کد خبر 418780
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۶

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در سوریه در ادامه تلاش های دیپلماتیک خود برای از سرگیری مذاکرات صلح سوریه، با نماینده سلطان نشین عمان و نماینده دائم کشور عراق در سازمان ملل دیدار وگفت وگو کرد.

به گزارش مشرق، به نقل از سخنگوی دبیرکل سازمان ملل، «استفان دمیستورا» نماینده ویژه بان کی مون در مذاکرات صلح سوریه روز سه شنبه در ژنو با «عبدالله ناصر الرهابی» نماینده دائم عمان در سازمان ملل متحد دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار نماینده عمان به تشریح مواضع دولت خود در رابطه با بحران سوریه و راه های سیاسی ممکن برای از سرگیری مذاکرات میان طرفین درگیر در این کشور پرداخت.

به گفته وی، موضوع گفت وگوهای این دیدار، دستیابی به تدابیر لازم برای کسب اعتماد میان طرفین این مذاکرات و یافتن راه حلی برای بحران چهار ساله کشور سوریه بود.

دمیستورا بعدازظهر سه شنبه به وقت محلی با هیاتی عراقی به سرپرستی محمد صابر اسماعیل نماینده دائم عراق در سازمان ملل دیدار کرد؛ در این دیدار صابر گزارشی از تلاش های دولت متبوع خود در راستای یافتن راه حلی برای این بحران و مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق را ارائه داد.

در دیدار دمیستورا با نماینده عراق، علاوه بر بحث پیرامون رویکردهای سیاسی مربوط به بحران سوریه، بحران های انسانی و امنیتی جاری در کشور سوریه و سایر منطقه خاورمیانه نیز مورد بحث و گفت وگو قرار گرفت؛ دمیستورا نیز به نگرانی رو به افزایش کشورهای منطقه درمورد شرایط دردناک زندگی مردم سوریه و گسترش بحران های جاری در دیگر نقاط خاورمیانه اشاره کرد.

نماینده بان کی مون همچنین از آمادگی کشورهای منطقه و سایر کشورهای جهان برای همکاری های سیاسی در این زمینه و حمایت آنها از تلاش های سازمان ملل در این راستا قدردانی و تشکر کرد.

بحران سوریه با ورود به پنجمین سال خود تاکنون بیش از 200 هزار کشته و 700 هزار مجروح برجا گذاشته و میلیونها نفر از مردم آن کشور را در خارج و داخل سوریه آواره کرده است.

آمریکا و برخی دیگر از کشورهای منطقه خلیج فارس با اقدامات خود در حمایت از تروریست ها و مخالفان سوریه، به تداوم این جنگ داخلی دامن زده اند.

مذاکرات صلح سوریه که در سال گذشته بدون هیچ نتیجه ای و با استعفای اخضر ابراهیمی نماینده دبیرکل سازمان ملل و جانشینی استفان دمیستورا در امور سوریه به پایان رسید، اوائل ماه جاری بار دیگر با حضور شماری از نمایندگان گروه های مختلف درگیر در این کشور در ژنو آغاز شد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس