کد خبر 417156
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان "باید از اشرافیگری دوری کنیم" گفت: وقتی از امام درباره مصلای تهران سؤال شد، ایشان فرمودند: "مصلایی محکم و بزرگ اما بدون تزئینات بسازید" که متأسفانه این امر محقق نشد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در نشست هم‌افزایی زکات اظهار داشت: کار مهمی برای زکات در کشور انجام شده است اما باید اصلاحاتی هم صورت بگیرد و یکی از آنها این است که باید با یکدیگر شریک شویم تا نهضت صرفه‌جویی ایجاد کنیم.

وی افزود: به‌عنوان نمونه باید بگویم که من دست‌خط امام در مورد مصلای تهران را دیدم که ایشان فرمودند: "مصلای تهران را بزرگ و محکم و بدون هیچ تزئیناتی بسازید" ولی می‌بینیم که این اتفاق نیفتاده و تزئینات بسیاری در آن وجود دارد.

قرائتی با بیان "داریم اشرافی می‌شویم" گفت: وقتی فرش دستبافی را به امام دادند و صاحب آن فرش گفت که "می‌خواهم امام روی این فرش نماز بخوانند" امام گفت: با همین اتفاق آدم آرام آرام شاه می‌شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: پول زکات باید نتیجه داشته باشد، به‌عنوان مثال جهیزیه عروس را می‌دهیم اما این عروس مسجدی نمی‌شود یا اینکه به پسری کمک می‌کنیم اما به راه نمی‌آید، لذا از پول کمیته امداد باید مسجدها را پر کنیم.

قرائتی تصریح کرد: ماه رمضان پیش روست و ما 20هزار طلبه کت و شلواری داریم که سازمان تبلیغات اعلام کرده که پولی برای استفاده از آنها ندارد. ما می‌توانیم از پول زکات به این طلبه‌ها کمک کرده تا آنها در ماه مبارک به روستاها بروند و به بچه‌های مردم بدون هیچ پولی قرآن یاد بدهند که در نهایت مردم هم می‌گویند پول زکات دادیم و بچه‌های‌مان قرآن‌خوان شدند.

وی اضافه کرد: باید در هر روستایی به مؤذن هدایایی مانند کت و شلوار و یا یک انگشتر بدهند. هم اکنون برخورد باعاطفه مورد نیاز ماست که باید آن را بین مسئولان اجرایی نهادینه کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان "به خادمان مسجد چقدر رسیدگی کردیم؟" گفت: طلبه‌هایی داریم که نابغه هستند و اگر 5 سال خرج آنها را بدهند می‌توانند مانند آیت‌الله تبریزی منشأ بسیاری از خیرات شوند چرا که زندگی ایشان بدین‌گونه بود که فرد خیّری وقتی متوجه شد آیت‌الله تبریزی هنگامی که جوان بود نخبه است خرج او را به‌مدت 20 سال داد و آیت‌الله تبریزی از آب درآمد.

قرائتی اضافه کرد: ما برای نماز بچه‌ها در آموزش و پرورش طلبه داریم ولی آموزش و پرورش اعلام کند که پول ندارد لذا می‌توانیم از پول زکات در اینجا استفاده کنیم.

وی با انتقاد از اشرافی‌گری گفت: ساختمان کمیته امداد که به کاخ شاه تنه می‌زند به کمیته امداد ضرر زده است، متأسفانه برای زکات دل نمی‌سوزانیم و از طرفی ائمه جمعه‌ای داریم که در سال دو بار برای جلسات زکات شرکت می‌کنند و در این موارد دل نمی‌سوزانند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور اضافه کرد: روحانیت به چه میزان در بحث قرآن کار کرده است، عظمت ماه رمضان به روزه آن نیست، به قرآن است. لذا باید سؤال کنیم که برای قرآن چه کرده‌ایم. باید منبرها را قرآنی کنیم و الآن هم وقت آن رسیده که با فرصت باقی‌مانده تا ماه مبارک رمضان منبری‌ها را دعوت کنیم و به آنها تذکر دهیم.

قرائتی در پایان گفت: باید از پول زکات به عروس‌ها کتاب همسرداری بدهیم، به شاگرداول‌ها خودنویس دهیم و در نهایت باید از پول زکات دین آباد شود نه ساختمان.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بدون اینکه متوجه شویم با اشرافیت آل سعود به مسابقه افتادیم و از فرهنگمان و فقرا غافل شدیم وتوقعمان رابالا وبالاتر بردیم.این تجملها که برخوان منست. زنگ مرگ وقاتل جان منست
  • ۰۷:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    درود بر حاج آقا قرائتی
  • بهنام ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    اگر امروز تو ایران عزیزمون بیسوادی تقریبا ریشه کن شده از زحمات ایشان تو نهضت سواد آموزی واین در حالیه که تو کشورهای اطرافمون بیسوادی بیداد میکنه .
  • سروش ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    به خدا اگر قصری برای یکی از آقا زاده ها در همین وسعت ساخته بودند تا به حال تمام شده بود. یکی از دلایل دین گریزی جامعه کش پیدا کردن همین سازه هست می شه گفت که این کار عمدی است و این فتنه پشتوانه هایی داره برای زده کردن مردم از دین، هر رهگذری این ساخت و ساز رو توی این سالهای سال که دیده حتما از خودش پرسیده مگه چی دره می سازن که این همه سال طول کشیده و این همه هزینه بر دوش مردم گذاشته مگه حضرت ابراهیم زیبا ترین خانه خدا رو با سادگی تمام بنا نکردند که الآن پات رو بگذاری کنار آن خانه مطهر میشی حاجی؟؟؟؟ این همه هزینه ساخت ساز خدایی برای یک مصلی خیلی خیلی زیاد نیست؟؟؟؟ البته این سازه باید با احادیث و آیات و روایات آخر الزمان جور دربیاد که مساجدی ساخته می شوند که بیشتر شبیه قصر شاهانه است تا مسجد و محل برگزاری نماز ! آیا می شود با این همه تزئینات و زیورهای گران یک رکعت نمازی خواند که خدایی باشد و در آن یاد خدا بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟این مکان فقط و فقط به در نمایشگاه کتاب می خوره خدا وند را می توان در همان خانه ساخت دست ابراهیم و اسماعیل یافت . در این مکان خدایان زیادی را می توانید پیدا کنید ولی الله را هرگز.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس