کد خبر 415244
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

دربی ۸۰ در حالی برگزار خواهد شد که به نظر می‌رسد از حالا باید در انتظار دیداری پرگل باشیم.

به گزارش مشرق، از قدیم‌الایام گفته‌اند اگر امروز چیزی را درو می‌کنی به گذشته برگرد و ببین چه کاشته‌ای؟ حالا این حکایت دو تیم بزرگ پایتخت است که البته امروز به لطف خیلی از مسائل دیگر از این بزرگی چیزی باقی نمانده جز دو اسم!

استقلال و پرسپولیس در فصل جدید یکی از بدترین فصل‌های خود را سپری کردند و این بد بودن ابتدای به امر به لطف یارگیری ضعیف و غلطی بود که این دو تیم در پیش فصل انجام دادند.

استقلالی‌ها در پیش فصل رحمتی که یکی از مطمئن‌ترین گلرهای لیگ برتر بود را رد کردند تا به جای او گلری را بیاورند که هیچگاه در طول فصل جاری نشانی از اطمینان نداشت و هیچگاه نتوانست جایگزین مناسبی برای سیدمهدی رحمتی باشد.

از سوی دیگر پرسپولیس نیز که فصل گذشته را با نیلسون به پایان رسانده بود در ابتدای فصل جاری سوشا مکانی را به عنوان دروازه‌بان تیم قهرمان فصل سیزدهم لیگ برتر به خدمت گرفت به این امید که زوج مکانی - نیلسون دروازه پرسپولیس را در فصل جاری بیمه کرده و در راه موفقیت احتمالی این تیم در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا بیشترین نقش را داشته باشند، اما دروازه پرسپولیس هم امسال دست کمی از دروازه استقلال نداشت و خیلی از توپ‌های ساده‌ای که به راحتی گل نمی‌شود، امسال درون دروازه این دو تیم قرار گرفت تا سرخابی‌های پایتخت به لطف همین گلرها سالی تؤام با ناکامی را سپری کنند.

استقلال و پرسپولیس امسال باد کاشتند تا طوفان درو کنند؛ در واقع با جذب دو دروازه‌بانی که به هیچ وجه ششدانگ نبودند برای دو تیمی که میلیون‌ها طرفدار دارند می‌شد این روزها را پیش‌بینی کرد و ناکامی و عدم موفقیت این دو تیم خیلی دور از حدس نبود.

نگاهی به سابقه دیدارهای این دو تیم در فصلی گه گذشت شاید خالی از لطف نباشد تا واقعیات این گزارش را بیش از پیش ملموس کند:

استقلال مقابل پرسپولیس در دیدار دربی 79

استقلال مقابل استقلال خوزستان در دیدار برگشت که 4 - 4 به پایان رسید.

استقلال مقابل ملوان در انزلی که با تساوی به پایان رسید.

استقلال مقابل تراکتورسازی در دیدار روز گذشته مقابل تراکتورسازی و به واقع در این دیدار استقلال به لطف فروزان مقابل حریف تبریزی 4 تایی شد.

در پرسپولیس نیز اوضاع از این لحاظ بهتر از استقلال نبود!

پرسپولیس در بازی با فولاد با نمایش خیره کننده بنگر و سوشا! در تهران بازی را به فولاد واگذار کرد.

پرسپولیس در دیدار مقابل نفت مسجدسلیمان در دیدار برگشت با گل‌های بدی که سوشا خورد بازی برده را به تساوی کشاند.

پرسپولیس در تهران در حالی با گسترش به تساوی رسید که روی هر دو گل خورده سوشا نقش انکار ناپذیری داشت.

پرسپولیس مقابل ملوان در دیدار برگشت در تهران روی اشتباه سوشا بازی را واگذار کرد.

پرسپولیس در تهران با اشتباهات مرگبار سوشا به سپاهان هم باخت.

مشت نمونه خروار است و همه این‌ها نشانه‌هایی بود از اشتباهات مرگبار دو گلری که به امید بیمه کردن قفس‌های توری تیم‌های بزرگ پایتخت به استقلال و پرسپولیس آمدند اما در نهایت به پاشنه آشیل این دو تیم‌ تبدیل شدند.

کربکندی: تمرکز سوشا و فروزان روی مسائل غیر فوتبالی است/ تیم بزرگ دروازه‌بان بزرگ می‌خواهد

رسول کربکندی دروازه‌بان اسبق تیم ملی خیلی خوب می‌تواند این قضیه را شکافته و در مورد ضعف دروازه‌بان‌های دو تیم توضیحات لازم را ارائه دهد. بر همین اساس سرمربی سابق ذوب آهن که خود در گذشته یکی از گلرهای موفق بوده است اظهار داشت: مشکل اصلی ما در این پست مختص به این دو تیم نیست. در واقع مشکل دروازه‌بانی یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال کشورمان است. چند سال است ما نتوانستیم یک گلر شش دانگ برای تیم ملی داشته باشیم که این موضوع نشان می‌دهد در باشگاه‌های‌مان گلر خوب نداریم. جالب اینکه ما حتی تا لحظه آخر در جام جهانی نمی‌دانستیم گلر اول‌مان چه کسی است و این بر خلاف همه تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها بود که دروازه‌‌بان‌هایشان با تجربه بیشتر از 80 بازی ملی در درون دروازه تیم‌های خود در جام جهانی حاضر شدند اما دروازه‌بان ما با 5 بازی ملی در این رقابت‌ها در درون دروازه تیم ملی ایستاد.

وی ادامه داد: پس موردی که اشاره کردید نشان دهنده فقر ما در این پست است. با وجود همه امکانات تمرینی، مربیان اختصاصی، وسایل آموزشی و زمین‌های خوب باز هم گلر خوب نداریم که البته یکی از دلایل عمده آن برمی ‌گردد به اینکه گلرهای ما کارهای سخت و طاقت‌فرسا انجام نمی‌دهند.

کربکندی یادآور شد: به خوبی به یاد دارم آن زمانی که عابدزاده در اصفهان بازی می‌کرد امکان نداشت یک روز سوت پایان را بزنم و او برود و لباس‌هایش را بپوشد. در واقع او به قدری تمرین می‌کرد که همه ما را خسته کرده بود اما حالا کدام گلر تا این اندازه کار سخت و طاقت‌فرسا انجام می‌دهد؟

این کارشناس فوتبال ایران تأکید کرد:  یکی دیگر از دلایل عمده ضعف گلرهای ایرانی آن است که آنها از نظر روحی و روانی مشکل دارند یعنی سوشا و فروزان یک روز خوب هستند و یک روز ضعیف. هر چند که نباید از زود رسیدن این دو گلر به تیم ملی نیز غافل بود. آنها تا به تیم ملی رسیدند بیشتر به دنبال سلامتی خود بودند و با فرار از تمرینات سنگین خواستند تا رقم قراردادهایشان را سنگین کنند و این یک معضل بزرگ برای این دو به شمار می‌رفت.

وی در مورد ضعف دروازه‌بان‌های پرسپولیس گفت: خودم اعتقاد داشتم که امسال پرسپولیس دو گلر خوب دارد که هیچ کدام برای بازی کردن حاشیه امنیت نخواهند داشت اما حتی با رد کردن نیلسون نیز باز هم سوشا خوب نبود و معلوم بود که هم او و هم حتی فروزان روی بازی مسابقه و تمرین تمرکز ندارند و تمرکزشان بر روی مسائل غیرفوتبالی است.

 

کربکندی گفت: ما روزهای خوبی را از هر دو دروازه‌بان به خصوص سوشا شاهد بودیم اما اینکه چرا امسال تا این اندازه نوسان داشتند و به این روز افتادند به نوع زندگی، نوع تفکر و عدم تمرکزشان بر روی زندگی برمی‌گردد. دروازه‌بانی یک کار سخت است و باید تمرینات سختی را پشت سر گذاشت.

وی یادآور شد: یک مربی روس داشتیم که می‌گفت باید در تمرین هزار توپ بگیرید تا بتوانید در مسابقه یک توپ را مهار کنید اما این‌ها این پست و مسئولیت را دست کم گرفتند چرا که تیم بزرگ دروازه‌بان بزرگ می‌خواهد.

کربکندی در پایان در مورد ضعف گلرهای استقلال نیز، گفت: این تیم در اول فصل به راحتی از رحمتی گذشت و رفتن این بازیکن ضربه بدی به استقلال زد. نقش دروازه‌بان در این دو تیم بسیار مهم است اما می‌بینیم که فروزان کار خاصی در استقلال انجام نداد و توپ‌هایی که باید گل شود گل می‌شد هر چند که این موضوع در بین سایر دروازه‌بان‌های لیگ برتر نیز مصداق داشت.

**مسابقه سوتی و خوش‌به‌حال هواداران در دربی 80


تا همین چند سال پیش هواداران فوتبالی از کسب سریالی نتایج تساوی‌های بدون گل می‌نالیدند و این نتیجه را سیاسی و از قبل تعیین شده می‌دانستند که البته این موضوع طی چند بازی در سال‌‌های اخیر نشان داد که شائبه و شایعه‌ای بیش نبوده است، اما در دربی 80 به نظر می‌رسد دیگر از این خبرها نباشد و از حالا باید منتظر یک دربی جذاب باشیم.

با همه دلایلی که در بالا برشمردیم شاید حتی می‌توان در انتظار یکی از پرگل‌ترین دربی‌های تاریخ نیز باشیم چراکه با این گلرهایی که به هیچ توپی «نه» نمی‌گویند، کافیست فقط مهاجمان دو تیم توپ را به محوطه 18 قدم برسانند تا در این زمان به لطف سوشا و فروزان در درون دروازه پرسپولیس و استقلال به امید رسیدن به گل نیم‌خیز شویم.

سوتی‌ها و گاف‌های مرگبار گلرهای آبی و قرمز در این فصل تمام نشدنی بود و شاید در هفته پایانی نیز با تداوم این روند شاهدی یک دربی پرگل و جذاب باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • آرش آذر ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
    0 0
    فکر کنم دو تیم پرسپولیس و استقلال با این شیوه بازی اروپایی خود که حتی لالیگا رو هم منزوی کرده اند قیمت باشگاه های خود رو تا 3 یا حتی 4 برابر بالا برده و سازمان خصوصی سازی دیگه با سیصد میلیارد اونا رو واگذار نخواهد کرد !!!!!!!!!!!
  • استقلالی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    آخه چرا گلهای استقلال رو گردن فروزان میندازین پس سوتی های آقای صادقی و عمران زاده و بیگ زاده رو نمی بینید به نظر من تنها سوتی که فروزان داد بازی با نفت بود که توی اون بازی یک پنالتی رو هم گرفت وگرنه توی خروج های هواییش خیلی بهتر از رحمتی بوداگر شما سوتی دیگه ای از فروزان دیدید به ما هم بگید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس