ارگان رسمي سازمان سيا ضمن تبرئه واشنگتن و لندن و مدعيان دروغين ملي گرايي، روحانيت را باني کودتاي 28 مرداد 1332 معرفي کرد!

به گزارش مشرق به نقل از کيهان، راديو فردا که با بودجه و مديريت رسمي سازمان جاسوسي آمريکا کار مي کند، به بهانه سالگرد کودتاي 28 مرداد و با انتشار چندين مقاله و مصاحبه سفارشي تلاش کرد ملي گرايان وابسته و سازمان هاي جاسوسي آمريکا و انگليس را از مسئوليت سازماندهي کودتاي 28 مرداد تبرئه کند و در مقابل به واسطه عناصر بدنامي چون ابوالحسن بني صدر، فرخ نگهدار (سرکرده فراري گروهک فدائيان خلق)، مجيد محمدي (عضو حلقه کيان) و... روحانيت را متهم اين کودتاي آمريکايي-انگليسي معرفي کند.
در حالي که آيت الله کاشاني به ويژه در يک ساله منتهي به کودتاي 28 مرداد مدام به مصدق درباره احتمال وقوع کودتا هشدار داده اما با ترور شخصيت و خانه نشيني از سوي مصدق و ديگر مدعيان ملي گرايي-بعضاً مرتبط با دربار و سفارت انگليس مواجه شده بود- ابوالحسن بني صدر جاسوس رسمي لانه جاسوسي سابق آمريکا با اسم رمز «اس دي لور» مدعي شد: کاشاني در برابر کودتا سکوت کرد بلکه حتي با راه اندازي گروه هاي چماقدار، کودتاي شکست خورده را به موفقيت رساند!
ارگان سازمان سيا در اين خيمه شب بازي که به واسطه مواجب بگير رسمي خود ترتيب داده بود، از خود بني صدر مدعي شد «آقاي خميني براي حمايت از کودتا به قم رفت تا از آقاي بروجردي فتوا بگيرد»!
فرخ نگهدار از عناصر سابقاً چپ و آمريکايي شده هم در گفت وگو با راديو فردا، حزب توده را از خيانت به نهضت ملي شدن نفت تبرئه کرد و همزمان ادعا کرد خالي کردن پشت مصدق از سوي روحانيت باعث پيروزي کودتا شد.
بامزه ترين بخش اين خيمه شب بازي رسانه اي اظهارات مجان ليمبرت ( از اعضاي گروگان گرفته شده لانه جاسوسي و مسئول بعدي ميز ايران در وزارت خارجه آمريکا) بود که گفت: آمريکا پس از کودتاي 28 مرداد محکوم به حمايت از شاه شد(!)
ما هميشه از لفظ کودتا سخن گفته ايم اما هنوز محققان بر سر آن بحث مي کنند(!) ترومن و دولت آمريکا تصور نمي کردند اين ماجرا اثر منفي در ذهن مردم ايران بر جاي بگذارد. آمريکا خودش را مسئول مي دانست و از شاه حمايت مي کرد. حتي زماني رسيد که با کارهاي او موافق نبودند ولي گفتند بالاخره ما محکوم و مجبوريم هر طور شده از حکومت شاه پشتيباني کنيم(!)
سايت بالاترين هم در تداوم خط جديد سازمان سيا تلاش کرد به تخطئه نقش روحانيت در نهضت نفت بپردازد و روحانيت را متهم کودتا معرفي کند. اين سايت مطالب مختلفي را با همين خط ديکته شده منتشر کرد.
روزنامه واشنگتن پست هم در تحليلي به قلم ري تکيه روحانيون را متهم کودتاي 28 مرداد معرفي کرد. اين تحليل بلافاصله ترجمه و در سايت ها و رسانه هاي گوناگون ضد انقلاب عيناً منتشر شد. ري تکيه ادعا کرد «روحانيت عامل کودتاي 28 مرداد بود نه آمريکا». اين تحليل هم عيناً با همين تيتر در راديو فردا منتشر شد.
علت انتقام کشيدن گسترده محافل آمريکايي از روحانيت و آيت الله کاشاني، سر برآوردن انقلاب اسلامي 25 سال پس از کودتاي 28 مرداد است که تمام روياهاي استکبار در «جزيره ثبات» مورد نظر آنها و حتي در خاورميانه اسلامي را به کابوس بدل کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس