کد خبر 416614
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳

همزمان با جنایات آل سعود در یمن، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا امروز(چهارشنبه) در دیدار با «محمد بن نایف» ولیعهد و وزیر کشور عربستان در کاخ سفید، این کشور را متحد فوق العاده آمریکا توصیف کرد.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی «سی ان ان»، اوباما در آغاز دیدار خود با ولیعهد و «محمد بن سلمان» نایب ولیعهد و وزیر جنگ آل سعود در کاخ سفید گفت: آمریکا و عربستان رابطه و دوستی فوق العاده ای دارند که سابقه آن به زمان «فرانکلین روزولت» می رسد.
 
اوباما با بیان اینکه «عربستان در حفظ ثبات در منطقه و محافظت از مردم آمریکا نقش مهمی داشته است»، افزود: قصد دارد در دیدار با مقام های عربستان به بحث و بررسی درباره اوضاع یمن بپردازد.
 
این دیدار در ابتدا قرار بود بین اوباما و ملک سلمان پادشاه عربستان انجام شود اما سلمان اوایل این هفته اعلام کرد در اجلاس کشورهای عربی خلیج فارس با آمریکا شرکت نمی کند و ولیعهد خود را راهی واشنگتن کرد.
 
پیش از این، رویترز در خصوص اجلاس آمریکا و کشورهای حوزه خلیج فارس گزارش داده بود که غیبت چهار تن از سران 6 کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس در نشست امروز و فردا در کاخ سفید و کمپ دیوید می تواند انعکاسی از نگرانی آنها نه تنها در مورد تلاش اوباما برای رسیدن به توافق با ایران باشد بلکه از ناراحتی آنها از حمایت نکردن اوباما از مخالفان سوریه حکایت دارد.
 
این نشست که از امروز(چهارشنبه) با دیدار خصوصی ولیعهد و نایب ولیعهد عربستان با اوباما در کاخ سفید آغاز می شود، با ضیافت شام اوباما با حضور سایر شرکت کنندگان ادامه می یابد.
 
نشست فردا(پنجشنبه) در کمپ دیوید با گفت وگو در مورد محورهای از پیش تعیین شده ادامه می یابد؛ مقام های آمریکایی می گویند هدف از این نشست، تحکیم روابط راهبردی 50 ساله آمریکا و کشورهای عربی است.
 
اوباما در آستانه نشست با سران و مقام های کشورهای عرب حوزه خلیج فارس، در گفت وگویی با روزنامه عربی الشرق الاوسط با تکرار ادعاهای قبلی آمریکایی ها و در اقدامی فرافکنانه با هدف راضی کردن متحدان منطقه ای خود، مدعی حمایت ایران از تروریسم شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
    1 0
    اوباما: عربستان متحد فوق العاده آمریکاست / البته منطور اقای اوباما این بوده که عربستان نوکر فوق العاده امریکاست !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس