کد خبر 610945
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

استفان دیمیستورا نماینده دبیرکل سازمان ملل، برای دومین بار در سال جاری امروز وارد تهران شد.

 به گزارش مشرق، استفان دیمیستورا نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور سوریه امروز به تهران آمد تا با برخی مقامات ایرانی دیدار داشته باشد.

دیدار با ظریف وزیر امور خارجه و جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه از جمله برنامه های ملاقات وی است که در آن ملاقات ها قرار است دو طرف در خصوص مهم ترین تحولات منطقه و بحران سوریه به بحث و تبادل نظر بپردازند.

استفان دیمیستورا فروردین امسال هم در سفری که به تهران داشت با مقامات عالی رتبه کشورمان دیدار و رایزنی کرد و امروز دومین سفر وی در سال جاری به تهران محسوب می شود.

گفتنی است بحران در سوریه در حالی پنجمین سال خود را پشت سر می گذراند که بازیگران فعال و تاثیر گذار منطقه ای و بین المللی همچنان به جمع بندی و فهم مشترکی از راه حل خروج از بحران در آن کشور دست نیافتند و این همه در حالی است که جمهوری اسلامی ایران از ابتدای درگیری ها در سوریه خواهان گفت و گوی سوری -سوری بوده و تنها راه حل برون رفت از بحران سوریه را سیاسی قلمداد کرده و بر این سیاست اصولی خود همچنان اصرار دارد.

تا کنون تلاش های نمایندگان دبیر کل سازمان ملل در امور سوریه (در گذشته کوفی عنان و اخضر ابراهیمی و امروز دیمیستورا) جهت دست یابی به تفاهمی مشترک میان طرفین درگیر در بحران سوریه بی نتیجه بوده است و در این میان نقش حامیان تروریست ها در به نتیجه نرسیدن مذاکرات سیاسی بسیار پر رنگ است.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس