کد خبر 419846
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹

ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش مشرق، ارتش جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن سوم خرداد، سالروز آزاد سازی خرمشهر بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به این شرح است:

سوم خرداد سالروز فرا رسیدن طنین گلبانگ انا فتحنا لک فتحا مبینا برفراز گنبد مسجد جامع خرمشهر و سر برآوردن آزادی و آزادگی از خون جوانان می باشد.

این روز یادآور دلاور مردی و ایثار شهیدان، استقامت و پایداری ملت ایران، شجاعت و شهامت فرماندهان و از خودگذشتگی رزمندگان ارتش اسلام و اوج خداباوری و خلوص امام شهیدان، خمینی کبیر(ره) است که فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد.

روز آزادی خرمشهر، روز یادآور فتح فاتحان بر بلندترین و ناممکن ترین فرازها و روزی است که سپاه دشمن در مقابل ایمان زمینیان آسمانی تبار به زانو درآمد و دست خدا قفل گشای درهای بسته شد .

در ادامه این بیانیه آمده است: سوم خردادماه یادآور خون های پاکی است که برای نشاندن نهال آزادی در خرمشهر بر زمین این دیار ریخته شد و ما هرگز از یاد نمی بریم که استقلال و آزادی امروز ایران، حاصل جانفشانی شهیدان و ایثارگرانی است که درس آزادگی را در مکتب حسین بن علی علیه السلام فرا گرفتند و این روز یادگاری است از حماسه های آنان.

بازخوانی و ترسیم رخداد سرنوشت‌ساز و سترگ فتح خرمشهر برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده سازان واقعی این سرزمین، حماسه آفرینی‌ها و رشادت‌های فرزندان قرآن و ولایت در آن قطعه درخشان تاریخی را برای همیشه، جاودانه و الهام بخش رویارویی با بیگانگان و دشمنان انقلاب، نظام و میهن اسلامی خواهد کرد.

در پایان این بیانیه آمده است: ارتش جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان اسلام و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، حماسه سوم خرداد را به رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) و آحاد مردم تبریک گفته و به روح بلند بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) و همه شهدایی که در این راه خون خود را نثار کردند درود می فرستد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس