کد خبر 419317
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۵

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس از تقدیم طرح فعالیت احزاب در هفته آینده به شورای نگهبان خبر داد و گفت: این طرح در ۲۲ ماده در صحن علنی مجلس تصویب شده است.

به گزارش مجلس، حجت‌الاسلام دخیل عباس زارع‌زاده سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب طرح فعالیت احزاب در صحن علنی مجلس، گفت: طرح فعالیت احزاب در 22 ماده در صحن علنی مجلس تصویب شده است که این طرح به نحوه شکل‌گیری احزاب، جریان‌ها و گروه‌های سیاسی و مجامع آن‌ها در چارچوب قانون دلالت دارد.

وی با بیان اینکه تصویب طرح فعالیت احزاب در مجلس باعث می‌شود که فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی شفافیت شده و تخلفات آنها تا حد امکان کاهش یابد، افزود: با تصویب این قانون چارچوب احزاب شکل می‌گیرد تا بتوانند در فضای سیاسی کشور فعالیت جدی‌تری داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه فعالیت‌های تأثیرگذار در حوزه امنیتی و اجتماعی باید با وزارت کشور هماهنگ شود، تصریح کرد: این مسئله باعث می‌شود احزاب در سیستم کنترلی کمتر دچار تخلف شوند، البته قانون نیز مشخص کرده است که این مجوز در چارچوب چه فعالیت‌هایی به آنها ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام زارع‌زاده در پایات خاطر نشان کرد: طرح فعالیت احزاب هفته آینده برای بررسی و اعلام نظر نهایی تقدیم شورای نگهبان می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس