۱۹ مدال طلا از جمله دستاوردهای تیم ملی والیبال روسیه در چهار رویداد بزرگ المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی و لیگ جهانی است که بیانگر سابقه دیرینه این کشور در این رشته ورزشی است.

به گزارش مشرق، در سال ۲۰۱۵ برای نخستین بار ۳۲ تیم در لیگ جهانی والیبال در سه سطح به مصاف یکدیگر می روند که هشت تیم برتر جهان در سطح یک این رقابت‌ها از هشتم خردادماه با هم مسابقه خواهند داد.

در گروه یک، هشت تیم برتر این رقابت ها، تیم های برزیل، ایتالیا، صربستان و استرالیا به مصاف یکدیگر می روند تا سه تیم از این گروه به مرحله نهایی این رقابت ها که به میزبانی برزیل برگزار می شود، صعود کنند.

آشنایی با حریفان والیبال ایران؛ روسیه/ دیوار بلند مقابل کواچ و شاگردانش

در گروه دوم این رقابت ها نیز آمریکا قهرمان لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۴، روسیه قهرمان سال ۲۰۱۳ لیگ جهانی و المپیک ۲۰۱۲ لندن و لهستان قهرمان جهان در سال ۲۰۱۴ با تیم ملی والیبال ایران همگروه هستند.

19 مدال طلا از جمله دستاوردهای تیم ملی والیبال روسیه در چهار رویداد بزرگ المپیک، قهرمانی جهان، جام جهانی و لیگ جهانی است که بیانگر سابقه دیرینه این کشور در این رشته ورزشی است. البته اکثر این افتخارات به زمان اتحاد جماهیر شوروی سابق بر می گردد.

چهار مدال طلا، سه مقام نایب قهرمانی و سه نشان برنز نتیجه تلاش سالهای والیبال روسیه در بازی های المپیک است که مدال های طلا در سال های ۱۹۶۴ توکیو، ۱۹۶۸ مکزیکوسیتی، ۱۹۸۰ مسکو و ۲۰۱۲ لندن به دست آمده است.

تیم ملی والیبال روسیه در قهرمانی جهان نیز ۶ مدال طلا، سه نقره و سه برنز به دست آورده است که مدال های طلای این تیم در سالهای ۱۹۴۹، ۱۹۵۲، ۱۹۶۰، ۱۹۶۲، ۱۹۷۸ و ۱۹۸۲ به دست آمده است.

آشنایی با حریفان والیبال ایران؛ روسیه/ دیوار بلند مقابل کواچ و شاگردانش

شش مدال طلا، دو نقره و دو عنوان سومی نیز دست آورد والیبال روسیه در جام جهانی است که مدال های طلای این تیم در سالهای ۱۹۶۵، ۱۹۷۷، ۱۹۸۱، ۱۹۹۱، ۱۹۹۹ و ۲۰۱۱ به دست آمده است.

نخستین دوره لیگ جهانی والیبال سال ۱۹۹۰ در اوزاکای ژاپن برگزار شد و تیم ملی والیبال روسیه (اتحاد جماهیر شوروی) در این رقابت ها به مقام چهارم رسید.

سه مدال طلا در سالهای ۲۰۰۲، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳ پنج مقام نایب قهرمانی و هفت نشان برنز از جمله افتخارات تیم ملی والیبال روسیه در ۱۳ دوره حضور در لیگ جهانی است.

دیمتری فومین در سال ۱۹۹۵، ماکسیم میخایلوف در سال ۲۰۱۱ و نیکولای پاولف در سال ۲۰۱۳ عنوان باارزش ترین بازیکن این رقابت ها را به دست آوردند.

آشنایی با حریفان والیبال ایران؛ روسیه/ دیوار بلند مقابل کواچ و شاگردانش

بیریکسف، سی و ژلز، تت یو خین، اسپرید ینوف، ساوین و ایل نیخ (دریافت کننده) ولویچ، آش چف و موزرسکی (سرعتی) گرانکین (پاسور)، پاولف و میخایلوف (پشت خط زن) و وربوف (لیبرو) از جمله بازیکنان مطرح والیبال روسیه هستند که در ترکیب ۲۵ نفره این تیم در لیگ جهانی امسال نیز قرار دارند.

رتبه های کسب کرده تیم ملی والیبال روسیه در ۱۷ دوره لیگ جهانی به قرار زیر است:
سال ۱۹۹۰، رتبه چهارم
سال ۱۹۹۱، مدال برنز و مقام سومی
سال ۱۹۹۲، رتبه ششم
سال ۱۹۹۳، مدال نقره و نایب قهرمانی
سال ۱۹۹۴، رتبه ششم
سال ۱۹۹۵، رتبه چهارم
سال ۱۹۹۶، مدال برنز و مقام سومی
سال ۱۹۹۷، مدال برنز و مقام سومی
سال ۱۹۹۸، مدال نقره و نایب قهرمانی
سال ۱۹۹۹، رتبه چهارم
سال ۲۰۰۰، مدال نقره و نایب قهرمانی
سال ۲۰۰۱، مدال برنز و مقام سومی
سال ۲۰۰۲، قهرمانی و مدال طلا
سال ۲۰۰۳، رتبه هفتم
سال ۲۰۰۶، مدال برنز و مقام سومی
سال ۲۰۰۷، مدال نقره و نایب قهرمانی
سال ۲۰۰۸، مدال برنز و مقام سومی
سال ۲۰۰۹، مدال برنز و مقام سومی
سال ۲۰۱۰، مدال نقره و نایب قهرمانی
سال ۲۰۱۱، قهرمانی و مدال طلا
سال ۲۰۱۲، رتبه هشتم
سال ۲۰۱۳، قهرمانی و مدال طلا
سال ۲۰۱۴، رتبه پنجم
سال ۲۰۱۵: ؟؟

دور مقدماتی سطح یک لیگ جهانی والیبال از جمعه هشتم خردادماه آغاز می شود و به مدت شش هفته یعنی تا یکشنبه ۱۴ تیرماه ادامه خواهد داشت. دور نهایی این رقابت ها نیز ۱۵ تا ۱۹ جولای (۲۴ تا ۲۸ تیرماه) به میزبانی شهر ریودوژانیرو برزیل پیگیری خواهد شد که علاوه بر پنج تیم سطح یک، قهرمان رقابت های سطح دو در آن شرکت خواهند کرد.

تیم ملی والیبال ایران در مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال سال ۲۰۱۵ چهار مسابقه با روسیه برگزار خواهد کرد که برنامه آن به قرار زیر است:

شنبه، 23 خردادماه - روسیه
روسیه – ایران
کازان، ساعت 18، تهران ساعت 19:30 در سالن سی وی سنت پترزبورگ
داور اول: گوران گرادینسکی از صربستان و داور دوم: تاراس ایلکیو از کانادا
 
یکشنبه، 24 خردادماه - روسیه
روسیه – ایران
کازان، ساعت 18، تهران ساعت 19:30 در سالن سی وی سنت پترزبورگ
داور اول: تاراس ایلکیو از کانادا و داور دوم: گوران گرادینسکی از صربستان

جمعه، 12 تیرماه - ایران
ایران – روسیه
تهران، سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (16 ماه رمضان)
داور اول: ولادیمیر سیمونوویچ از صربستان و داور دوم: نصر شعبان از مصر

شنبه، 13 تیرماه - ایران
ایران – روسیه
تهران، سالن 12 هزار نفری آزادی، ساعت 21 (17 ماه رمضان)
داور اول: نصر شعبان از مصر و داور دوم: ولادیمیر سیمونوویچ از صربستان

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس