کد خبر 399261
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۲

سخنگوی سازمان ملل به تشریح آخرین وضعیت طرح آتش بس در حلب و ادامه رایزنی‌های استفان دی مستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه با نظام سوریه و مخالفان پرداخت.

به گزارش مشرق، الاخبار نوشت: فرحان حق سخنگوی دبیر کل سازمان ملل گفت: پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در گفتگوهای مربوط به آتش بس محلی در شهر حلب به دست نیامده است.

وی تاکید کرد: تلاش‌ها ادامه دارد و استفان دی‌مستورا نماینده سازمان ملل در امور سوریه سرگرم رایزنی با دمشق و مخالفان سوری و قدرت ها و کشورهای موثر در منطقه و جهان است درباره طرح توقف درگیری‌ها در حلب است.

فرستاده سازمان ملل در سوریه برای میانجیگری جهت آتش‌بس در شهر حلب تلاش می‌کند؛ شهری که به صحنه درگیری‌ها بین نیروهای دولتی و شماری از گروه‌های معارض تروریست از جمله «جبهه اسلامی»، «جبهه النصره» از شاخه‌های القاعده در سوریه و نیز گروه‌های تروریستی مورد حمایت غرب، تبدیل شده است. دی میستورا اعلام کرده دمشق آمادگی خود را برای اجرای آتش‌بس به مدت 6 ماه در این شهر اعلام کرده است.

«اسامه ابوزید» مشاور قانونی گروه‌های مسلح سوری اعلام کرد: گروه‌های معارض معتقدند طرح دی میستورا توافقی برای برقراری صلح در حلب است. این طرح بر توقف درگیری‌ها تأکید می‌کند و این موضوع تنها به‌ نفع دولت سوریه است و مواردی مانند احتمال انتقال جنگجویان به اماکن دیگر را نادیده می‌گیرد.

یگ گروه معارض مسلح نیز ماه گذشته از طرح دی میستورا انتقاد و آن را «جانبدارانه» توصیف کرده بود. «ادیب الشیشکی» نماینده ائتلاف ملی معارضان سوریه در یکی از کشورهای عربی خلیج فارس که مورد حمایت غرب است،مدعی شده بود: طرح دی میستورا به‌طور کامل وقت تلف کردن است.

این در حالی است که «عمران الزعبی» وزیر اطلاع‌رسانی سوریه، ماه گذشته اعلام کرد موفقیت طرح سازمان ملل به این بستگی دارد که کشورهای حامی معارضان، آنها را به این طرح پایبند خواهند کرد یا نه.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس