این روند منجر به وضعیتی شده که صدای اعتراض همه را درآورده است. شاید این اتفاق آغازی بر این باشد که مسئولان فوتبال برخوردهای منطقی و محکمی داشته باشند و نگذراند قطار فوتبال از ریل خود خارج شود.

گروه ورزشی مشرق - می خواهیم کمی رودربایستی را کنار بگذاریم و درباره وقایع هفته پایانی لیگ برتر فوتبال صحبت کنیم. البته، بیشتر موارد مربوط به بازی برگزار شده در تبریز است که حواشی آن کار را به جایی رسانده که موجب اعتراض بسیاری در فوتبال و حتی خارج از آن شده است. در این نوشتار، به چند و چون ماجرا نمی پردازیم که بسیار در مورد آن گفته و نوشته شده و تکرار مکررات است. بنا را بر این می گذاریم که در خصوص حواشی صحبت کنیم که حوصله همه را سر برده است؛ اما می خواهیم اندکی رودربایستی را کنار بگذاریم.

دقیق متوجه شدید؛ اندکی فقط. فضا به گونه ای است که نگارنده نمی تواند و نمی خواهد عریان صحبت کند و آن را به فرصتی دیگر موکول می کند. در این نوشتار اندکی رودربایستی را کنار می گذاریم تا درباره یک دیدار فوتبال که دارای حساسیت بود و تکلیف قهرمان را مشخص می کرد، گپ بزنیم و البته، نگاهی داشته باشیم به حواشی آن. البته باید در همین ابتدا عنوان داشت که علت یابی این ماجرا ریشه در گذشته دارد و عدم مواجهه درست فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش، نهادها و سازمان های استانی تبریز و ... با یک تیم فوتبال کار را به اینجا رسانده که همه سوار بر عواطف گروهی شده اند. اما پرداختن به زوایای ماجرا و نکاتی به ظاهر کوچک اما مهم، می تواند افکار عمومی را یاری دهد تا بدانند که در پس این وقایع چه می گذرد.

یک باشگاه و مدیری که مسئولانه رفتار نکرد

در یک سوی ماجرا، باشگاه نفت تهران قرار دارد که می توان برخی رفتارها در آن را از عوامل وقوع ماجراهای اخیر و تشدید آن دانست. هنوز چند ثانیه ای از پایان این دیدار نگذشته بود که مدیرعامل این تیم عنوان داشت که تلویزیون و موبایل در ورزشگاه یادگار امام (ره) قطع شده بوده و هیچ امکان ارتباطی با خارج از محل برگزاری رقابت وجود نداشته است. (اینجا) این جملات بود که موجب شد تا موجی از حواشی ایجاد شود؛ اما این موارد نادرست بود و اصلا چنین اتفاقی روی نداده بود. به راستی، چرا قنبرزاده چنین ادعایی را مطرح کرد؟ این پرسش می تواند راهگشا و کلید فهم برخی از ابعاد این ماجرا باشد!

اما این پایان ماجرا نبود چرا که این باشگاه به یک باره اعلام کرد خواستار تکرار دقایق پایانی این بازی است. (اینجا) می توان عنوان داشت این نامه که برخلاف قوانین داخلی و خارجی است، حرکتی دیگر از این مجموعه است که بر حاشیه دامن می زند. چرا باید این باشگاه که خود واقف است که این درخواست فراقانونی است، مدام بر حواشی و فضای ملتهب کنونی بدمد؟ اینها پرسش هایی است که می تواند هر مخاطب آگاهی را به نتایج قابل تاملی برساند.

تبریز و فوتبالی که حوصله همه را سر برده

یک باشگاه و رفتارهای غیر قابل قبول

اما در آن سو، باشگاه تراکتورسازی تبریز قرار دارد که با خیل عظیم هوادارانش، همواره بر رونق فوتبال در سال های حضورش در لیگ برتر افزوده است. بسیاری این تیم سرخپوش را فرصتی برای فوتبال کشور می دانستند تا هم آن را از دو قطبی بودن خارج کند و هم بر رونق اقتصادی و فرهنگی آن بیفزاید؛ اما با مرور زمان، نه تنها این اتفاق روی نداد که کار به جایی رسیده که رفتارها و حواشی مربوط به این تیم موجب سر رفتن حوصله عمومی شده است. تراکتور که می توانست مدلی موفق و بومی از یک باشگاه حرفه ای باشد، به جایگاه کنونی رسیده و بر موجی از عواطف و احساسات حرکت می کند.

به راستی، یک باشگاه که مدعی قهرمانی در لیگ برتر است، نباید ساز و کاری داشته باشد تا در جریان رقابت حریفش در اصفهان باشد تا چنین فاجعه ای رخ ندهد؟ چرا باید گوینده ورزشگاه یادگار امام (ره) جملاتی را بر زبان آورد که چنین اتفاقی روی دهد و میزان احساسات را به مرحله برساند که نتوان آن جمعیت را مدیریت کرد؟ انجمن هواداران این تیم چه تدبیری داشت که ناگاه آن جمعیت سرازیر زمین شدند و صحنه هایی را رقم زدند که تاسف آور بود؟

و البته، گلایه ای از هوادارانی که زمانی به الگوی رفتاری سایر تیم ها تبدیل شده بودند. در دورانی که سرخابی ها با یک شکست، علیه کادر فنی موضع می گرفتند، تراکتور بود که تیمش را با تشویق راهی نیمکت می کرد تا نگاه تحسین برانگیز همگان را موجب شود. به واقع، تراکتوری ها یاد دادند که هواداری یعنی چه اما چه بر سر این هوادار آمده است؟ وقتی صندلی های ورزشگاه از جا کنده می شد، باید باور می کردیم که این همان هوادار است؟ یا شعارهایی که واقعا به غیر از تاسف و تاثر، هیچ واکنشی ندارد. گفتنی ها بسیار است؛ اما فعلا نمی خواهیم بدون رودربایستی باشیم ...

تبریز و فوتبالی که حوصله همه را سر برده

مسئولانی چون پرچم های به دنبال باد

در این بین، البته رفتار برخی مسئولان (اعم از دولتی و مجلسی) نیز قابل توجه است که یک رویداد فوتبالی را بعدی سیاسی و امنیتی می دهند. چرا باید یک نماینده مجلس از لزوم ورود وزارت ورزش به این ماجرا تا حصول نتیجه سخن بگوید؟ (اینجا) آیا در شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان آمده است که در موارد خرد و ریز ورود کند؟ یا فلان نماینده ای که به ظاهر سال ها تجربه مسئولیت های کلان دارد و رئیس جمهوری را مخاطب قرار می دهد. (اینجا) به راستی، باید سطح رئیس جمهوری را چنان تنزل داد که درباره مسائل فوتبال که عموما نیز ساخته توهمات یک گروه است، درگیر شود؟ آیا برای کشور مسائل و وقایعی باقی نمانده که وی باید در این سطح و قامت دیده شود؟ یا فلان نهاد شهری که دستور به کناره گیری تراکتورسازی از لیگ برتر می دهد. به واقع، این اظهارات نشان می دهد که این تیم بیشتر محل سیاست ورزی است تا دل سوزی و عشق ورزی!

البته، ورود ارکان دستگاه ورزش به این پرونده نیز گویای موج سواری است که باعث شده تا موضوعی به این سادگی، رنگ و بوی غیر ورزشی بگیرد. چرا باید وزیر ورزش یا مدیرکل حراست وزارت ورزش در مورد یک بازی فوتبال نظر دهند و خود را درگیر کنند؟ مگر فدراسیون فوتبال فاقد ارکان مرتبط با این مسائل است؟ اینها باعث می شود تا یک موضوع ساده، تبدیل به مسئله ای فرا ورزشی شود.

تبریز و فوتبالی که حوصله همه را سر برده

در شرایطی که تراکتورسازی تبریز و نفت تهران نتوانستند برهم فائق آیند و آندرانیک تیموریان نیز به دلیل رفتاری خارج از چهارچوب و به درستی از زمین اخراج شد، اذهان عمومی درگیر حواشی شده که تاسف برانگیز است. البته متأسفانه عده‌ای اندک از هواداران باشگاه تراکتورسازی نیز به جای آن که واقع بینانه به تحلیل عملکرد تیم خود و مدیریتش بپردازند، اسیر موج احساسات شده و رفتاری بروز می دهند که تاسف‌انگیز است. تداوم این روند منجر به وضعیتی شده که صدای اعتراض همه را درآورده است. شاید این اتفاق آغازی بر این باشد که مسئولان فوتبال برخوردهای منطقی و محکمی داشته باشند و نگذراند قطار فوتبال از ریل خود خارج شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    فوتبال گر چه بی ارزش است اما خودش انعکاسی است از روحیه مردمی که آن را دوست دارند. روحیاتی مانند جر زنی، نپذیرفتن ضعفها و نداشتن جنبه شکست و تلاش را برای رسیدن به هدف با هر وسیله ممکن ولو زشت و غیر اخلاقی باشد. و از همه بدتر اینکه این روحیات زشت رنگ و بوی قومیتی هم بگیرد. در اینجا باید بشدت برای امنیت ملی و تمامیت ارضی کشور نگران باشیم. ما در قضیه دریاچه ارومیه هم مشابه همین رفتار و سوء استفاده را از احساسات مردم آذربایجان دیدیم. و متوجه شدیم زمانی که هامون و بختگان و گاوخونی و سایر تالابها با آن همه اهمیت خشکیدند کسی به داد مردم حاشیه آنها نرسید. اما وقتی دریاچه ارومیه - که با وجود بزرگی عملا فاقد ارزش اکولوژیکی است - خشکید این قضیه به بحران ملی تبدیل شد! یا یا نمونه قومیتی دیگر، روزانه شاهد دهها مورد قتل و جنایت ناموسی خودکشی هستیم اما فقط یک مورد که در مهاباد کرد نشین رخ داد تبدیل به بحران می شود! گنارهم گذاشتن این فکتها متاسفانه حقیقت تلخی را یاد آوری می کند و آن اینکه تلاش دشمنان ایران برای القای اندیشه های قومیت گرایانه و تجزیه طلبانه بی نتیجه نبوده است. امروز تیم تراکتور سازی به بهانه ای برای ابراز وجود گروهکها تبدیل شده است. همه خوب می دانیم پان ترکها جه برای قهرمانی و چه عدم قهرمانی این تیم برنامه داشتند و آتش سوزیهای که شد نشان از آمادگی قبلی تماشاچیان این تیم داشت. آنها می خواهند آذربایجان را کاتالونیای ایران بکنند تراکتورسازی را هم بارسلونای آن! الان هم رسانه های مختلف تلاش شدیدی بر ادامه تحریک همین مردم دارند. به آنها هرگز نمی گویند اگر تراکتورسازی قهرمان نشد خودش مقصر بود و نه هیچ کس دیگری. و اساسا در بازیهای همزمان فرض بر این است که تیم ها به نتایج سایر بازیها کاری نداشته باشند. پس حتی به فرض قطع شدن همه ارتباطات در ورزشگاه تبریز ، این ادعا اساسا وارد نیست و هیچ تیمی نمی تواند به این بهانه بازی را رها کند و گل بخورد! و این ضعف مشهود خط دفاعی تیم تراکتور سازی که شبیه همین اشتباه را در بازیهای آسیایی هم مرتکب شد ربطی به داوری ندارد. به نظر می رسد فوتبال برای ما به یک بازی دو سر باخت تبدیل شده است. اگر مطابق قانون عمل شود و قهرمانی سپاهان حفظ شود، دشمنان کشور از این مساله برای تحریک بیشتر مردم آذری زبان استفاده خواهند کرد و اگر حتی برعکس جام را همین حالا ببرند و به تراکتورسازی بدهند، آنها این مساله موفقیتی برای تورکها و نوعی پیروزی بر فارسها تلقی می کنند!! تفکری که خود موجد حوادث تلختری در آینده خواهد بود.
  • ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال ايران بر اساس سايت فدراسيون :1 رئیس فدراسیون فوتبال علی کفاشیان از نائین اصفهان 2 نایب رئیس اول فدراسیون محمود اسلامیان اصفهاني 3 -نایب رئیس دوم مهدی تاج اصفهاني 4- رئیس سازمان لیگ برتر مهدی تاج اصفهاني سوال : چرا همه مسوولين رده اول فدراسيون فوتبال كشور بايد اصفهاني باشند ؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
  • مهدی ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    با این که اکثر مواقع با مطالبتون مخالف هستم ولی این مطلب فوق العاده عالی بود ،دقیقا حرفهایی رو که با دیگران بحث می کنم زدید خیلی زجر می کشم وقتی می بینم نماینده مجلس و رئیس جمهور درمورد این قضیه خیلی خیلی سطحی اظهار نظر می کنند.
  • ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    واقعا خسته کننده شده. کاش تعطیلش کنن
  • ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    بعضیا میخان بین اصفهان و تبریزا به هم بزنن... به امید خدا نمیتونن...
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    و آیا این می شود بهانه؟ آیا خیال کرده اید منصب های کشور باید به طور سهمیه ای قومیتی داده شود؟ شما اگر سندی از تخلف و قانونشکنی این افراد دارید خوب رو کنید و رسما آنها را دادگاهی کنید. اما اینکه فلان افراد چون مال فلان شهر هستند تیم آن شهر نباید قهرمان شود نشانه شدت عناد و تعصب قومیتی است. تراکتورسازی نشان داد که شهامت رو به رو شدن با ضعفهایش را ندارد. آنها در آسیا هم به همین صورت بازیهای برده را باختند که نشان از ضعف شدید خط دفاعی و مربی تیم دارد. منتهی از آنجایی که مربی خارجی همیشه یعنی دستمزد بیشتر و به تبع آن پورسانت بیشتری که نصیب رسانه ها و سایر عوامل پیدا و پنهان می شود، این افراد ترجیح می دهند به جای پذیرش این مساله فرافکنی کنند و افراد دیگری را متهم کنند. ضمنا با این تدبیر نوک پیکان خشم مردم آذربایجان را به جای مسوولان تیم به سوی قومیت گرایی بر می گردانند. و این یعنی فداکردن امنیت ملی برای حفظ پست دو روزه.
  • میثاق ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    ماجرای شایعه تبریز از اساس دروغه و فقط یه عده ساده لوح این را باور میکنند مسئولین تراکتورسازی این دروغ رو ساختند که از دست دادن قهرمانی را توجیه کنند تیمی که در خانه سه تا گل میخوره نیتونه لایق قهرمانی باشه تیمی که با اون همه تماشاچی و اماکات سه تا گل میخوره یعنی از نظر فنی افتضاحه مثل استقلال و پرسپولیس که لیاقتشون لیگ دست سومه
  • رضا ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    به خدا همه چیمون شده سیاست.دو تا تیم از نتیجه بازی هم زمان آگاه نشدن رییس جمهور باید دخالت کنه!خوبه تبانی نشده بود وگرنه انقلاب میشد.11 میلیون جوون مجرد داریم که معلوم نیست چه فسادی راه بندازه بجای اینکه به این موضوع برسن وزیر فقط دنباله فوتباله.بخدا فوتبال عذابه برا من وقتی میبینم چندتا جوون با افتادن دنبال توپ اندازه منو جد اندر جد من پول در میارن.اینه جامعه علی وار ؟اینه حکومتی که الگوش حکومتیه که امیرش برای امرار معاش میگفت تلاش کنین و خودش چاه میکند تا کسب روزی کنه؟ این جوونای غرب زده و با ثروت قارون باید انقدر بهشون رسیدگی بشه؟چون تو چشمن.چون رای میارن برای سیاسیون؟
  • ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    وقتی خوشی زیر دلمون میزنه اینطوری میشه دیگه حالا هی دولت و مجلس و فدراسیون هم لی لی به لالای ما بذاره
  • علی ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    دروغ اینم در این سطح
  • ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    سال قبل هم که سپاهان وذوب اهن هیچ مقامی نیاوردند هم این گروه در فدراسیون بودند
  • حاج عمو ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    بیائیم برای یک بار هم شده مردانه بگوییم فوتبال ما مثل فوتبال کدام قاره است.فوتبال ما هیچ بویی از حرفه ای شدن نبرده.کدام رکن فوتبال ما حرفه ای عمل میکند باشگاه-مربی-بازیکن وتما شا چیان.فقط دیوار کوتاه داور است تمام ضعفها ی تیمها در اخر به داوری برمیگردد.چه اشکالی دارد برای یکسال لیگ را طعطیل کنید ویک قانون درست برای همه عوامل نوشته واجرا گردد.چرا یک بازیکن بظاهر با تجربه دراواخر بازی سرنوشت ساز اخراج میشود؟عوضاینکه با بازیکن خاطی برخورد بسیار جدی شود ومربی تیم بخاطر هدایت بد تیم مواخذه شود اسمون و ریسمون بافته میشود.
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    دو کلمه حرف حساب . دقیقا همینه که نویسنده گفته
  • اذری ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    چرا انکار میکنید که شبکه های ارتباطی قطع شده بودن!؟؟ یعنی صد هزار نفر دروغ میگن؟!
  • اميد ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    هنوزم که هنوز است همه یکی شدند تا فغانی رو تبرئه کنند! داوری که تاکنون مشخص نشده به چه علت کارت زرد اول رو نشون داده و چرا در چنین بازی حساس کارت قرمز نشان داده. داوری که با اینکه نزدیک صحنه بوده اما نتوانسته پنالتی روی کریمی را تشخیص دهد. در برنامه نود چرا به اشتباهات فغانی بصورت جدی رسیدگی نشد و چرا نباید جریمه شود. چرا عامل باخت تراکتور را داوری نمیدانند؟ سپاهان شخصیت قهرمانی ندارد! به تیمی که به لطف اشتباهات داوری در چندین بازی حساس و مختلف قهرمان میشود را نمیشود گفت شخصیت قهرمانی دارد.
  • محمد ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    برو بابا متوهم
  • ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    قهرمانی تو مشت تراکتور بود . قهرمانی برای تراکتور بود بازی ناجوانمردانه ای بود و باید از قبل مسابقه داور عوض میشد حتما شما بازی تراکتور سپاهان با این داور رو دیدید و نباید این داور مسبابقه بود .
  • یک آذری ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    با تقدیم سلام شما خودتون نژاد پرستانه دارید صحبت میکنید. آذربایجان قسمتی از ایران بزرگ است و این افکار انسانهایی همانند شماست. اینکه حق یک تیم با هواداران بسیار خورده شود و بعد بگویند اعتراض کنید میشوید تجزیه طلب زشت نیست؟ انصاف داشته باشید دوست عزیز
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    اولاً : جملات آخر شما ناشناس ، بسیار مغرضانه و دور از واقعیت وانصاف بوده و بدون تعارف نشان از کج فهمی و بی شعوری تان دارد ، دلیل آن نیز حضور غیرتمندانه همین تورکها "به اصطلاح شما "در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی وجنگ تحمیلی می باشد که در هیچ کجای تاریخ دفاع مقدس و انقلاب اسلامی نشانه ای دال بر قومیتی بودن این آرمانها ذکر نشده است . دوماً : ملت با بصیرت آذربایجان همان هایی هستند که در سال 1356 جزء پیشگامان و عنصر اصلی انقلاب اسلامی بوده اند و در دفاع مقدس نیز همیشه در رأس فتح الفتوحات قرار داشته اند و در 8 دی نیز قبل از تهران و بقیه شهرها بر علیه فتنه 88 برخاستند و اینک نیز علی رغم بی مهری های مسوولین هم چنان بازوی قدرتمند اقتصادی و سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشند ، بنابراین بجای پیش بینی حوادث تلختری در آینده از جانب ملت آذربایجان شما مراقب باشید فتنه های جدیدی درست نکنید . سوماً : بازی فوتبال مثل تمامی بازیها نوعی ورزش و سرگرمی برای سلامت جامعه می باشد و جریان هایی که بارها با ناداوریها و تبانی روال عادی بازیها را تغییر داده است ، قطعاً پشت پرده هایی دارد که موجبات ناراحتی تماشاگران فوتبال را پدید می آورد و اگر شما نیز فوتبالی باشید باید نوک انتقادات را به سوی کمیته داوران و کمیته انضباطی و دیگر مسوولین معطوف دارید نه مردم .
  • بابات ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    چون عرضه دارند شما هم یکم عرضه داشته باشین بیاین مسئول بشین
  • ناشناس يك ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    آقايون داداشام جام واسه ماست ككش واسه ماس مسئولان شهر و تيم تراكتور دارن سياسي بازي در ميارن و ميخوان از دست دادن قهرماني رو بندازن گردن ندانستن نتيجه با اما و اگر كه نميشه تيم ببري آسيا وقهرمان كني
  • محمد تبريز ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    اول من و دوستانم هم در استاديوم بوديم و در دقايق 85 به بعد موبايل قطع شد فقط تماس اورژانسي مقدور بود . بنابراين حرف اول شما دروغ است. دوما رفتار داور كاملا مغرضانه و هدفدار بود و مسبوق به سابقه بود از 6 هفته قبل در بازي سپاهان تراختور شروع شد و با كمك داور سپاهان برنده شد در بازي بعدي با پرسپوليس هم سپاهان با كمك همين داور برنده شد و بازيهاي بعدي. در بازي فينال هم كه بعد از نتيجه 3-1 به نفع تراختور ديد هيچ جوري نميتواند ماموريتش را به سرانجام برساند ناچار تيموريان را اخراج كرد بدون هيچ دليل منطقي.كارشناس داوري برنامه نود كه بايد عادلانه نظر بدهد اشتباه داور را نميگويد بلكه آنرا جزو اختيارات داور ميداند! بعد از آن تيم در لاك دفاعي رفت و نتيجه مساوي شد.در دقايق پاياني هم با يك شايعه تيم را فريز كردند تا حمله نكند. سوم از وقتي تاج به فدراسيون آمده در 6 سال سپاهان 5 بار به قهرماني رسانده شده است چهارم از وقتي وي به فدراسيون آمده انجا را ملك طلق خود نموده و همولايتي هاي خود را نفوذ داده بطوريكه بيش از 80% فدراسيون اسفهاني هستند در جلسات گز ميخورند و براي ساير تيم ها برنامه ميريزند.به گفته يكي از مسئولين ورزش تهران حتي آسانسورهاي فدراسيون هم طبقات را با لهجه اسفهاني ميگويند .البته شما ميتوانيد همه اينها را اتفاق بدانيد پنجم اينكه اگر مسئولين ورزش و حراست و وزير دخالت نكند لابد بايد خود تاج بيايد به اتهام خود و زير مجموعه اش برسد؟ ششم اينكه آزربايجان خار چشم خيلي ها است از برنامه نود كه از چند سال قبل با فضاسازي تبليغاتي مغرضانه و پخش گزينشي از صحنه هاي هواداران ، نسبت به تمسخر و تحقير ملت آزربايجان اقدام نمود و فضاي رواني جامعه را به سمت ناديده گرفتن و تمسخر آزربايجان و تيمش هدايت كرد همين است كه رفتار فدراسيون و رسانه ها و داوران و افرادي مثل شما اينگونه ضد نژادي است. هفتم اينكه بهتر است مسابقات بصورت منطقه اي باشد تا اين مسايل از بين برود هر منطقه ليگ مستقل خود را برگزار كند و در اخر در يك هفته مسابقه فينال بين قهرمانان مناطق (مثلا 4 منطقه ) در يك هفته برگزار شود و تمام شود. هشتم اينكه ما را به خير شما اميدي نيست اين همه گفتيم ولي شما شماييد ما هم ما هستيم.ياشاسين آزربايجان
  • رضا ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    چرا حق رو وارونه میکنین،اگه مدیر عامل نفت این موضوع رو مطرح نمیکرد که شما اصلا تا این لحظه موضوع رو قبول نمیکردین
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    و هنوز که هنوز است هوادارن تراکتورسازی شهامت پذیرش ضعف تیمشان را ندارند.
  • علی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    واقعا"تحلیل سخیف و مغرضانه ای بود . اینکه علارغم دغدغه به حق هواداران تراکتور در مورد داوری توجه نشد و نتیجه اش ، تغییر روند بازی در 20دقیقه پایانی و بعد از اخراج تیموریان که بناحق اخراج شد ، پیامد آن بود و پنالتی مسلم و جلوی چشم فغانی که باعث می شد تراکتور در دقایق اخر با دو گل جلو بیافتد . همه و همه مسائلی که بوجود آمد باعث تقدیم قهرمانی به سپاهان شد .
  • ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    با این وضعیت یقین کنید که تراکتورسازی نه در آسیا و نه در لیگهای بعد به جایی نخواهد رسید. چون اصرار دارد به جای برطرف کردن ضعفهای فنی خودش، دنبال حاشیه برود. بهانه داوری هم بهانه بی ربطی است. چون تراکتورسازی گل اولش را هم به لطف همین داور داشت و ضمنا با دو گل پیش بود. لیکن این تیم نمی تواند از نتیحه خود دفاع کند. ضمنا همین حرفها اعترافی است که این تیم به اصطلاححرفه ای مدعی قهرمانی در یک بازیکن- تیموریان- خلاصه می شود و لذا هر غلطی هم که این بازیکن بکند نباید اخراج شود جون شیرازه این تیم از هم می پاشد! و تازه حالا اگر نفت قصد تبانی نداشت و یک گل دیگر هم می زد آن وقت چه؟آن وقت نمی گفتید قهرمانی را تقدیم نفت کردند؟
  • javad ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    آقای بهروان دیشب در برنامه نود گفتند که در تمام طول بازی در کنار زمین بودم و از نتیجه اطلاع داشتم درحالی که در برنامه همین هفته موج فوتبال آقای ششگلانی رییس هیئت فوتبال تبربز گفتند که با آقای بهروان از دقیقه 80 به بعد بازی را در رختکن تماشا میکردند؟جالب اینجاست که در برنامه دیشب نود مدام گوشی خودش را بهروان قطع میکرد؟ در ضمن خود تاج هم روز بازی از تبریز به تهران رفت؟
  • ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    مگه قطار فوتبال تو ریل هستش؟
  • ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    به ناشناس 10:05 اولا مغرض کسی است که غیرت دینی و مجاهدتهای فرزندان رشید اسلام را به حساب غیرت تورک می گذارد!! ثانیا: آنچه آن مردم با بصیرت انجام دادند منتی بود که خدا بر سرشان گذاشت و آنها در مسیر هدایت قرار داد و در این حالی بود که در میان همان مردم کم نبودند منافقانی که در همان زمان دلیسته اردوگاه شرق و غرب بوده و هستند. و شرط عقل احتیاط و ترس ما هم از همین منافقان است. آیا این افرادی که ورزشگاه را آتش زدند .و شعارهای تجزیه طلبانه دادند مردم بصیر بودند یا تعدادی فریب خورده همه منافقان؟ ثالثا: اگر فوتبال صرفا سرگرمی بود الان سراسر فضای مجازی اعم از سایتها و کامنتها و چت روم ها و نظایر آنها پر از تبلیغات پان تورکیستی و تحریک مردم ترک علیه فارس به بهانه جام نگرفتن تراکتورسازی نمی شد. برخلاف ادعای شما، فوتبال در عصر ما کاملا سیاست زده است. و مهمترین دلیلش امثال شما که اصرار دارید ضعف های یک تیم ورزشی در حفظ نتیجه را نادیده بگیرید و حتما به حساب یک توطئه پشت پرده بگذارید.
  • استقلالي ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    خطاب به كاربر سويدي: خفه بينيم بابا تشيخ كرد اب يادت نره
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    اصل موضوع دروغه چون گزارشگر بازی که توی ورزشگاه مستقر بود تا لحظه آخر از نتیجه خبر داشت و توی گزارشش هم بهش اشاره کرد
  • امیر حسین ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام اگر تراکتور واقعا عرضه قهرمانی داشت نباید بازی مساوی می شد قهرمانی هم لیاقت می خواهد این تراکتور ها را دیگر همه می شناسند خصوصا افراد ترک زبان به فحش هایی که به تیم های مقابل و داور می دهند توجه کنید واقعا من خجالت می کشم بگویم اصالتا تبریزی هستم اینها اگر برنده شدند می گویند ما ترکها ال و بلیم اگر ببازند می گویند فارسها نگذاشتند و یا کلک زدند واقعا که قهرمانی لیگ هم لیاقت می خواهد در پایان عرض ادب و احترام به تبریزی های ولایت مدار و میهن دوست
  • امیر حسین ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    سلام اگر تراکتور واقعا عرضه قهرمانی داشت نباید بازی مساوی می شد قهرمانی هم لیاقت می خواهد این تراکتور ها را دیگر همه می شناسند خصوصا افراد ترک زبان به فحش هایی که به تیم های مقابل و داور می دهند توجه کنید واقعا من خجالت می کشم بگویم اصالتا تبریزی هستم اینها اگر برنده شدند می گویند ما ترکها ال و بلیم اگر ببازند می گویند فارسها نگذاشتند و یا کلک زدند واقعا که قهرمانی لیگ هم لیاقت می خواهد در پایان عرض ادب و احترام به تبریزی های ولایت مدار و میهن دوست
  • جلیل باقرزاده اصلانی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    " در درجه اول از سایت مشرق خواهش میکنم وقتی شخصی نام خود را در ارسال نظر مینویسد نامش از کامنت بر ندارید تا طرف سخن معلوم شود " اما در جواب ناشناس که شبهه " در میان همان مردم ( آذربایجان ) کم نبودند منافقانی که در همان زمان دلیسته اردوگاه شرق و غرب بوده و هستند " را به ناحق به ملت غیور آذربایجان نسبت میدهند را اگر غرض ورزی جاهلانه نام نبریم لا اقل هم سویی با همان منافقان میتوان نام برد که هدفی جز تفرقه ندارند . جهت اطلاع شما باید گفت مردم مومن و آزاده آذربایجان که خود را تکه ای از ایران اسلامی میداند و به قول مقام معظم رهبری " آذربایجان سر ایران است " ، همه اینها را مرهون ارادت های مردمانش به اهل بیت ( علیهما السلام ) میداند و به جرأت میتوان گفت امروز غاطبه ملت آذربایجان از نظر اردات به 14 معصوم در دنیا بی نظیرند و اگر شما مسلمان باشید و به تعالیم دین مبین اسلام واقف باشید میدانید که اسلام مرز های جغرافیایی و نژادی ندارد و در واقع اهانت به مردمی که اسلام را قبول دارند چه در ایران باشد یا مثلاً میانمار و سودان و عراق همه وهمه مذموم و عمل قبیح شمرده خواهد شد . بنابراین اگر محب اسلام هستید یا بادقت بیشتری سخن بگویید و یا خاموشی گزینید تا خداوند شما را آگاه کند . انشاالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس