اگر هر چهار حادثه را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار دهیم، در این سناریوسازی‌ها می‌توان به ایفای نقش یک دختر جوان به‌عنوان قربانی، یک نیروی امنیتی یا نهادی ارزشی مانند بسیج به‌عنوان مجرم و همچنین فعالیت هماهنگ رسانه‌های ضدانقلاب و برخی از رسانه‌های داخلی برای متهم‌سازی نظام جمهوری اسلامی پی می‌بریم که کلید سناریو فتنه است.

گروه سیاسی مشرق - بازی با احساسات و عواطف افکار عمومی و بر هم زدن امنیت روانی جامعه از جمله ابزارهای ضدانقلاب برای اختلال در امنیت و متعاقب آن ایجاد آشوب است. هر چقدر ضدانقلاب در تراژدی‌سازی‌های خود بیشتر بتواند احساسات افکار عمومی را جریحه‌دار کند، بیشتر به اهدافش نزدیک می‌شود و شهرآشوب به راه می‌اندازد. نمونه آخری که در راستای سناریوسازی‌های ضدانقلاب علیه کشورمان اتفاق افتاد را می‌توان در حادثه به آتش کشیدن هتل تارا مشاهده کرد. متاسفانه در این زمینه دختران و زنانی بوده‌اند که به دستاویزی برای اجرای سناریو کشته‌سازی ضدانقلاب بدل شده‌اند تا هر چه بیشتر بتوانند افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه به چند نمونه از این موارد و شیوه عمل ضدانقلاب در برهم زدن امنیت روانی جامعه و متعاقب آن فراهم کردن فضای آشوب اشاره می‌کنیم.


چهار دختری که ضد انقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکسدل‌آرا دارابی؛ اولین قربانی فتنه سال 88

وارونه جلوه دادن مسائل قضایی از جمله مواردی است که ضدانقلاب سعی دارد با آن مشروعیت محاکم قضایی را زیر سئوال ببرد و از سوی دیگر سناریو کشته‌سازی خود را اجرا کند. حکم اعدام برای فردی بی‌گناه از جمله این سناریوسازی‌هاست.

پیش از انتخابات سال 88 روزنامه‌های زنجیری در اقدامی هدفدار و هماهنگ برای حمله به ساختارها به جای بازی در داخل ساختار که از جمله تاکتیک‌های انتخاباتی اصلاح‌طلبان است، سناریوی خطرناکی را با کلید واژه «اعدام کودکان» کلید زدند و به متهم سازی دستگاه‌های مربوطه پرداختند. ابزار این موضوع نیز در وهله اول استفاده از دختری بود که به سبب قتلی که انجام داده بود زندانی شده و بعد از مدتی قرار بود اعدام شود. طی این سناریو رسانه‌های مختلف اصلاح‌طلب اقدام به خبرپراکنی در مورد بی‌گناهی وی کردند و رسانه‌های ضد انقلاب نیز هم‌راستا با این خط خبری به پیگیری موضوع پرداختند و وی را بی‌گناه و هنرمند نامیدند. در همین راستا روزنامه اعتماد ملی ارگان رسانه‌ای حزب اعتماد ملی در اقدامی هدایت شده با تیتر بزرگ «اعدام کودکان را متوقف کنید» روی پیشخوان روزنامه‌ فروشی‌ها ظاهر شد.[1]


چهار دختری که ضد انقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکس

در همین زمینه دستگاه قضایی و قوانین مورد هجمه و در تیررس متهم‌سازی ضد انقلاب قرار گرفت. اما دستگاه قضایی بنابر وظیفه خود عمل کرد. اما همه این مانورهای خبری سبب شد تا خانواده مقتول هم برای حفظ حیثیت و آبروی خانوادگی به پاسخگویی این موارد بپردازد. در ادامه همین مساله سبب شد تا احساسات خانواده مقتول که مادرشان را در این زمینه به طرز فجیعی با اصابت ضربات متعدد چاقو از دست داده بودند، جریجه دار شود و در همین راستا نسبت به بخشیدن مجرم سفت و سخت‌تر عمل کنند و در ادامه برای حفظ آبرو تنها به اجرای حکم تاکید کنند. همین موضوع سبب شد تا دل‌آرا دارابی که بنابرقانون می‌توانست  بخشش خانواده مقتول شامل حالش شود، حکم اعدامش اجرا شود.


چهار دختری که ضد انقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکسندا آقاسلطان؛ قربانی آشوب 88

تلاش ضد انقلاب برای علم کردن پیراهن عثمان و برانگیختن افکار عمومی و کشته‌سازی که یکی از اصول آشوب «جین شارپ» بود، در بحبوحه حوادث پس از انتخابات سال 88 کلید خورد. پروژه اردوکشی‌های خیابانی نیاز داشت تا هر روز تقویت شود و از این رو پروژه کشته‌سازی در جریان آشوب‌های خیابانی پیاده‌سازی شد و هر روز رسانه‌های مختلف اسم فردی را به عنوان مقتول جریانات آشوب به دروغ مطرح می‌کردند تا به التهاب فضا بیفزایند. همه این موارد حول یک نظریه می‌چرخید، نظریه فتنه که اعلام می‌داشت برای ادامه فتنه انگیزی نیاز به خون دارد. در همین راستا قتل عجیب و مرموزی در یکی از خیابان‌های تهران رخ داد و دختر دیگری قربانی شد.

سپس تصاویر این حادثه تلخ به سرعت در رسانه‌های مجازی منتشر شد و ضد انقلاب به سرعت به متهم‌سازی نهادها و گروه‌های مختلف با کلید واژه مبهم «لباس شخصی‌ها» پرداخت. این حادثه نکات مشکوک و مرموزی در دل خود دارد و یکی از این نکات فراری شدن آرش حجازی، پزشکی بود که بلافاصله در این حادثه بالای سر ندا آقاسلطان حضور یافت و به خارج از کشور گریخت و سر از رسانه‌های ضد انقلاب از جمله بی‌بی‌سی فارسی در آورد و علیه جمهوری اسلامی ایران سخن پراکنی کرد.


چهار دختری که ضد انقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکسریحانه جباری؛ تراژدی دیگری برای محکوم کردن قصاص

موضوع قتل یک مرد به دست دختری جوان ازجمله دیگر مواردی بود که در چند سال گذشته به‌عنوان یک پروژه ضدانقلابی از سوی اپوزیسیون و کشورهای غربی مورد توجه قرار گرفت. در همین راستا ضدانقلاب در شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از دختر جوان که ادعا می‌شد برای حفظ ناموس خود یک نیروی امنیتی را به قتل رسانده است، دست به تحرکاتی زدند و موضوع دیگری در قالب پرونده‌های قضایی روی میز آشوب ضدانقلاب قرار گرفت.

در همین راستا رسانه‌های ضدانقلاب ازجمله بی‌بی‌سی فارسی به‌طور معناداری به پیگیری هرازچندگاه پرونده ریحانه جباری با جهت‌دهی خاص خود پرداختند. غیر شفاف بودن موضوع، خبرپراکنی ضدانقلاب حین بررسی پروند و سناریو متهم‌سازی و بی‌گناه خواندن یک قاتل ازجمله ابزار ضدانقلاب برای تشویش در اذهان عموم بود و در همین راستا بر اساس احساسات کاذب و بدون توجه به حوادث پیش‌آمده و استدلالات و قوانینی که وجود دارد مسئله بی‌گناهی متهم از سوی رسانه‌های ضدانقلاب و عناصر آنان در شبکه‌های اجتماعی به شدت تبلیغ می‌شد.

این ماجرا نیز نظیر اتفاقاتی که در پرونده دل‌آرا دارابی اتفاق افتاد پیش رفت تا ریحانه جباری هر چه بیشتر به سمت طناب دار نزدیک‌تر شود. سیاسی‌کاری عناصر ضدانقلاب هم نشان می‌داد که آنان بیشتر از هر چیزی به دنبال کشته‌‌سازی و جسدسازی هستند تا اینکه دایه مهربان‌تر از مادر باشند و برای نجات یک دختر جوان وقت و هزینه بگذارند. همین موضوع سبب شد تا خانواده مقتول برای محافظت از آبرو و حیثیت خود درحالی‌که بنابرقانون امکان بخشش و عفو مجرم وجود داشت از عفو مجرم خودداری کند و این بار هم یک دختر قربانی سیاسی‌کاری و منفعت‌طلبی ضدانقلاب شد.

چهار دختری که ضدانقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکس

سخنان شعبانی، وکیل خانواده مقتول که به جوسازی‌های رسانه‌ای و ادعای برخی از آن‌ها برای جلوگیری از اجرای حکم قصاص ریحانه و گرفتن رضایت از خانواده مقتول اشاره دارد، به‌خوبی روشن کنند ابعاد سیاه این ماجراست.

وی دراین‌باره می‌گوید: «با توجه به اینکه حکم قصاص ریحانه جباری بر اساس روند قانونی و از طریق مجاری رسمی حقوقی کشور به پایان رسیده و وی به مجازات قصاص محکوم‌شده است، من به کسانی که داعیه دوستی با ریحانه جباری رادارند توصیه می‌کنم این تصور را نداشته باشند که این رأی باطل و نادرست است و با ادعاهای خود مرحوم سربندی (مقتول) را مورد اتهام و تهمت قرار دهند، چراکه وارد آوردن اتهام و تهمت به مقتولی که دستش از دنیا کوتاه است و قادر به دفاع از خود نیست نه‌تنها کمکی به عدم اجرای حکم قصاص ریحانه جباری نمی‌کند بلکه احساسات خانواده این مرحوم را جریحه‌دار کرده و آن‌ها از اخذ رضایت فاصله بیشتری می‌گیرند«.

این وکیل دادگستری ادامه می‌دهد: «من به تمام کسانی که درصدد دفاع از خانم جباری هستند، توصیه می‌کنم که با طرح مسائل خلاف واقع و متهم کردن مقتول، موجب جریحه‌دار شدن احساسات خانواده وی نشوند، چراکه این‌جانب به‌عنوان وکیل مقتول معتقدم که بر اساس اقاریر صریح خانم جباری، هیچ راهی ازنظر حقوقی برای نادیده گرفتن مجازات وی از ناحیه دستگاه قضایی باقی نمانده است

چهار دختری که ضد انقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکسحادثه مهاباد؛ هتلی که طعمه آتش دروغ شد

ماجرای به آتش کشیدن هتل تارا در مهاباد نیز در همین حیطه قابل‌توجه است. بازهم پای یک زن در میان است تا ضدانقلاب با استفاده از ابهاماتی که وجود دارد از یک موضوع شخصی و خصوصی یک آشوب بسازد.

این موضوع حول یک رابطه پنهانی میان یک زن و مرد شکل گرفت و در ادامه با فوت «فریناز خسروانی»، کارمند هتل تارا در یک حادثه و سناریوسازی ضدانقلاب برای متهم کردن‌نظام جمهوری اسلامی ایران، بازهم از سوی شبکه‌های اجتماعی طرح یک آشوب ریخته شد و درنتیجه هتل تارا گرفتار آتش فتنه شد.

جالب اینجاست که چطور ضدانقلاب با همدستی حکومت‌های مرتجع عربی در شبکه‌های اجتماعی یک موضوع شخصی را به یک تراژدی‌ علیه کشورمان تبدیل کردند. در شبکه‌های اجتماعی به دروغ این‌طور ادعا شد که فریناز خسروانی به سبب دفاع از ناموس برای اینکه مورد تجاوز یک مأمور امنیتی قرار نگیرد خود را از ساختمان هتل به پایین انداخته و فوت‌شده است. همین موضوع سبب شد تا افرادی که احساساتشان جریحه‌دار شده است برای فروکش کردن خشم خود به سمت هتل تارا رفته و معترض چنین جریانی شوند. البته به نظر می‌رسد حضور عناصر ضدانقلاب در ایجاد بلوای خیابانی نیز بی‌تأثیر نبوده است.

چهار دختری که ضد انقلاب از آن‌ها سوءاستفاده کرد + عکس

پس‌ازاین ماجرا فیلمی در شبکه‌های اجتماعی از سوی مسئولین هتل تارا منتشر شد که نشان از یک رابطه شخصی داشت که در عین اینکه با مشکلات شرعی همراه بود می‌توانست در حفظ شانیت جامعه و دختری که فوت‌شده، سربسته بماند. اما ضدانقلاب که به جسدسازی بیشتر از آبرو و ارزش اخلاقی جامعه فکر می‌کند چنین وقیحانه به دروغ‌پردازی اقدام کرد.

به هر لحاظ اگر هر چهار حادثه را مورد تجزیه‌ و تحلیل قرار دهیم، در این سناریوسازی‌ها می‌توان به ایفای نقش یک دختر جوان به‌عنوان قربانی، یک نیروی امنیتی یا نهادی ارزشی مانند بسیج به‌عنوان مجرم و همچنین فعالیت هماهنگ رسانه‌های ضدانقلاب و برخی از رسانه‌های داخلی و برای متهم‌سازی نظام جمهوری اسلامی پی ببریم که کلید سناریو فتنه است.

 
اما آنچه در این میان حائز اهمیت است، آگاهی و عدم تعجیل بی مورد برای رسیدن به واقعیت ماجراست. درواقع ضدانقلاب برنامه‌های خود را در فضای ناآگاهی و جهل پیاده می‌کند و در این میان هوشیاری افکار عمومی و همچنین اطلاع‌رسانی به موقع رسانه‌ها می‌تواند از فریب خوردن و کلاهبرداری سیاسی ضدانقلاب جلوگیری کند.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 29
  • اهوازی ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    4 1
    عربستان سعودی و اسرایییل که بزرگترین قاتلان زنان و کودکان هستند بشدت از گروههای قومی و مذهبی و زبانی سواستفاده میکنند و آرزوی جنگ داخلی و جنگ قومی و مذهبی و زبانی در ایران را دارند.
  • جواد ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 0
    جالب است که رسانه های زنجیری در اقدامی هماهنگ با شبکه های خارجی " بدون توجه به صحت و سقم اخبار " شایعات را تیتر یک خود میکنند . به نظر میرسد که اتاق فکر مشترکی دارند!
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    4 0
    سناریوها واقعا شبیه همه ... قربانیان اینچنینی در کشورهای دیگری که قرار بود در آن انقلاب رنگی و مخملی اجرا بشه وجود داره ...
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    5 0
    جالب اینجاست که برای همین سناریوها فیلم هم می‌نویسند و بازی می کنند مانند فیل هیس! که در همان زمان به خاطر همین ماجراها ساخته شد
  • استقلال ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 3
    حالا چرا چهارتا......
  • ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 0
    چرا باید اینطوری میشد
  • یک ارتشی ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    3 0
    انقلاب های جدید مطالعه شده و توسط کشورهای بزرگ و قوی ساخته میشود و آنها سوار موج خواسته ملتها میشوند البته در کشورهایی نظیر عربستان ومصر... قضیه برعکس میشود چون به نفع آمریکا هستند
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    3 0
    منافقین سال های پیش عملیات ترور و مسلحانه انجام می دادن امروز با دو رویی که دارند و مشاوره هایی که می گیرند بسیار پیچیده تر عمل می کنند و بسیار تلاش می کنند که با احساسات مردم عوام بازی کنند متاسفانه همیشه درصد اندکی هستند که به راحتی بازی می خورند ، مثلا میان دختر کم سن انتخاب می کنند که تو کارای هنری هم حضور داره تا مردم راحت تر بازی بخورند درصدی از مردم که با یک عکس در شبکه های اجتماعی ارتباطی هم بازیچه می شن ! روی حرفم با عموم مردمه ، سوریه امن با دموکراسی به نسبت خوب با بی فکری و سطحی نگری مردمش شد سوریه با خاک یکسان شده ، ناامنی وحشتناک ، کشتار مردم ، قاچاق و تخریب آثار باستانی ، مریضی ، آوارگی و افتادن زیر پای اروپاییان و زندگی سخت در اردوگاه ها ، هتک حرمت نوامیس و هزار سوئ استفاده و .... بی تعارف همه ملت ها باید از کاری که درصد بالای ملت سوریه کردن درس عبرت بگیرن ، زودباور بودن و سطحی نگری باعث می شه ملعبه بشیم ، عبرت بگیریم و قدر مملکت خودمونو بدونیم اونم زمانی که فقط چند قدم تا قله فاصله داریم . برید بخونید حرامی تکفیری ها چه برنامه ای با چه جزییاتی برای برخورد با شیعیان دارند خودمون با فکرمون مراقب امنیت مملکت باشیم و اجازه نفوذ ندیم .
  • پرسپولیس ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 1
    پس جند تا
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 0
    خاک تو سر سعودی
  • عمواحمد ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 0
    مرگ بر ضدانقلاب، چه داخلی وچه خارجی
  • مصطفي بروجن ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 0
    ولي كور خوانده اند
  • علی ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 0
    صهیونیستها چه کار هایی می کنند
  • ali ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 0
    حافظ این مملکت فقط و فقط خداست.اگر رهبری دور اندیش و متفکر نسیب مردم ایران میشود. اکر جوانان و حتی نوجوانان این مملکت در برابر دشمنان از خود رشادت و شجاعت به خرج میدهند.اگر با این همه تحریم نیروهای امنیتی و نظامی این مملکت قدرتمند میشوند طوری که امریکا حمله نظامی به ایران را به صلاح خودشون نمیداند.واگر... . فقط و فقط به خاطر ایمان مردم به خداست.به خاطر ایمان مردم به انقلاب و رهبریست.خدا این مردم مومن و فدا کار را روز بروز سرافرازتر و دشمنانش چه داخلی و چه خارجی را روز بروز دون و خوارتر قرار میدهد. انشاالله.
  • اراکی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    2 0
    و البته این مردم هم دیگردنبال آشوب وتنش نیستندهمه میدانیم باشورش و انقلاب اوضاع بهترنمی شود...انقلاب اگرخوب بودهمون باراولش جواب میداد
  • ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 1
    شایعات دشمن رو فقط یه عده ساده زودباور یا مغرض بی دین تایید میکنن.
  • ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    1 0
    مردم خودشان متوجه این خیمه شب بازی این بی آبروهای غرب هستند و کسی دروغهای آنان را باور ندارد و رد پای هر فتنه ای را از استکبار می بینند
  • ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    3 0
    سلام من اعتراف میکنم در فتنه 88 دچار تردید شده بودم اما در صحبت با یکی از افساد طلبان به شدت متحول شدم و فهمیدم که کشتن آقا سلطان کار خودشون بوده
  • ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    2 0
    فقط یک کلام مرگ بر بهایی های رذل و وطن فروشان خاین.
  • دکتر ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    3 0
    مرررررررررررررررگ بر فتنه گران ضد انقلاب وطن فروش ... خدافظ :)
  • قاسم خوشنویس ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۹
    1 0
    خودشون (آمریکا، اسراییل ، عربستان و غرب) همه رو به خاک و خون کشیدند بعد برای ما میخوان تصمیم بگیرند و ادعای حقوق بشر هم دارند خداوند صبر کرده تا سر به زنگاه حساب همه رو برسه ،چه دشمنان داخلی و چه خارجی پناه بر خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس