کد خبر 418515
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴

قائم‌مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه 10 میلیون حاشیه‌نشین در 900 منطقه کشور ساکن هستند، گفت: ستاد ساماندهی در این زمینه تشکیل شد که مسئولیت جامع آن بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است.

 به گزارش مشرق، مرتضی میرباقری پیش‌ از ظهر امروز در حاشیه کارگروه فرهنگی و اجتماعی استانداری مازندران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کار نخست ما رسیدن به شناخت ویژه از وضع جامع عمومی کشور و میزان سرمایه عمومی در سطح دستگاه‌های اجرایی است و در استان‌ها گزارش‌ها به دستگاه‌ها مربوطه ارائه و مورد برنامه‌ریزی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه با ایجاد مرکز جامع داده اجتماعی کشور اطلاعات مسائل مختلف جمع‌آوری می‌شود، افزود: این کار با ایجاد مرکز رصد اجتماعی برای هر استان تهیه شد.

 قائم‌مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی با اشاره به شناسایی نقاط آسیب‌پذیر کشور تصریح کرد: برای ساماندهی این موضوع پیشنهاد ما به کشور رسید.

میرباقری توجه ویژه به حاشیه‌نشینی را از فعالیت‌های اولویت‌دار کار خود دانست و ادامه داد: طرح عملیاتی آن به تصویب رسید و دستگاه‌های مختلف برای ساماندهی حاشیه‌نشینی اقدامات خود را شروع کردند که وزارت بهداشت و بهزیستی گزارش کار خود را در جلسه آینده به دولت ارائه می‌دهند.

وی افزود: برای نخستین‌بار به‌صورت پایلوت طرح ساماندهی حاشیه‌نشینی استان‌های خراسان‌رضوی و البرز در سطح کشور مورد توجه قرار گرفت.

قائم‌مقام وزیر کشور در امور فرهنگی و اجتماعی جدی‌ترین کار در امور فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه را تنظیم چارچوب‌های اجتماعی در برنامه ششم توسعه عنوان کرد و گفت: توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام 12 سیاست در حوزه اجتماعی و فرهنگی تنظیم و تقدیم رهبری شد و منتظر هستیم به دولت ابلاغ شود.

میرباقری با اشاره به اینکه در سطح دستگاه‌ها مجموعه داده‌ها مورد تبادل نظر قرار گرفت، بیان کرد: در سطح استان‌ها با استانداران و معاونان استانداری‌ها جلسات مکرری برگزار شد.

وی محور برنامه‌ریزی در سال 94 را دو راهبرد اساسی تقلیل آسیب‌های اجتماعی عنوان و خاطرنشان کرد: هدف ما افزایش سرمایه اجتماعی است.

قائم‌مقام وزیر در امور فرهنگی و اجتماعی با بیان اینکه 10 میلیون نفر حاشیه‌نشین در 900 منطقه کشور ساکن هستند، اظهار کرد: ستاد ساماندهی در این زمینه تشکیل شد که مسئولیت جامع آن بر عهده وزارت مسکن و شهرسازی است.

میرباقری در پایان سخنانش گفت: جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی و مبادی ورودی که مهاجر را به حاشیه شهرها می‌کشاند مورد توجه ما قرار دارد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس