کد خبر 416026
تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۰۳:۵۸

مذاکرات سوچی میان وزیران امورخارجه آمریکا و روسیه و اظهارات آنها در کنفرانس مطبوعاتی مشترک یک باردیگر وجود اختلاف میان دو کشور درمورد سوریه وراه های حل بحران را نشان داد.

به گزارش مشرق،  شبکه خبری روسیه24 خبر داد: سرگئی لاوروف وزیرامور خارجه روسیه درکنفرانس مطبوعاتی مشترک با جان کری همتای آمریکایی خود خاطرنشان کرد که تنها راه حل مسایل سوریه مذاکرات سیاسی است و طرف های سوری باید از راه مذاکره مسایل مورد اختلاف با دولت سوریه را حل و فصل کنند.

وی افزود: روسیه به همین منظور در ماه های اخیر دو دور مذاکرات سوری برگزار کرده و مسکو میزبان این مذاکرات بوده است.

وزیر خارجه روسیه بر آمادگی روسیه برای میزبانی مذاکرات سوری و نیز حمایت از این مذاکرات تا حصول نتیجه نهایی و برقراری سازش عمومی در سوریه تاکید کرد.

لاوروف همچنین خواستار خودداری ازاعمال معیارهای دوگانه در مورد گروه های تروریستی فعال در سوریه وعراق به ویژه گروه تررویستی داعش شد.

وی با بیان این که در دیدار با کری به مساله داعش توجه خاص شد، خاطرنشان کرد: تمام کشورها باید در مبارزه با گروه های تروریستی به خصوص سازمان تروریستی داعش از معیارهای بین المللی پیروی کنند.

وزیر خارجه روسیه همچنین با اشاره به اخبار مربوط به استفاده گروه های تروریستی درسوریه ازمواد شیمیایی برای اهداف نظامی گفت که سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید در این موارد به تحقیق بپردازد.

وزیر خارجه آمریکا نیز در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با لاوروف گفت که روسیه هرچند عضو ائتلاف بین المللی مبارزه با گروه تروریستی داعش نیست اما بازیگر مهم درعرصه بین المللی در مبارزه با تروریسم محسوب می شود.

وی بر اتفاق نظر با طرف روسی در مورد مبارزه با گروه تروریستی داعش تا خروج اعضای این گروه تروریستی ازعراق وسوریه تاکید کرد.

کری گفت که همکاری روسیه وآمریکا باعث شد تا مساله شیمیایی سوریه حل شود و تسلیحات شیمیایی این کشور با موفقیت امحا شد.

وی در مورد حل مساله سوریه با تاکید بر موضع واشنگتن گفت که سوریه تا زمانی که حکومت این کشور تغییر نکند روی آرامش نخواهد دید.

وزیر خارجه امریکا مدعی شد که پس از آن که انتقال قدرت در سوریه به صورت مسالمت آمیز انجام گیرد صلح و آرامش در سوریه برقرار خواهد شد.

کری گفت : به همین دلیل حمایت از انتقال مسالمت امیز قدرت در سوریه را ضروری می دانیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که وضعیت سوریه بسیار خطرناک است و ممکن است موجب متشنج تر شدن اوضاع منطقه خاورمیانه شود.

کری افزود: می خواهیم شرکایی در سوریه بیابیم وانتقال قدرت در این کشور با موفقیت انجام گیرد.

وی سپس به توافق با طرف روسی در باره ادامه مذاکرات درخصوص مساله سوریه درهفته های آینده و گفت وگو در مورد راهکار سیاسی برای حل مسایل این کشور اشاره کرد.

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا روزسه شنبه به مدت چهارساعت با سرگئی لاوروف و حدود چهار ساعت هم با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه در پشت درهای بسته مذاکره کرد.


منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۷:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    اس ۳۰۰ چه شد؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس