی، رؤیای چند ساله بانوان را محقق کرد. تنها دختر مدال‌آور در شیاپچانگ جهانی روسیه اما برای این آرزو تاوان سنگینی داده. او درگفت‌وگو با خبرورزشی از خاطرات خوش شکستن طلسم مدال جهانی بانوان و برنامه‌هایش می‌گوید.

برنز جهاني كه كيميا طلسم چند ساله بي‌مدالي بانوان را شكست، خيلي چسبيد؟
خيلي، چراكه رقابت‌هاي جهاني انتخابي المپيك بود، به همين خاطر همه كشورها با نامداران خود در اين مسابقات حاضر شدند تا 120 امتياز اين مسابقه را به اندوخته‌هاي المپيكي خود اضافه كنند و همين كار را براي همه مدعيان سخت كرده بود.

قرعه سختي داشتي؟
با اينكه حضور در رقابت‌هاي جهاني بزرگسالان اولين تجربه‌ام بود، فشار زيادي را تحمل ‌كردم و با حريفاني مبارزه كردم كه همه آنها نامداران تكواندوي جهان و المپيك بودند و مدال طلا و برنز المپيك و جهان را داشتند. به جز ماگدالنا لپروسكا لهستاني، با مارتينا زوبسيك از كرواسي دارنده مدال برنز المپيك 2008 پكن، چينه لويس آمريكايي و جيد جونز انگليسي قهرمان المپيك لندن و نفر اول رنكينگ المپيك و جهان مبارزه كردم و همه آنها را با اختلاف شكست دادم اما در مرحله نيمه‌نهايي به مايوها ماداي ژاپني، نايب‌قهرمان دوره قبل جهان باختم و مدال برنز گرفتم. البته حريف ژاپني تكنيك برتري نداشت و فقط به تجربه او باختم. مطمئنم اگر يك بار ديگر با او بازي كنم او را شكست مي‌دهم.

از جمع مدال‌هايي كه گرفته‌اي كدام برايت ارزشمند‌تر است؟
همه مدال‌هايي كه تاكنون گرفته‌ام را دوست دارم ولي مدال طلاي نوجوانان جهان، طلاي المپيك نوجوانان نانجينگ و برنز قهرماني بزرگسالان جهان طعم ديگري دارد.

شكستن طلسم بي‌مدالي بانوان پس از چند سال حس خاصي داشت؟
خيلي خوشحال بودم از اينكه توانسته بودم اولين كسي باشم كه طلسم بانوان تكواندوكار را در كسب مدال مي‌شكنم اما خيلي دوست داشتم اين طلسم با طلا شكسته مي‌شد.

ظاهراً خيلي ناراحتي بودي؟
بله. براي طلا رفته بودم اما وقتي به هدفم نرسيدم ناراحت شدم. خدا را شكر كه دست خالي برنگشتم.

با ارزش‌ترين مدالي كه از دست دادي چه بود؟
مدال بازي‌هاي آسيايي اينچئون، كميته برگزاري مسابقات روز قبل از مسابقه به بهانه اينكه 16 سالم تمام نشده اجازه مبارزه به من ندادند. در حالي كه اسم من در سايت بازي‌ها ثبت شده بود و كارت مبارزه‌ هم صادر شده بود.

عملكرد بانوان را چطور ارزيابي مي‌كني؟
بعضي از بچه‌ها بدشانسي آوردند و با قرعه بدي روبه‌رو شدند. خانم ايزدي به قهرمان جهان در راند طلايي باخت. ضمن اينكه اعزام‌ دختران به مسابقات كمتر از آقايان است.

از درس‌هايت عقب نمي‌ماني؟
واقعيتش در درس خواندن جا ماندم! سال قبل به خاطر اردوها و قهرماني المپيك نانجينگ يك سال مدرسه نرفتم به همين دليل مجبور شدم دوم دبيرستان را دوبار بخوانم. امسال هم اردوهاي جهاني باعث شد از درس‌هايم عقب بمانم. اميدوارم مسئولان مدرسه مساعدت كنند تا بتوانم در امتحانات شركت كنم.

رشته درسي مورد علاقه‌ات؟
خيلي علاقه داشتم هوا و فضا بخوانم اما اين رشته نياز به درس خواندن زيادي دارد كه فرصتي ندارم و حالا دوست دارم فيزيوتراپي بخوانم.

اگر تكواندو را انتخاب نمي‌كردي به چه ورزش ديگري علاقه داشتي؟
واليبال، واترپلو و كوهنوردي.

رژيم غذايي خاصي را رعايت مي‌كني؟
من وزنم بايد 57 - كيلو باشد، به همين دليل رژيم خاصي دارم تا وزنم از اين بالاتر نرود. نوشابه كه اصلاً نمي‌خورم. فست‌فود هم تا آنجايي كه ممكن است نبايد بخورم.

هدف بعدي‌ات چيست؟
امسال رقابت‌هاي جهاني روسيه و انتخابي المپيك را هدفگذاري كرده بودم كه رقابت‌هاي جهاني تمام شد و حالا مي‌خواهم با تمام توان در چهار گرندپريكس باقي‌مانده حاضر شوم و امتيازات لازم براي المپيكي شدن را جمع آوري كنم تا المپيك ريو را با طلا تجربه كنم.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس