کد خبر 418002
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

یکی از فعالان فرهنگی عکس کتیبه آرامگاه دبییر کل سابق حزب الله لبنان به همرام توضیح آن را در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

گروه فضای مجازی مشرق- سید کمیل باقرزاده در صفحه اینستاگرام خود در توضیح این عکس نوشت: شهيد حجة الاسلام و المسلمين سيد عباس موسوي، دبير كل پيشين حزب الله لبنان يه مناجات عجيب و سوزناكي داره كه دلم رو خيلي ميلرزونه.. توى اين مناجات از خدا يه نوع خاصي از شهادت رو طلب ميكنه، و عجيب اينكه دقيقاً همونجوري شهيد ميشه.. بخشي از اين مناجات رو در ورودي مزار مطهرش كاشيكاري كردن.. فرازهايي از اين مناجات دلنشين رو با هم ميخونيم و كم كم آماده ميشيم كه وارد ماه شعبان، ماه مناجات با خدا بشيم.


دعای دبیرکل سابق حزب‌الله درمورد نوع شهادت


معبود من، آقای من، پروردگار من
این دنیایی که در مقابل ماست، با تمام زینت و زخرفش.. همان دنیايی است كه علی بن ابیطالب آن را سه طلاقه کرد و بارها و بارها او را چنین خطاب کرد که «ای دنیا از من دور شو و کسی غیر از من را بفریب»..

مولای من، اما من به خاطر ضعف اراده ام، در میان طبقات دنیا محبوس شده ‏ام و اسیر شهوات آن گشته ‏ام.. چه بسیار که تلاش کردم از دنیا فرار کنم، اما نتوانستم و اراده‏ ام شکست خورد..

معبودا! مولای من! حال با آنچه از توان و اراده‏ ام باقی مانده است، چنین انتخاب کرده ‏ام که در بیشتر محل‏ها نزدیک تو باشم
و کدامین محل به رحمت تو نزدیک ‏تر از جهاد و شهادت و مبارزه در راه توست؟!

و حال ای پروردگار من، من در میان دستان مهربان تو ام.. روحم را به تو تقدیم مي ‏دارم... جسمم را تقدیم تو می كنم... به تو تقدیم می‏ کنم، اما خجالت امانم نمی‏ دهد؛ که چگونه امانتت را پس می‏ دهم... چگونه است که امانتی که به من دادی را آلوده به تو باز می ‏گردانم... روحم را با گناهان آلوده کردم... و هیچ عضوی از جسمم نیست مگر آنکه با گناه و معصیتی آن را آلوده ام...

اما آقای من، با همه اینها یک چیز را می ‏دانم و با همان می ‏خواهم با تو احتجاج کنم؛ اولاً می‏ دانم که تو از عذاب من بی‏ نیازی و غنای تو مطلق است. ثانیاً می‏ دانم که وسعت رحمت تو همه چیز را در بر می ‏گیرد..

حال از تو می ‏خواهم که شهادت را روزی ‏ام کنی؛ شهادتی پاک ‏کننده که من آن را به عنوان کفاره گناهانم انتخاب کرده ‏ام.. شهادتی کم‏ نظیر.. شهادتی که در آن جسدم پاره ‏پاره شود و هر عضوی از اعضای بدنم که با آن معصیت تو را کرده‏ ام، به جزا و عقوبتی که سزاوار آن است برسد.. و پس از آن ای پروردگار من، مرا در جوار خود و در جوار اولیائت ساکن گردانی..

مطمئنم که چنین خواهد شد؛ حتی اگر بخواهی با عدل خود با من برخورد کنی چنین خواهد شد، تا چه رسد به اینکه بخواهی با لطف و مهربانی و رأفتت با من معامله کنی

آقای من، مولای من، بر این خواسته‏ ام پای‏ فشاری می ‏کنم و تمنا دارم که مرا از درگاه خود ناامید و دست ‏خالی برنگردانی... ای کریم، ای کریم، ای کریم....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی اسدی ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 0
    سلام علیکم : خدایا به همه خوبان درگاهت ، به همه موجوداتی که تو را تسبیح می گویند مرا و همه دوستانت را در جوار خود مامن نما . آمین یا رب العالمین
  • ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    0 0
    جا داره که سکوت کنم...
  • پسر ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
    1 0
    حزب الله هم الغالبون روحش شاد و یادش پررهرو باد و خدواند پشت و پناه جانشینش سیدحسن و یارن وفادارش
  • ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    1 0
    مقایسش کنین با سیاسیون کشورمون که ادعای خدایی هم دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس