معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه گفت: انتظار اصلاح‌طلبان از وزیر کشور این است که همان باقی‌مانده اصولگراها را هم از وزارت کشور حذف و کاملاً این وزارتخانه در اختیار عناصر وابسته به اصلاحات باشد.

به گزارش مشرق، حمیدرضا ترقی، معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه درباره فشارهای اخیر به دولت برای تغییر وزیر کشور، بیان داشت: هیچ کدام از این فشارها تأثیری بر تصمیم‌گیری دولت ندارد به نوعی گوش دولت بدهکار این نقدها و انتقادات نیست.

به گفته وی، مقداری از این فشارها مربوط به توقعاتی می‌شود که اصلاح‌طلبان و اصولگرایان از وزیر کشور داشته‌اند که وی هم نتوانسته توقعات آنها را برآورده کند یعنی وزیر کشور توانسته است همان حد اعتدال را در وزارت کشور حفظ کند.

ترقی ادامه داد: جریانات اصلاحات به دلیل نزدیک شدن به انتخابات تصمیم دارد افرادی که احیاناً وابسته به اصولگرایان در مجموعه وزارت کشور هستند را حذف کنند لذا این فشار را می‌آورند که سعی کنند تغییری را در وزارت کشور ایجاد کنند.

وی در ادامه گفت: توقعات اصولگرایان و اصلاح طلبان ممکن است اینگونه باشد که مثلاً وزیر کشور یک تعادلی را در انتصاب مسئولان وزارت کشور رعایت کند؛ تعادلی که ممکن است نشانه این باشد که یک وزن مساوی را به دو جریان داده باشد ولی در این رابطه هیچ کدام از دو طرف قانع نیستند که این رعایت شده بلکه معتقدند که باز هم یک طرفه و با گرایش به سمت اصلاح طلبان عمل شده است.

ترقی افزود: به دلایل فوق، رضایت از دو طرف خیلی وجود ندارد شاید این هم دلیلی بر این باشد که وزیر کشور تلاش کرده است که حد تعادل خود را حفظ کند؛ ولی در مجموع انتظار اصلاح‌طلبان از وزیر کشور این است که همان باقی‌مانده اصولگراها را هم از وزارت کشور حذف و کاملاً این وزارتخانه در اختیار عناصر وابسته به اصلاحات باشد.

معاون امور بین‌الملل حزب مؤتلفه در پاسخ به این پرسش که آیا رئیس جمهور با تغییر وزیر کشور موافقت خواهد کرد، گفت: فکر نمی‌کنم دولت زیر بار این مسئله برود همانطور که امروز آقای نوبخت هم اعلام کردند بنا نیست فعلاً تغییری صورت بگیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس