سازندگان آخرین پروژه ای که زنده یاد مصطفی عبداللهی در آن ایفای نقش کرد، به وی ادای احترام کردند.

به گزارش مشرق، مرحوم عبداللهی صبح پنجشنبه هفته گذشته دار فانی را وداع گفت و سازندگان «معمای شاه»، آخرین سریالی که وی در آن ایفای نقش کرده است، به احترام وی با توقف موقت تصویربرداری، چند دقیقه سکوت کردند. عبداللهی در این سریال نقش یک مامور MI6 را بازی می‏ کرد و تا اوایل سال گذشته جلوی دوربین بود. بر خلاف برخی از اخبار که از ناتمام ماندن بازی وی در این سریال تاریخی الف ویژه به دلیل شدت یافتن بیماری حکایت دارند، طبق اطلاع خبرنگار ما بخشهای مربوط به بازی او به طور کامل تصویربرداری شده است.

محمدرضا ورزی نویسنده و کارگردان این سریال در همین باره گفت: «زنده یاد عبداللهی از جمله بازیگران متین و با اخلاق کشورمان بود که حرفه‌ای‌گری او را در جریان همکاری در سریال «معمای شاه» به خوبی دریافتم. او متأسفانه از چند سال پیش گرفتار بیماری سرطان مغز استخوان بود و با روحیه خوب و انگیزه‌ بالایی که برای زندگی داشت، سرسختانه با آن می‌جنگید و دوره مداوا را طی می‌کرد. این هنرمند چنان هم به حرفه خود و پروژه‌ای که به آن متعهد بود، علاقه داشت که وقتی فرمان حرکت دوربین اعلام می‌شد، بدون کوچکترین نشانه‌ای از این بیماری سخت، به ایفای نقش می‌پرداخت و با قدرت بازی می‌کرد. ضمن آنکه وقتی کات می‌دادیم، در پشت صحنه شاهد درد کشیدن آن مرحوم بودیم و حتی می‌خواستیم برای جلوگیری از آزردگی وی، نقش او را با تمهیدی در فیلمنامه کوتاه کنیم، اما او هیچگاه گلایه‌ای نمی‌کرد و جلوی دوربین نفس می‌کشید و زندگی می‌کرد.

ورزی افزود: همین خاطره ماندگار از او در ذهن گروه سبب شد تا به احترام این شخصیت مهربان و والا، پس از شنیدن خبر درگذشتش آنقدر اندوهگین شدیم که لحظاتی تصویربرداری را متوقف و به احترام او سکوت کردیم.

به گفته این کارگردان، عبداللهی در سکانس‌های مربوط به بازی‌اش با چهره‌هایی همچون احمد نجفی (ارتشبد رزم آرا)، عبدالرضا اکبری (فضل الله زاهدی)، رامبد شکرابی (پرون) همبازی بوده است. تصویری که ضمیمه این خبر شده ادای احترام سازندگان «معمای شاه» به مرحوم عبداللهی و نمایی از بازی او را در این سریال نشان می‌دهد. این مجموعه تاریخی با داستانی مربوط به زندگی محمد رضا پهلوی از زمان بازگشت او از سوئیس، در سال 1315 تا زمان مرگ وی را به نمایش در می آورد. این سریال در 60 قسمت 60 دقیقه ای به تهیه کنندگی علی لدنی برای پخش در شبکه اول سیما، احتمالاً از پاییز امسال آماده می شود.


منبع: بانی فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس