کد خبر 414841
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۱

نیروهای ارتش سوریه در حالی پیشروی به سمت شهر «جسر الشغور» در ریف ادلب را آغاز کردند که در اولین گام موفق شدند، چند نقطه استراتژیک را آزاد کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه با همکاری نیروهای دفاع مردمی از چندین محور از سمت جنوب شرقی شهر «جسر الشغور» واقع در ریف جنوب غربی ادلب پیشروی به سمت این شهر را آغاز کردند.

هدف اولیه این عملیات در هم شکستن محاصره بیمارستان ملی جسر الشغور واقع در جنوب غربی این شهر عنوان شده است. حدود 200 سرباز سوری در بیمارستان ملی جسر الشغور در محاصره گروه تروریستی موسوم به «جیش الفتح» قرار دارند.

یک منبع میدانی سوری در این خصوص تاکید کرد که استحکامات و تجهیزات نظامی بسیاری طی روزهای گذشته به دو شهرک فریکه و قرقور در جنوب غربی جسر الشغور رسیده تا زمینه پیشروی ارتش سوریه از این دو محور به سمت کارخانه نیشکر در جسر الشغور فراهم شود، در حالی‌که نیروی هوایی و توپخانه ارتش نیز در این عملیات پوشش دفاعی لازم برای نیروهای پیاده نظام را فراهم می‌کنند.

این منبع میدانی افزود: در اولین گام از این عملیات نیروهای ارتش سوریه موفق شدند، چندین تپه اطراف کارخانه نیشکر جسر الشغور از جمله تپه استراتژیک «الشیخ خطاب» و شهرک «المشیرفه» را آزاد کنند که تنها یک کیلومتر از کارخانه نیشکر و 3 کیلومتر از شهر جسر الشغور فاصله دارند و از آنجا تا بیمارستان ملی جسر الشغور فاصله چندانی وجود ندارد.

در این راستا دیگر یگان‌های ارتش سوریه نیز مانوری تاکتیکی در محور السرمانیه و اطراف منطقه غانیه در جنوب شهر جسر الشغور اجرا کردند تا ضمن مشغول کردن گروه‌های مسلح تروریستی در این محور مانع رسیدن کمک‌های امدادی و تسلیحاتی به تروریست‌ها داخل شهر شوند و ضمن مشغول کردن آنها به خود از بار عملیاتی ارتش سوریه در محور فریکه – کارخانه نیشکر بکاهند.

به موازات این عملیات‌ها نیروی هوایی ارتش سوریه نیز در حملاتی سنگین و گسترده مواضع گروه‌های مسلح را اطراف بیمارستان ملی جسر الشغور گلوله باران کرد و مانع پیشروی آنها به سمت این بیمارستان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محسن ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    نیروهای مسلح سوریه باید مقاومت خودشان را بالا ببرند و هماهنگ باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس