کد خبر 418086
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲

روزنامه "فایننشال تایمز" از کاهش شدید صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا و ثبت پایین‌ترین میزان صدور نفت ریاض به واشنگتن از سال 2009 تاکنون خبر داد.

به گزارش مشرق، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز به نقل از بیانیه های رسمی آمریکا نوشت: میانگین خرید نفت سعودی از سوی آمریکا در سال گذشته از یک میلیون بشکه در روز فراتر نرفت.

این روزنامه کاهش واردات نفت سعودی از سوی آمریکا را از پیامدهای افزایش تولید نفت شیل و افزایش واردات نفت از کانادا عنوان کرده است.

بر اساس این گزارش عربستان سعودی در تلاش است، برای جبران خسارت ناشی از کاهش تقاضای نفت از سوی آمریکا، صادرات نفتی خود را به آسیا بویژه چین جبران کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که هر گونه ضعف در روابط اقتصادی بین آمریکا و سعودی، همچنان نگرانی جدی ریاض را به دنبال دارد.

فایننشال تایمز به نقل از " جیسون بوردوف"، تحلیلگر بازار نفت و مدیر و موسس مرکز سیاستگذاری جهانی انرژی در دانشگاه کلمبیا نوشت: رفتار سال گذشته سعودی بیانگر آن است که ریاض حقیقت کاهش تقاضای نفت خام  در بازارهای آمریکا را درک کرده و به این نتیجه رسیده است که قاره آسیا بازار روبه رشد و پر رونق نفت است.

وی افزود با این حال، سعودی به دلایل ژئو سیاسی همچنان نیازمند آن است که نقش خود را به عنوان منبع اصلی نفت آمریکا ایفا کند.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس