کد خبر 417090
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: همزمانی تاسیس مجلس جوانان در سال جاری با انتخابات مجلس دهم، گمانه بهره‌برداری ابزاری – سیاسی از راه‌اندازی این تشکل جوانانه را در افکار عمومی تقویت می کند و باعث تضعیف آن می شود، از این رو و با رعایت تمامی ملاحظات، مجلس جوانان انشاءالله سال آینده و پس از افتتاح مجلس دهم تاسیس خواهد شد.

به گزارش مشرق، مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان در وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: همزمانی تاسیس مجلس جوانان در سال جاری با انتخابات مجلس دهم، گمانه بهره‌برداری ابزاری – سیاسی از راه‌اندازی این تشکل جوانانه را در افکار عمومی تقویت می کند و باعث تضعیف آن می شود، از این رو و با رعایت تمامی ملاحظات، مجلس جوانان انشاءالله سال آینده و پس از افتتاح مجلس دهم تاسیس خواهد شد.

رضا حجتی افزود: طرح تأسیس مجلس جوانان از ابتدای شکل‌گیری سازمان ملی جوانان مد نظر قرار داشته و در شورای عالی جوانان نیز مطرح شده و راه‌اندازی آن جزو مأموریت‌ها و وظایف ذاتی وزارت ورزش و جوانان است. از ابتدای سال جاری نیز این وظیفه برعهده اداره کل مشارکت های اجتماعی جوانان قرار گرفته و کارگروه‌های مرتبط در حال شکل گیری و شروع فعالیت هستند.

وی در ادامه گفت: نظر ما این است که ابتدا و در سال جاری «مجمع ملی جوانان» - که منتخب سازمان‌های مردم‌نهاد (سمن ها‌) و سایر تشکل‌های رسمی جوانان هستند - به عنوان یک هسته منسجم و مرکزی راه اندازی شود و پس از آن و در سال آینده «مجلس جوانان» شکل بگیرد.

مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: اتخاذ سازوکارهای درست و اندیشیده شده منجر به شکل گیری مجلس جوانانی پایدار و موثر خواهد شد که بتواند در تصمیم سازی‌های کلان ملی بصورتی سازنده و مفید ایفای نقش کند و در غیر اینصورت «مجلس جوانان»، به احتمال زیاد و در بهترین حالت به یک تشکل نمادین و ابزار تبلیغی - هیجانی فرو کاسته خواهد شد.

حجتی در پایان در پاسخ به این پرسش که آیا تفکیک حوزه جوانان از ورزش موجب ایجاد خلل در روند تاسیس مجلس جوانان می‌شود، گفت: تاسیس مجلس جوانان یکی از سیاست‌های کلان در حوزه ساماندهی امور جوانان است و جداسازی حوزه جوانان از ورزش، نه تنها این روند را مختل نمی کند؛ بلکه موجب تقویت و تسریع آن نیز می‌شود.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    تو را بخدا سیاسی را بچه بازی نکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس