مرادعلی شیرانی قهرمان نامدار کشتی اصفهان که در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه جانبازی نائل شد، برخورد جالبی با شهید حسین خرازی داشته که برای ورزشی‌های اصفهان خاطره شیرینی را بر جای گذاشته است.

ماجرای برخورد قهرمان کشتی جهان با شهید خرازی
مشرق - سوم خردادماه در تاریخ معاصر ایران روز مقاومت و تجلی فرهنگ ایثار و شهادت ملت است؛ در این روز طی عملیات غرورآفرین بیت المقدس شهر خرمشهر از دست دشمن بعثی آزاد شد.
 
در روزهای ابتدایی سال 61 جمعی از کشتی گیران و رزمی کاران اصفهانی که در بین آنها چهره های سرشناسی حضور داشتند به طور دسته جمعی راهی جبهه های حق علیه باطل شدند.
 
مرادعلی شیرانی قهرمان کشتی فرنگی کشور که سابقه مدال برنز جهانی و حضور در المپیک را در کارنامه دارد یکی از این افراد بود که در عملیات آزادسازی خرمشهر به درجه رفیع جانبازی نائل شد.
 
وی که در کارنامه کاری خود سابقه ریاست فدراسیون کشتی و فدراسیون ورزش کارگری را دارد، در مورد حضورش در جبهه های حق علیه باطل گفت: اصفهان در طول تاریخ همیشه مردمانی شجاع و دلیر داشته است که برای دفاع از آب و خاک پیشقدم بوده اند.
 
شیرانی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس تمام دنیا جلوی ایران ایستاده بودند اما شجاعت و غیرت جوانان ایرانی شرایط را به سود کشورمان رقم زد.
 
وی با بیان اینکه در دوران جنگ روحیه و فضای خاصی در کشور حاکم بود، یادآور شد: در آن زمان اتحاد خوبی بین همه مردم ایجاد شده بود و خبری از نفاق و دو دستگی نبود، به عبارتی دنیا پشت سرمان بود و آخرت جلوی رویمان قرار داشت.
 
برخورد جالب مرادعلی شیرانی با شهید خرازی
 
مرادعلی شیرانی در نخستین روزهای حضورش در جبهه برخورد جالبی با شهید حسین خرازی داشته که پس از نزدیک به 30 سال هنوز به خاطره ای شیرین برای همرزمانش تبدیل شده است.
 
حبیب الله ناظریان رئیس سابق فدراسیون کاراته که به همراه شهید نصر تمرینات رزمی برای رزمندگان لشکر 14 امام حسین (ع) برگزار می کرده است، در گفت وگو با خبرنگار فارس به بیان این خاطره پرداخت و گفت: مرادعلی شیرانی زمانی که در جبهه حضور داشت، قهرمان سرشناسی بود و اکثراً او را می شناختند از جمله شهید خرازی اما شیرانی نمی دانست که شهید خرازی فرمانده لشکر است.
 
وی افزود: پیش از عملیات بیت المقدس دور هم بودیم که شهید خرازی نزدیک ما شد و با شیرانی احوالپرسی کرد و گفت آقا مراد شما اینجا چه کار می کنید، شیرانی هم جواب شهید خرازی را داد و متقابلاً گفت شما اینجا چه کار می کنید.
 
ناظریان ادامه داد: هر چه من و بقیه به شیرانی اشاره می کردیم که متوجه شود شهید خرازی فرمانده لشکر است، متوجه نمی شد، شهید خرازی فوق العاده انسان با تواضع و خاکی بود و در جواب گفت من هم مثل بقیه به جبهه آمده ام، شیرانی روی حساب آشنایی قبلی با شهید خرازی به وی گفت شما جثه ضعیفی دارید مواظب خودتان باشید؛ شهید خرازی هم پاسخ داد اگر نتوانم کار زیادی انجام بدهم در تدارکات که می توانم کمک حال بچه ها باشم و در پایان هم به شیرانی گفت یک روز بیا با هم بیشتر صحبت کنیم.
 
وی خاطر نشان کرد: وقتی شهید خرازی از کنار ما دور شد، به شیرانی گفتیم حاج حسین را نشناختی، فرمانده لشگر امام حسین (ع) است؛ تازه شیرانی طلبکار شده بود که چرا زودتر نگفتید.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس