کد خبر 417479
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ضیافت شام ایالت «آیووا» ضمن انتقاد شدید علیه سیاست خارجی «باراک اوباما»، خواستار اتخاذ یک رویکرد تقابلی‌تر در قبال ایران شدند.

به گزارش مشرق، نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا شنبه شب در ضیافت شام «لینکولن» ایالت «آیووا» ضمن انتقاد از سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا، خواستار رویکرد تقابلی‌تر مقابل ایران شدند.

در روز نیروهای مسلح، اکثر نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواستار تقابل بیشتر در قبال ایران شدند.

طبق گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، «ریک سنتروم» سناتور سابق جمهوری‌خواه در ضیافت شام نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا درباره شیوه رویارویی با ایران گفت که «بمب‌افکن‌ها را می‌بایست بار زد و آنها (ایران) را بمباران کرد و به قرن هفت بازگرداند.»

«ریک پری» ضمن انتقاد از سیاست خارجی اوباما تصریح کرد: من در طول زندگی خود نفهمیدم که چرا واشنگتن فکر می‌کند که سرچشمه عقل و خرد است. شما شاهد ظهور داعش در گارلند، تگزاس هستید و می‌بینید که با چه جهان پرچالشی روبرو هستیم. می‌دانم که اوضاع می‌تواند بهتر از این باشد. رئیس‌جمهور باید بگوید که اسلام یک معضل است و معضل، اسلام افراطی است.

«رند پائول» دیگر نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا نیز ضمن انتقاد از سیاست خارجی اوباما تأکید کرد: باید این سوال را مطرح کنیم که از زمان رفتن صدام حسین، آیا عراق باثبات‌تر شده یا ثبات آن کمتر شده است؟

«لیندسی گراهام» از کارولینای جنوبی نیز تلاش کرد تا «جرج بوش» رئیس‌‌جمهور سابق آمریکا را از اتفاقاتی که در عراق افتاده مبرا بداند و  اوباما را مقصر پیدایش تروریسم جهادی در عراق دانست و گفت: من بیش از همه اوباما را مقصر از دست رفتن تمامی دستاوردهایی می‌دانم که به سختی در عراق حاصل شده بود.  

«جب بوش» نیز تأکید کرد که صلح باید از طریق قدرت حاصل آید و گفت: دوستان ما باید بار دیگر ما را باور کنند و دشمنان ما باید بار دیگر از ما بترسند.

وی تأکید کرد: روابط ما کشور به کشور در حال بدتر شدن است و کوبا و ایران تنها استثناء این قضیه می‌باشند.

«کارلی فیورینا» تنها نامزد زن جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا ضمن انتقاد از مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان) گفت: بیایید خودمان را فریب ندهیم. چین و روسیه در میز مذاکرات با ایران، طرفدار ما نیستند.

وی همچنین از «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا انتقاد کرد و گفت که کلینتون نباید رئیس‌جمهور شود زیرا « او قابل اعتماد نیست و فاقد پیشینه رهبری است و سیاست‌های وی موجب شکست پتانسیل‌های این کشور می‌شود».

«اسکات واکر» فرماندار ایالت «ویسکانسین» تأکید کرد که سیاست خارجی اوباما بیشتر مربوط به «ایمنی» می‌شود و کمتر به «امنیت ملی» مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: سلامت و ایمنی چیزی است که شما آن را احساس می‌کنید. من واقعاً از رئیس‌جمهوری که خطوطی را بر روی شن تعیین می‌کند و اجازه می‌دهد مردم از آن عبور کنند، دلزده شده‌ام. تروریسم اسلام افراطی، تهدیدی برای همه ما است ما می‌بایست اقداماتی علیه آن انجام دهیم.

«بن کارسون» یک جراح بازنشسته آمریکایی که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است، تأکید کرد: در حالیکه دشمنان ما در حال برجسته شدن و بزرگ شدن هستند، ما در حال کوچک شدن هستیم. جهادگرایانی وجود دارند که می‌خواهند ما را و شیوه زندگی ما را تخریب کنند.

«ریک سنتروم» سناتور سابق آمریکایی نیز تصریح کرد که ایران و داعش «دو شیطان» خاورمیانه هستند و تصریح کرد: ما باید آنها را بگیریم و نابودشان کنیم.

در نشست جمهوری‌خواهان در ایالت آیووا، تقریباً یکهزار و 300 نفر از جمهوری‌خواهان شرکت کردند و در خصوص مسائل مختلف بحث و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    صلح از طریق کشتن و جنایت و تجاوز .... اینست صلح امریکایی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس