کد خبر 417639
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱

ارتش سوریه و نیروهای مقاومت حزب الله مرحله دوم عملیات پاکسازی منطقه «القلمون» در ریف دمشق را آغاز کردند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله مرحله دوم عملیات پاکسازی منطقه «القلمون» در ریف دمشق را با تمرکز عملیات‌ها بر بخش شمالی این منطقه آغاز کردند.

مرحله دوم عملیات پاکسازی منطقه القلمون پس از آن آغاز شد که ارتش سوریه و مقاومت حزب الله در مرحله اول موفق شدند، مناطق جنوبی و مرکزی القلمون را از گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح پاکسازی کنند.

در مرحله اول این عملیات ارتش سوریه و مقاومت حزب الله 78 کیلومتر از منطقه راس المعره که حلقه ارتباط دو منطقه الجبه و فلیطه یا بخش شمالی و جنوبی القلمون غربی بشمار می‌آید، را پاکسازی و کنترل کامل تپه‌ها، دشت‌ها و کوه‌های این منطقه را در دست گیرند.

در مجموع عملیات‌های مرحله اول ارتش سوریه و مقاومت حزب الله، این نیروها حدود 300 کیلومتر از اراضی سوریه و لبنان را آزاد و پاکسازی کردند. 275 کیلومتر از این اراضی داخل خاک سوریه و مابقی داخل مرزهای لبنان بود.


با پایان مرحله اول، در مرحله دوم این عملیات ارتش سوریه قرار است، عملیات دور زدن تپه‌های غرب القلمون از جمله تپه راهبردی موسی را اجرا کنند و به سمت فلیطه پیشروی خود را ادامه دهند که این پیشروی از چندین محور انجام خواهد شد.

 به موازات این پیشروی ارتش سوریه، نیروهای مقاومت حزب الله از جهت مقابل یعنی مناطق مرزی لبنان به سمت فلیطه حرکت خواهند کرد و گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در فلیطه به محاصره ارتش سوریه و مقاومت حزب الله درخواهند آمد.
 

هدف مقاومت حزب الله از این تاکتیک عملیاتی دور کردن گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح از منطقه فلیطه و پایان دادن به حضور آنها در آن است که به منطقه عرسال لبنان مرتبط است، منطقه‌ای که یکی از مهمترین پایگاه‌های تروریست‌های مسلح از جمله تکفیری در لبنان شمرده می‌شود.

با قطع ارتباط عرسال و فلیطه، ارتباط دو منطقه الجراجیر و قاره نیز با آنها قطع می‌شود و این به معنای محاصره تروریست‌های مسلح در مناطقی جدا از هم و قرار گرفتن گذرگاه مرطبیه زیر آتش نیروهای ارتش سوریه و مقاومت حزب الله است.

مرحله دوم عملیات ارتش سوریه و مقاومت حزب الله درحالی آغاز می‌شود که در مرحله اول شاهد فروپاشی گروه‌های تروریستی از جمله «جبهه النصره» از مناطق رویارویی بودیم.

{$sepehr_album_26576}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    حزب الله هم الغالبون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس