کد خبر 417041
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۷

وزیر امور خارجه عربستان در تازه ترین اتهامات خود علیه ایران گفت: ایران در امور داخلی منطقه دخالت و از تروریسم حمایت می کند.

به گزارش مشرق، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگو با روزنامه الشرق الاوسط نشست سران شورای همکاری خلیج فارس و رئیس جمهور آمریکا در تفرجگاه کمپ دیوید را "تاریخی و بی سابقه توصیف" کرد و مدعی دخالت ایران در امور داخلی منطقه شد و گفت: "درباره تقویت و افزایش همکاری نظامی و امنیتی راهبردی بین کشورهای شورای همکاری و آمریکا بحث شد. ما در سه چارچوب اساسی بحث کردیم نخست؛ تقویت همکاری نظامی. دوم؛ مقابله با تروریسم و سوم؛ برخورد با چالش ها و در صدر آن دخالت‌های ایران در امور داخلی منطقه".

وی افزود: ما تفاهم های خوبی داشتیم. اینها در ارتباط با توافقنامه های آموزش نظامی مشترک، تحویل سامانه های پیشرفته به کشورهای شورای همکاری، توسعه سامانه دفاع موشکی و قدرت موشکی بالستیک و توسعه سامانه‌های هشدار سریع بود و همچنین درباره ایجاد یک نیروی واکنش سریع صحبت کردیم. همه اینها مسائل خوب و مفیدی است و تقویت روابط راهبردی عمیق بین دوطرف به شمار می‌رود.

الجبیر بدون اشاره به حمایت مالی و تسلیحاتی آشکار و علنی عربستان از گروه‌های مسلح در سوریه گفت: مذاکرات مهم و ثمربخشی در ارتباط با چگونگی مقابله با سرازیر شدن جنگجویان خارجی به گروه داعش و القاعده و نظایر آنها، چگونگی توقف حمایت مالی از گروه‌های تروریستی و مقابله با افراط گرایی خشن، چگونگی افزایش همکاری اطلاعاتی برای مقابله با پدیده سرازیر شدن جنگجویان خارجی به منطقه و برخورد با چالش‌های مربوط به مبارزه با افراط گرایی خشن داشتیم.

وی از "خرسندی کشورهای شورای همکاری از مباحثات کمپ دیوید" سخن گفت و افزود: این کشورها و آمریکا درخصوص تشکیل یک کارگروه برای پیگیری اجرای نتایج نشست کمپ دیوید توافق کردند تا نشست دیگری نظیر این نشست درسال آینده برای ارزیابی اهداف محقق شده برگزار شود اما هنوز زمان دقیق برگزاری آن مشخص نشده است.

الجبیر با وجود اشاره به گفت وگو درباره همکاریهای نظامی گسترده بین کشورهای شورای همکاری و آمریکا در نشست کمپ دیوید درعین حال گفت: کشورهای شورای همکاری درخواست های مشخصی در نشست کمپ دیوید درباره قراردادهای سلاح های پیشرفته ارایه نکردند و آمریکا نیز درخواست های مشخصی از این کشورها نکرد. نشست اساسا رایزنی برای آینده روابط بین دوطرف در همه زمینه های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی و نظامی بود. در نشست روش شد که دو طرف تمایل به توسعه روابط و بحث درباره چگونگی تحولی ویژه در این روابط راهبردی به سطح مشابه روابط راهبردی آمریکا با ناتو به عنوان مثال دارند.

آمریکا در دسامبر گذشته اجازه فروش سلاح های آمریکایی به کشورهای شورای همکاری را دارد.

الجبیر مدعی شد که "ایران تهدیدی برای منطقه" به شمار می رود و درباره جزئیات مذاکرات محمد بن نایف ولیعهد و محمد بن سلمان جانشین ولیعهد سعودی با اوباما و مسئولان آمریکایی گفت: "توافق کاملی در دیدگاهها نسبت به موضوعات منطقه ای و تهدیدات ایران وجود داشت. صریحا درباره اوضاع سوریه و عراق و یمن و لیبی صحبت کردیم. درباره چگونگی مقابله با دخالت های ایران و سریعترین ابزارها برای مقابله با این دخالت بحث کردیم".

وی ادعای دخالت ایران در امور داخلی منطقه را تکرار و به زعم خود ایران را حامی تروریسم خواند و گفت: "درک کامل اوباما درباره خطر دخالت های ایران در امور منطقه را احساس کردیم. درک جدیدی از آنچه ایران در حمایت از تروریسم و تحرکات برهم زننده ثبات در کشورهای منطقه انجام می دهد".

وزیر خارجه سعودی گفت: اوباما کشورهای شورای همکاری را از جزئیات مذاکرات آمریکا و سایر اعضای گروه ۵+۱ با ایران درباره برنامه هسته ای این کشور آگاه کرد و گفت که آنچه به آن دست یافته شده است، به یک توافق چارچوبی است و مذاکرات در طول هفته های آینده ادامه دارد. اوباما به ما تاکید کردیم که هرگونه توافق با ایران با هدف جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد بود. مسئولان آمریکایی به ما توضیح دادند که هرگونه توافقی، ایران را در برابر یک نظام بازرسی سخت و بی سابقه قرار خواهد داد. توافق محدودیت های سخت و واقعی را بر ایران اعمال خواهد کرد و اینکه، کاهش تحریم ها به میزان پایبندی ایران به مفاد توافق و عدم دخالت این کشور در امور داخلی کشورهای منطقه مرتبط خواهد بود.

وی با تکرار مواضع مسئولان آمریکایی درباره مسئله هسته ای ایران افزود: "همه کشورهای شورای همکاری از بحث های صورت گرفته خرسند هستند. کشورهای شورای همکاری و همه کشورهای جهان از هرگونه توافقی که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای شود، استقبال خواهند کرد".

الجبیر گفت: در طول شش هفته (تا زمان دستیابی به توافقی نهایی بین ایران و ۵+۱ در یکم ژوئیه آینده)، رایزنی های روزانه آمریکا و عربستان در همه سطوح در ارتباط با آخریت تحولات در مذاکرات با ایران ادامه خواهد یافت. رایزنیها، ملاقات ها و تماس ها به طور روزانه در همه سطوح بین آمریکا و عربستان انجام خواهد شد و طرف آمریکایی ما را از هرگونه تحولی در این مذاکرات آگاه خواهد کرد؛ همانطور که این اقدام را از زمان آغاز این مذاکرات بین قدرت های جهانی و ایران انجام داد.

وی همچنین از لزوم حمایت از مخالفان مسلح به اصطلاح "میانه رو" در سوریه در کمپ دیوید سخن گفت و افزود: تفاهم روشنی درباره ضرورت افزایش تلاش ها برای حمایت از مخالفان میانه رو سوری وجود داشت. درباره اهمیت باز کردن زمینه برای یک راه حل سیاسی که شامل اسد (رئیس جمهور سوریه) نباشد، توافق کردیم. اسد در آینده سوریه جایی ندارد. هماهنگی درباره ارایه کمک اعم از برنامه های تسلیحاتی یا آموزشی وجود دارد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    نمیدونم این انکر الوجه که میبینم یاد مارمولک می افتم
  • احمد خواجوند ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ای بی معرفت از ظریف خجالت نمی کشی برایت پیام تبریک فرستاد وبرات آرزوی موفقیت نمود اینه نتیجه دیپلماتیک
  • ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    آل سعود بار خودت را خوب سنگین کن که ان شاء الله به زودی به آخر خط خواهی رسید...
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بر داتت لعنت
  • ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    اگرمردی که نیستی بامردم خودت همپیمان شو نه با امریکا
  • Sasan ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    چشم آقاي ظريف روشن!!!
  • mohamad ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    حالا نامه تبریک بفرس اقای ظریف
  • پسر ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    خاک بر سر سعودی های وهابی نحس نجس وحشی که بدون اجازه امریکا نمیتونن آب بخورن
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ببند دهنتو فقط مونده توئه سوسمار خور واس ما تعیین تکلیف کنی
  • محمد رضا ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    لعنت خدا بر این جاهلان وحشی باد که به پاچه خواری و نوچگی شیطان بزرگ افتخار می کنند ـ آیا زمان اجرای وعده الهی برای سرکوب و ریشه کن نمودن این عمال و ایادی شیطان فرا نرسیده است ؟؟؟؟؟ خدایا دست دعایمان به سوی تو دراز است که هر چه سریعتر تقاص خون های به ناحق ریخته شده و گلوهای بریده شده توسط این جانیان را بازپس گیری و دل مومنین و مسلمین واقعی را شاد کنی امین یا رب العالمین
  • ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    جبون(الجبیر) واقعا با بمباران کردن مردمی که فقیر ترین کشور عربی منطقه هستن و واکنش مناسبی هم در برابر شما انجام نمیدن فکر کردید که شدید قدرت منطقه . خط و نشون برا ایران میکشید یه ضرب والمثل هست که میگه هنوز جای سخت نش.....دی تا چکه اش رو پیشونیت بشینه .با عملکرد شما ها نیازی نیست که ایران تو منطقه دخالت داشته باشه قلب مردم ازاده با ایرانه .بااین میخواهید چه کنید.
  • محمد ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ننگ بر اوباما،کشتن مردمان یمن دخالت نیست.لعنت به حقوق بشر آمریکایی.لعنت به حاکمان خودفروخته عربی الموت آل سعود آل سعود= خنزیل
  • رضا ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    آل سعود ام الفساد فی جهان اسلام
  • ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    خفه باااباااااااا....
  • آرش آذر ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    1 _ اول تبریک میگم انتصاب جدید جنابعالی رو ( طبق عرف دیپلماتیک ) 2 _ دوم خفه شو ( طبق عرف سیستماتیک لیاقت خاندانتون ) 3 - آمریکا فهمیده شما ها یه مشت خوش گذران و شهوتران هستید دعوتتون کرده تفرجگاه !!! کمپ دیوید برای دست بوسی صهیونیست ها و آمریکایی ها و خوش رقصی جنابان عالی برای اربابان خودتان 4 - انشا الله خدا شما رو در جهنم حفظ کنه که نه مداخله میکنید و نه از تروریست حمایت میکنید و نه تجاوز می کنید و نه پول نفت کشورتون رو خرج مسلح کردن داعش عراق و النصره سوریه و الشباب سومالی و بوکوحرام نیجریه و القاعده یمن و طالبان افغانستان و جندالله پاکستان و ...... میکنید 5 - به یمن هم ایران حمله کرده انداختند گردن شما 6 - مجددا یاد آوری میشود خفه شو
  • ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    کاملا درست گفته .
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ببینید کسی عجله برای تبریک دوباره و دوباره گفتن نداره!
  • ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    منم به ظریف تبریک میگم
  • مهرداد ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    یکی به این حیوان آدم نما بگه تویی که در اجلاس کمپ دیوید شرکت می کنی و دلارهای نفتی تان خرج داعش و النصره می شود ، حرف گنده تر از دهنت نزن.
  • محمد ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    مسئولان وزارت خارجه تمجیدی عرض ادبی چیزی ندارن در چارچوب عرف دیپلماتیک بفرستند برای ایشون؟ یه وقت زشت نباشه ؟ ازسکوت ما یه وقت برداشت بدی نکنن روابط همسایگیمون بهم بخوره
  • وحید ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ظریف جان نامه تبریک فراموش نشود!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ملخ خور تو رو به چه با شیر در افتادن
  • ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    حالا برید تبریک بگید
  • موسلی ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ایشان هنوز افکارش در قرن گذشته کار می کند او خیال می کند که امریکا قدرت اول است او نمی داند که امریکا دولت ندارد و اوباما فقط نماینده قشر نازکی از قدرت امریکا است او نمی داند که امریکا فقط یک سرزمین است که هر قطعه از ان را یکی از قدرتهای جهانی در دست دارد او تصورش را هم نمی تواند بکند که اوبا ما بعد از سفر کمپ دیویدش می بایست نتیجه سفرش را برای قدرتهای جهانی بر سر میز قدرت روی میز می گذارد و انها را مورد معامله قرار می دهد . عجب عقب افتاده سیاسی است این اقا
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    قابل توجه جناب آقای دکتر ظریف عزیز که دیگه شتابزده پیام تبریک برای این خناسان ندهند.
  • محمد ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    نی نی کوچولو کی می خوای بزرگ شی و برای هر کار و نیازی که داری دست به دامان مامان جونت نشی حالا اگه یک روز آمریکا به خاطر مشکات داخلی و منافع خودش تو را تنها رها کنه چه برگ برنده ای برای رو کردن داری . این همه ذلت و خواری برای منافع زود گذر دنیا چه ارزشی می تونه برای تو داشته باشه.
  • ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    تو خوبی حتما عربستانم از مظلومین جهان دفاع میکنه
  • سپیده دانافر ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    غلط کرد همراه جدو آبادش
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    این جوجه بدجوری رو مخه ...
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    اقدامات عربستان مایه آرامش منطقه است صدور داعش و جبه انالنصره به تمامی کشورهای دشمن آمریکا و اسرائیل خدمتی نو از عربستان می باشد
  • فدایی ولایت فاطمه ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    زر زر مفت ممنوع جناب توله کفتار و قاتل ادم کش این شما و اجداد کفتارتان و شاهزاده ها و مفتی های حرامزاده تان هستند که از تروریسم حمایت و دفاع می کنید و برای آنها صلاح می دهید و انهارا برای جنایت تجهیز می کنید این به آنها آموزش جنایت کشتار و قتل غارت می دهید شما و سرانتان همگی کفتار و حرامی و بسی وحشی تر از لشکریان معاویه و یزید و ابوسفیان هستید ننگ نفرین خاری برشما کفتار صفتان
  • ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    اخه کی تورو ادم حساب میکنه ؟
  • خادم الحسین ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    خننزیر نه خنزیل...
  • میثم ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    دوتا مارمولک چاق و چله تو سقف توالت خونه مون واست سراغ دارم جناب وزیرخارجه عربستان،نوش جونت!!!
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    احسنت
  • sajad ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بدبخت های ملخ. خور نکبت
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    عربستان و یا آمریکا و کس دیگری نمی تواند با وارونه حرف زدن حقایق را عوض کند ما قدرتمندانه مراقب هر نوع گستاخی هستیم وشما توان فرار نخواهید داشت.
  • هلال ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    قابل توجه آنهای که میگن ما دیگه خسته شدیم از تحریم بگذاریدتوافق کنند ماهم خسته شدیم قضیه چیز دیگه هست لغوتحریم درکارنیست میخان بعدازیمن ماباشیم ان موقع خستگی از تحریم مشکلات اقتصادی نیست جنگ ناامنی هست دشمن نامرده دروغگو
  • مهرداد ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ندو میخوری زمین. تو هم زود کهنه میشی میندازنت دور .
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    بچه برو با کفتارهای بزرگتر بیا تو که عددی نیستی جواب تو رو بچه های دبستانی ما می دهند انشااله شهردار مکه و مدینه رو هم از بچه های ایرانی انتخاب خواهند کرد اصلا این آل حمار مال تهدید نیستند
  • مصطفی ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    ای آل سقوط دیگه بعد 80سال دیکتاتوریت موقع رفتنت هست بوش درآمده
  • ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    عادل الکچل و جواب دهید
  • نادر ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    وزیرخارجه سعودی جوگیرشده وبااین حرفها میخوادبگه من اون چیزی ( )که ایرانیها فکرمیکنندنیستم بنده به عنوان یک ایرانی به سران آل سعودمیگم که شماها اگر پیشرفته ترین سلاحهای آمریکا واروپاراهم داشته باشید به علت کمبودعقل وشعوروایمان هیچگاه قدرت مقابله با ایران رانداشته ونخواهیدداشت.اگر نگاهی به همان کشورهای پیشرفته که زنجیراسارتشان برگردنهایتان سنگینی میکند بیندازیدمی بینیدکه دردانشگاههاوتاسیسات مهم وتکنولوژیهای پیشرفته شان ایرانیان درصدرقراردارند.این عقل ودانش وعلم وایمان ایرانیان است که شماها واربابتان رااکنون به خواری وذلت کشیده وبدانیدشماکوردلان جنایت پیشه را یارای مقاومت دربرابرملت دانشمندغیوروباایمان وشجاع ایران نبوده ونخواهدبود.ایرانی میمیرد ذلت نمی پذیرد.درودبرخامنه ای رهبرفقیه ایران.
  • یاسر ۲۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    حقیقتا من شباهت ویژه ای بین این و مارمولک می بینم . سوسمار رو نمی گم ها مارمولک رو میگم .
  • یاور ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    الجبیر ابله آمریکا شمارا الاغ فرض کرده است میبیند افسارتان را دادید دست آمریکا خوب سواری میدهید سوارتان شده با چهار نعل بهر طرف که دلشان خواست میبریدو وعده سرخرمن به شما ابلهان داده است پس اینقدر غش نکنید
  • رضا از مشهد ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    یکی نیست بگه تو چکاره ای تو سوریه و عراق چرا اونجا دخالت می کنی
  • ناشناس ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    این مارمولک به کمپ شیطان پناه برده
  • احمد ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    این هم طنز تلخ روزگار است که کفتار های وحشی دم از انسانیت می زنند.نتیجه مفت خوری و پول های باد آورده چیزی جز این نیست در هر کجا که باشد. کاش بودیم و با چشمان خودمان نابودی اینان و دودمانشان را می دیدیم
  • yaser ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    پس با این حساب این ماییم که به یمن حمله کردیم دیگه؟ ما بودیم که بشار اسد رو موجودی خونخوار نامیدیم و در مقابلش موجوداتی واقعا خون خوار و جگر خوار درست کردیم؟ کاش لااقل ما هم مثل عربستان دخالت مستقیم میکردیم و شامل حال آش نخورده و دهن سوخته نمیبودیم :)
  • ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    روحانی خيلی مچکريم
  • مرد پارس ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    با درود. با چیدمان جدید عناصر قدرت در رژیم منفور سعودی و ورود جوانان طغیان گر آن، عربستان منفور می خواهد جلوی ایران و گستره تمدنی ایران بایستد و دشمنیش را بیشتر ادامه دهد. مردم ایران و سوریه و عراق و یمن و بحرین و شرق عربستان کینه بسیار بزرگی نسبت به عربستان سعودی دارند با این حال وقتی دولت ایران در گفتارشان نمی گویند داعش و القاعده و طالبان و تروریست خاورمیانه ریشه وهابی و با رهبری پنهان و مستقیم عربستان سعودی به وجود آمده اند آنگاه عربستانیها با ژست تمسخر اینگونه به کشور بزرگ و با ریشه ایران توهین می کند! برای نمونه به یاد داشته باشید دولت ایران نسبت به تجاوز نیروهای حکومتی عربستان به دو جوان ایرانی در جده در مجامع بین المللی اصلا شکایتی نکرد اما حتی اگر دولت ایران سفر عمره را متوقف نمیکرد خود مردم ایران سفر به عربستان را تحریم میکردند چون مردم ایران ریشه کشت و کشتار امروزی در خاورمیانه را عربستان وهابی با 1000 میلیارد دلار پشتوانه مالی می دانند!! باید شاخ عربستان به زودی شکسته و نابود شود چون این خواست مردم خاورمیانه به خصوص ایران و سوریه و عراق و افغانستان و یمن و لبنان هست!!! لطفا نمایش دهید
  • علی ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    تمام این کشورای عربی خود فروخته رو دیوار امریکا یادگاری نوشتن امان از روزی که تابوی امریکا بشکنه اینا مثل موشهای داخل کشتی که داره غرق میشه میپرن اینورو اونور و میچسبن به هرچی که رو اب میمونه موش کوچولو جلیقه نجاتت رو تنت بکن
  • ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    آقای ظریف مچکریم
  • احسان ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    اتفاقا حمله عربستان به یمن مثل دزدی میمونه که اومده فرار کنه از محلکه دستش به جایی گیر کرده یمن باتلاق خوبی برای عربستانه اگر قدر بدونیم...
  • ناشناس ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    آقای ظریف طبق عرف دیپلماتیک جوابشون رو گرفتن خخخخخ، مشرق چرا میحذفی آیا!!!
  • امین ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    واییی من چقد دلم میخواد به این فی فی تبریک بگم بچه جون برو پیش بابا اوبامات نقشه بکش واسه یمن و سوریه و عراق
  • reza ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
    0 0
    میگن شهر که شلوغ میشه قورباغه هفت تیر کش میشه.
  • سینا ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۳
    0 0
    عربستان سک دست پرورده اسرائیل و آمریکاست و سگها به غیر از حراست و دم تکان دادند به اربابان در ذاتشان چیزی نیست و پارس کردن آنها نشان از ترس بیشتر از ایران است .
  • اصغرزینلی ۲۱:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۸
    0 0
    بایدبه این فرزندشیطان بزرگ گفت احمق پشت صاحب حقیقیت پناه گرفته ای ونطفه بیلیاقتت داعش رابنام مسلمانان برای کشتارمسلمانان واقعی بانفت واموال مسلمانان اسلام و مسلمانان راپیش چشم جهانیان بی اعتبارمیکنی فردا که به درک واصل شد ی جهنم رابه تووال سعود انچنان که باید عرضه میکنند
  • فرامرز ۰۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۲
    0 0
    مسئولین محترم دولت حالا باید بفهمند که اگر مقام رهبری صحبتی را می کنند از روی علم و آگاهی است و ذات این آل خبیث را می شناسند . این فاسدین کودک کش باید بدانند که در قد و قواره این حرفها نیستند . زمانی که صدام به ایران حمله کرد همه ی این سگ صفتان با او متحد شدند ولی در مقابل جوانان غیور ایرانی هیچ .... نتوانستند یخورند حالا که ایران نسبت به آن روزها قوی تر هم شده پس بهتره سرشان را زیر دمشان ببرند و حرف زیادی نزنند .
  • عباس ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
    0 0
    ترسو ها! آخه من که نظر بدی ندادم! مگه اینجا کره شمالیه؟ یا از اونجا بدتره ما خبر نداریم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس