کد خبر 417579
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳

حجت الاسلام پناهیان گفت: برای آنکه در قیامت جزء زیانکاران و غبطه خورندگان نباشیم باید ایام پایانی ماه رجب را درک کنیم.

 به گزارش مشرق، حجت الاسلام علیرضا پناهیان، مسئول مدرسه علمیه آیت الله اشرفی اصفهانی در حسینیه آیت الله حق شناس گفت: ماه رجب سرشار از رحمت و مهربانی خداوند است لذا کسانی که این ماه را غنیمت ندانسته اند ایام پایانی را که دارای فضیلت بسیاری است درک کرده و مشغول عبادت و راز و نیاز با پروردگار شوند.

وی با بیان اینکه رسول الله (ص) رجب را ماه خدا و ریزش رحمت الهی معرفی کردند، خاطرنشان کرد: روزی حضرت همراه با جمعی از اصحاب در کنار قبرستانی می گذشتند و ناگهان ایستادند ذکری زیر لب گفتند و به راه خود ادامه دادند، مجددا پس از طی مسافتی ایستادند ذکری زیر لب گفتند و به راه خود ادامه دادند. پس از اینکه این کار سه مرتبه تکرار شد اصحاب علت را جویا شدند و پیامبر (ص) فرمودند برای تخفیف عذاب شخصی دعا کردم و خدا نیز عذاب او را کاهش داد اما ای کاش این شخص یک روز در ماه رجب روزه می گرفت زیرا روزه این ماه سپری در برابر آتش جهنم است.

این فعال فرهنگی اضافه کرد: فردی به نام سالم در ایام پایانی رجب بر امام صادق (ع) وارد شد. حضرت پرسید آیا در این ماه روزه گرفتی؟ پاسخ داد خیر، امام فرمودند ثواب های بسیاری را از دست دادی، سالم پرسید آیا می توانند در این ایام باقیمانده جبران مافات کنند، حضرت فرمودند بله در این ایام پایانی روزه بگیر.

وی با اشاره به اینکه بزرگان از فرصت 2 ماه رجب و شعبان استفاده کرده و خود را برای ماه مبارک رمضان آماده می کردند، اظهار داشت: در دوران زندگی 2 نوع نقص وجود دارد؛ زمانی این ماه مربوط به امور دنیوی است که چون گذرا است چندان مهم نیست و زمانی مربوط به امور اخروی است و چون باقی و جاودانه است بسیار مهم است و کسانی که دچار چنین خسارت و باختی شده اند در قیامت حسرت بسیاری خواهند خورد.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: حضرت امیر (ع) فرمودند دیروز گذشته و فردا هنوز نیامده لذا میان این 2 امروز را دریابید و مشغول بندگی و عبادت شوید.

سخنران این مجلس با بیان اینکه اگر در این دنیا فرصتی از امور دنیوی و گذرا از دست رفت نباید حسرت و غبطه خورد، خاطرنشان کرد: اما از دست دادن فرصت های توشه برداری برای آخرت غبطه و حسرت دارد همچنان که یکی از نام های قیامت یوم الغبطه است.

وی ادامه داد: در یکی از ادعیه ماه رجب خداوند را بخشنده کثیر و فردی می خوانیم که در برابر عمل ناچیز ما بسیار می بخشد، گفت: دوستان! تا فرصت رجب و ایام بافضیلت پایانی آن از دست نرفته آن را قدر بدانید و مشغول عبادت شده و روزه بگیرید.

حجت الاسلام پناهیان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اقدامات وحشیانه آل سعود در یمن و پشتیبانی سران استکبار از آنها تصریح کرد: وهابیون جاهل که خود را پرچمدار اسلام معرفی می کنند شاید نمی دانند در زمین آمریکا و علیه منافع جهان اسلام حضور دارند؛ حضوری که نه تنها بنا بر سنت الهی ضرر و آسیب های آن متوجه خودشان می شود بلکه متاسفانه ملت های مسلمان را قتل عام و آواره می کند.

وی با بیان اینکه امام موسی بن جعفر (ع) می فرماید کسی که هر روز اعمالش را محاسبه نکند از ما نیست، خاطرنشان کرد: داعشی ها، بوکوحرام ها، وهابیون و ... احتمالا هیچگاه از خود نپرسیده اند آیا اقدامات ما به نفع آمریکاست یا به سود جامعه اسلامی که اگر چنین سوالی از خود می پرسیدند و اعمال خود را بررسی می کردند هیچگاه مرتکب این اعمال وحشیانه و غیر انسانی نمی شدند.

سخنران این مجلس در پایان اظهار داشت: مطمئنا ملت مسلمان و مقاوم یمن همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند جواب محکمی به آل سعود و صهیونیست ها خواهند داد.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس