کد خبر 414905
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳

رئیس سازمان مرکزی اطلاعات دولت بوش در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۶ برای دریافت مجوز جهت لابی به نفع ترکیه در آمریکا، درخواستی را به وزارت دادگستری ایالات متحده ارسال کرد.

به گزارش مشرق، رئیس پیشین سیا برای دریافت مجوز جهت لابی کردن در آمریکا به نفع دولت ترکیه، درخواستی را به وزارت دادگستری دولت اوباما ارسال کرد.

به گزارش شبکه «آی 24» رژیم صهیونیستی، یک پایگاه که اسناد و خبرهای منتشرشده توسط ادوارد اسنودن در آنها منتشر می‌شود، خبر داد که مدیر اسبق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا برای درخواست مجوز جهت لابی کردن به نفع ترکیه ثبت نام کرده است.

اینترسپت گزارش داد «پیتر گاس» که از سالهای 2004 تا 2006 مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا و در واقع نوزدهمین رئیس سیا بود، جهت لابی کردن برای دولت ترکیه در آمریکا، نام خود را در مجوز مورد نیاز در وزارت دادگستری ثبت کرده است.

بر اساس قانون مصوب سال 1938 مربوط به قانون ثبت نام عوامل و کارکنان خارجی، اشخاصی که به عنوان عوامل شرکتها و کشورهای خارجی کار می‌کنند، باید رابطه خود را با روسای خارجی علنی کنند.

در گزارش آمده که 23 آوریل امسال، یکی از نمایندگان شرکت وابسته به «گاس» به وکالت از سوی او نام نوزدهمین رئیس سیا را به عنوان کسی که خواهان لابی کردن به نفع دولت ترکیه است، در مجوز درخوساتی ارسال شده به وزارت دادگستری آمریکا ثبت کرده است.

گفته می‌شود تاریخ انقضای درخواست رئیس پیشین سیا 30 آوریل سال 2017 است و وی قرار است به دولت ترکیه در «تلاشها برای مقابله با تروریسم، مسائل مربوط به مسائل اقتصادی و انرژی مشاوره دهد.

در گزارش اینترسپت درباره فعالیتهای پیتر گاس آمده است که او «به تلاشها جهت تقویت و گسترش ثبات منطقه شامل فراتر از خاورمیانه و اروپا خواهد افزود».
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس