کد خبر 418946
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴

در حالی که یکی از فرماندهان سازمان بدر عراق اعلام می‌کند که نیروهای داوطلب مبارزه با داعش از 8 محور به استان الانبار حمله خواهند کرد، رسانه‌های غربی اذعان دارند که برای آزادی مرکز این استان، کمک ایران ضروری است.

به گزارش مشرق، با پیشروی‌های داعش در شهر «الرمادی» مرکز استان الانبار و شهادت شمار زیادی از نیروهای مبارز و مردمی غیرنظامی در این شهر؛ نخست وزیر عراق دستور ورود نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی) به استان الانبار برای پاکسازی تمام مناطق استان را صادر کرد و شورای استانداری الانبار نیز با این مسئله موافقت کرد. از روز دوشنبه (28 اردیبهشت) شمار زیادی از نیروهای داوطلب مبارزه با داعش در بخش شرقی الرمادی مستقر شدند و منتظر آغاز عملیات آزادسازی الرمادی هستند و تا شروع عملیات بزرگ آزادی الانبار، عملیات شناسایی مواضع داعش و طراحی نقشه‌های حمله به این مواضع را انجام می‌دهند.

جدیدترین تحولات استان الانبار در ادامه می‌آید

 بسیج مردمی عراق از 8 محور به «الانبار» حمله می‌کند

«باسم السلامی»، فرمانده سازمان بدر عراق یکی از گروه‌های زیرمجموعه نیروهای بسیج مردمی عراق در یک کنفرانس خبری گفت: نیروهای امنیتی و بسیج مردمی عراق از 8 محور به الانبار حمله خواهند کرد و داعش زمانی که شنید نیروهای داوطلب در راه الانبار است، دچار وحشت شد.

وی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح عراقی بر بیش از 80 درصد منطقه «الکرمه» در استان الانبار سیطره یافته‌اند و داعش در این منطقه با شنیدن ورود نیروهای بسیج مردمی، آغاز به شکست و فرار کرد.

وی افزود: الکرمه در واقع زره محافظ فلوجه است. پس از آزادی کامل الکرمه، فلوجه کاملا در تیررس نیروهای امنیتی و بسیج مردمی خواهد بود. سپس از الکرمه ، به استان الانبار از دو محور حمله می‌کنیم.

 

دیدار اوباما با تیم امنیت ملی آمریکا با موضوع الرمادی/ بررسی تسریع آموزش و تسلیح عشایر عراقی

«باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه برای بررسی وضعیت تحرکات گروه تروریستی داعش در شهر الرمادی عراق، با تیم امنیت ملی کاخ سفید دیدار کرد.

بنا بر اعلام سخنگوی کاخ سفید، رئیس‌جمهور آمریکا در این نشست بر حمایت کامل واشنگتن از حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق در مبارزه با داعش تأکید کرده است.

در بیانیه واشنگتن، هدف از نشست روز سه‌شنبه «بحث در مورد اوضاع عراق و راهبردمان برای مقابله با تهدید داعش در عراق و سوریه» اعلام شده است.

کاخ سفید همچنین اعلام کرده است که واشنگتن تسریع روند آموزش و تجهیز عشایر اهل سنت عراق برای مبارزه با داعش را نیز بررسی می کند.

تلگراف: بدون کمک ایران نمی‌توان الرمادی را آزاد کرد

روزنامه دیلی‌تلگراف روز سه‌شنبه در گزارشی پیرامون وضعیت شهر الرمادی و تلاش دولت عراق برای بازپس‌گیری این شهر، نوشته است که بدون کمک تهران امکان‌ آزادسازی این شهر وجود ندارد.

ایندیپندنت: سقوط الرمادی بیانگر شکست سیاست آمریکا در عراق و منطقه است

روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» در سرمقاله امروز خود نوشت که سقوط شهر الرمادی در الانبار به دست داعش، بیانگر شکست سیاست آمریکا در عراق منطقه است.

در ادامه این یادداشت آمده است که باراک اوباما  که همپیمانانش در خلیج [فارس] را به دلیل تردید در حمایت از معارضان سوریه علیه نظام «بشار اسد» خشمگین کرده، اکنون با سقوط الرمادی، بار دیگر مجبور خواهد شد همسو با ایران و بسیج مردمی عراق در این کشور فعالیت کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    آمریکا شکست نخورده سیاست آمریکا نابودی عراق و کشورهای اسلامیه که الان هم داره دنبال میکنه
  • جوان خلیج فارسی ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    خلیج فارس نه خلیج (فارس) باید همیشه نوشت خلیج فارس فارس وهمیشه فارس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس