کد خبر 414813
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷

آمار تولید، مصرف و واردات بنزین نشان می‌دهد در اردیبهشت‌ماه سال جاری رکورد واردات بنزین از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه‌بندی سوخت شکسته شده است.

 به گزارش مشرق، آمار تولید، مصرف و واردات بنزین نشان می‌دهد در اردیبهشت ماه سال جاری رکورد واردات بنزین از زمان اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها و سهمیه‌بندی سوخت شکسته شده است.

بر اساس این گزارش، رشد مصرف بنزین در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 1.8 درصد بوده است. این در حالی است که در مقایسه تولید بنزین در سال 93 نسبت به سال 92 حدود 4 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در عین حال علی‌رغم آنکه مصرف بنزین در سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته   تغییر چندانی نکرده است، تولید بنزین در اردیبشهت ماه سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 13 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

واردات بنزین از ابتدای سال 94 به طور متوسط روزانه 7.8 میلیون لیتر در روز بوده است که این رقم در اردیبهشت ماه به 10 میلیون لیتر در روز رسیده است. این رقم در واقع رکورد واردات بنزین از ابتدای اجرای شدن قانون هدفمندی یارانه‌ها محسوب می‌شود.

جدول زیر میزان متوسط واردات روزانه بنزین در فروردین و اردیبهشت ماه سال‌های 91 تا 94 را نشان می‌دهد.

رکوردشکنی واردات بنزین در اردیبهشت ماه

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
    0 0
    آره تو راست میگی, دلیل کاهش واردات بنزین در سالهای قبل ادعای تولید بنزین داخلی بود با کیفیتی بسیار پائین که اگه دلسوزان صداشون در نمی آمد معلوم نبود چه بلای قرار بود سر ملت ایران بیاد.مشرق جان عزیزت سانسورش نکنیا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس