سرمربی تیم فوتبال صبای قم گفت: داور بازی با گردن کلفتی اعلام کرد که من می‌گویم بازی باید در این شرایط انجام شود.

به گزارش مشرق، مهدی تارتار در مورد شکست یک بر صفر تیمش در دیدار روز گذشته مقابل نفت تهران گفت: در بازی دیروز اتفاقاتی افتاد که برای ما شک و شبهه درست کرد این اتفاقات را پیگیری می‌کنیم تا مشخص شود آیا این شک و شبهه‌ها اشتباه است یا اینکه باید این تفکر به وجود می‌آمد.

وی افزود: دیروز با تیمی بازی داشتیم که همراه تراکتورسازی از مدعیان اصلی قهرمانی لیگ برتر بود. وقتی وارد ورزشگاه شدیم دیدیم هیچ دوربینی برای پخش مستقیم بازی وجود ندارد. این درحالی بود که نفت تهران مدعی قهرمانی است. چند بازیکن نفت تهران برای خوش و بش نزد ما آمدند که جا دارد از آنها تشکر کنم وقتی آنها را بغل کردم دستم به GPS هایی خورد که در شورت ورزشی آنها وجود داشت به داور مسابقه گفتم که آنها از این تجهیزات استفاده می‌کنند. GPS غلامرضا رضایی را باز کردند سپس داودزاده ناظر بازی گفت در تماسی که با غلامرضا بهروان داشتم او اعلام کرده اگر این تجهیزات به کسی آسیب نمی‌زند استفاده از آن بلامانع است. داور بازی هم با گردن کلفتی اعلام کرد او تشخیص می‌دهد و من می‌گویم باید بازی انجام شود اول کار معلوم بود که شاید اتفاقاتی رقم بخورد.

سرمربی صبای قم در ادامه تأکید کرد: بین دو نیمه بازیکنان گفتند داوری که در بازی می‌بینیم ممکن است هر تصمیمی بگیرد به همین خاطر به آنها تأکید کردم به هیچ بازیکنی درون محوطه جریمه برخورد نکنند. اولین برخوردی که اتفاق افتاد او نقطه پنالتی را نشان داد که ما به خاطر دور بودن از صحنه اعتراض نکردیم چراکه ممکن بود تشخیص داور درست باشد. 10 دقیقه بعد مهاجم ما با گلر نفت تهران تک به تک شد و به وسیله او سرنگون شد در این صحنه به خاطر اینکه نزدیکتر بودیم کاملا متوجه خطا شدیم اما داور بی تفاوت از کنار آن عبور کرد. بدون بی احترامی اعتراض کردیم .حق‌مان است و می‌خواهیم خودمان را بزنیم. به خودم می‌گفتم این چه شغلی است که داری؟ داور من را اخراج کرد قصد نداشتم از زمین خارج شوم اما به حرمت مدیران صبا و این باشگاه بیرون رفتم.

وی یادآور شد: یک گلایه از علیرضا منصوریان دوست دوران نوجوانی‌ام دارم. همانطور که در دوره نوجوانی جوانمردانه بازی می‌کردیم اکنون هم همانطور هستیم. او گلایه نکند که صبا در خطر سقوط و در کورس سهمیه نبود و نمی‌دانم چرا آنقدر بازی برای آنها مهم بود. فوتبال جوانمردانه است در بازی با استقلال اعلام کردند نمی‌دانستیم استفاده از GPS منع قانونی دارد آیا در بازی دیروز هم این موضوع را نمی‌دانستند! نفت تهران تیم خوب و بزرگی است و حقش هست که در کورس باشد. با این رفتارها تلاش‌های این تیم لوث می‌شود و ارزش آن پائین می‌آید. وقتی قانون می‌گوید GPS نباشد نباید از آن استفاده کرد دلیلی نداشت از این وسیله در بازی دیروز استفاده کنند.

سرمربی صبای قم در مورد اینکه غلامرضا بهروان اعلام کرده کسی در مورد GPS بازیکنان نفت تهران به او حرفی نزده است، اظهار داشت: حرف ما هم به مسئولان فدراسیون فوتبال همین است. یک جای کار می‌لنگد. وقتی از بدنه فدراسیون و ناظر بازی به من و سرپرست تیم می‌گویند با بهروان هماهنگ کردیم و او اعلام کرده چون به بازیکن حریف ضرری نمی‌رسد استفاده از GPS منعی ندارد، این مسئله باید بررسی شود و معلوم کنند نفت تهران با کدام حمایت از این وسیله استفاده کرده است.

وی در مورد اینکه دیروز بسیار عصبانی بود و بعد از اخراج از قصد ترک نیمکت را نداشت، گفت: قصد خروج از زمین را نداشتم یک نفر باید به داد ما برسد. طی 7-8 بازی از داوری ضرر کردم. زمانیکه در گسترش فولاد بودم شغلم را به خاطر اشتباه داوری از دست دادم و اشتباهات هم بیشتر روی ضربات پنالتی بود. یک مربی جوان هستم و این اشتباهات روی شغلم تاثیر می‌گذارد. مدیران صبا این مشکلات را می‌بینند آیا مدیران دیگر هم می‌آیند کارنامه من را با اشتباهات داوری بر آورد کنند. داوری که آنقدر اشتباه می‌کند باید از فوتبال خارج شود. اشتباهی که منجر به از دست دادن شغل یک انسان می‌شود مگر من کار دیگری به جز مربیگری بلد هستم. باید بررسی شود که چقدر از ناحیه داوری ضربه خوردم هرکسی جای من باشد دچار شک و شبه می‌شود.

تارتار در رابطه با اینکه آیا باشگاه صبا قصد شکایت دارد، تصریح کرد: مطمئن باشید این مسئله را پیگیری می‌کنیم داوری( محمدرضا اکبریان) که خودش مجوز بازی با GPS را صادر می‌کند و با گردن کلفتی قبل از بازی می‌گوید باید بازی کنند. پنالتی محرز را برایمان نگرفت این مسئله را پیگیری می‌کنیم و شکایت خواهیم کرد. داور برخورد بعدی با بازیکنان و مربیان صبای قم داشت امروز و فردا به فدراسیون می‌روم و باید یک نفر جوابمان را بدهد شاید اگر GPS هم نبود این اتفاقات می‌افتاد اما چرا داور اجازه داد آنها با این مشکل بازی کنند.

سرمربی صبا در پاسخ به این سوال که شاید داور از این قانون اطلاع نداشته است، گفت: اصلا این مسئله امکان ندارد مگر در بازی با استقلال عیان نشد که بازی با GPS غیر قانونی است. منصوریان در برنامه 90 اعلام کرد که نمی‌دانسته بازی با GPS غیرقانونی است.

وی در مورد اینکه منصوریان اعلام کرده صبا فقط یک موقعیت داشت، تصریح کرد: اگر ما یک موقعیت داشتیم نفت آن یک فرصت را هم نداشت. گلرمان در این بازی کم کارترین روز خود را سپری کرد و اصلا زمین نخورد. حداقل باید بازی مساوی کنیم بازیکن‌مان قسم می‌خورد در ضربه پنالتی او به بازیکن نفت نخورد و بازیکن آنها خودش را گیر داده است.

وی در پایان گفت: اگر مهدی تارتار ناپاک و نا سالم است او را از فوتبال محو کنید. هر کسی که در فوتبال ناسالم است باید از فوتبال خارج شود اگر قرار است رشد کنیم باید با این تفکر جلو برویم و اگر هم می‌خواهیم رفاقت کنیم حرفی نیست با شناختی که از مسئولان فدراسیون امثال مهدی تاج و غلامرضا بهروان دارم آنها پیگیر این موضوع هستند که چرا این اتفاقات می‌افتد مطمئنا یک جای کار می‌لنگد. به مجموعه نفت هم تبریک می‌گویم برد آنها را زیر سوال ببرم. نفت تیمی است که از اول فصل خوب کار کرده است. در این بازی برایمان شک و شبهه اتفاق افتاد درخواست داریم این مسائل بررسی شود و اگر کسی مشکل و ایراد دارد و اگر به عمد این کار را می‌کنند از فوتبال بیرون بیاندازند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس