کد خبر 418841
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷

هیات رسیدگی به تخلفات ناشران نمایشگاه کتاب تهران، با تشکیل جلسه 94 ناشر را بر اساس تخلفات صورت گرفته از حضور در نمایشگاه کتاب تهران سال 95 محروم کرد.

به گزارش مشرق، سید محمود حسینی عضو کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران در نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: مجموعا 1250 ناشر در نمایشگاه بیست و هشتم حضور داشتند که از این تعداد 219 ناشر قمی و 190 ناشر غیر قم و تهران و 409 ناشر هم شهرستانی بودند که تقریبا یک سوم را شامل می‌شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه طی ده روز نمایشگاه کتاب تهران 131 رای از سوی کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران صادر شد، بیان کرد: از این 131 رای می‌توان که از سوی کمیته صادر شده است: 113 رای پیرامون عرضه کتاب‌های متفرقه، 2 رای مربوط به عرضه کتاب‌های غیر مرتبط، 5 رای در راستای عرضه کالاهای غیر کتاب، 1 رای برای مزاحمت صوتی، 1 رای برای نقد کردن بن، 8 رای فروش فاقد مجوز نشر، 1 رای هم برای ارائه موارد نادرست در هنگام ثبت نام بود.

حسینی در ادامه متذکر شد: از این تعداد 62 رای اختصاص به ناشران شهرستانی دارد و مابقی آرائ که حدود 69 رای است مربوط به ناشران تهرانی است که ضوابط را نقض کرده‌اند.

عضو کمیته رسیدگی به تخلفات ناشران با بیان اینکه 94 ناشر بنا بر تصمیم هیات رسیدگی به تخلفات از حضور در نمایشگاه کتاب سال 95 محروم شده‌اند گفت: 94 ناشر بنا به تخلف احصا شده از حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب سال 95 محروم شده‌اند و مابقی درج در پرونده خواهند داشت.

این مسئول با بیان اینکه برخی در تلاش برای توطئه و حاشیه سازی در نمایشگاه کتاب بودند ابراز داشت: در نحوه ثبت نام تغییراتی حادث شده بود از این رو مدیر نشر حیان بر اساس این اشتباه برای نمایشگاه ثبت نام کرده و پول واریز کرده و هزینه‌هایی هم برای غرفه سازی انجام داده بود اما این اشتباه از جانب ثبت نام کننده‌گان بود و حاشیه‌ها از این جا شروع شد.

حسینی حاشیه‌سازی را برنامه عده‌ای دانست و اضافه کرد: در روزهای منتهی به حضور رهبر انقلاب در نمایشگاه کتاب برخی خبرها حکایت از حاشیه‌سازی داشت اما با شناسایی این موارد مانع از ایجاد حاشیه شده و رئیس نمایشگاه هم با این موارد با درایت برخورد کرد.

گفتنی است، همایون امیر زاده با حکم سید عباس صالحی به عنوان رئیس و سید محمدکاظم شمس، سید محمود حسینی، لادن حیدری، برزین ضرغامی و احمد کمالی‌نژاد به عنوان اعضاء هیات رسیدگی به تخلفات ناشران در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران انتخاب شده بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس