کد خبر 413842
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸

سرمربی تیم ملی والیبال ایران گفت: سوال من این است که چرا قرا و تشکری برای رسیدن به جایگاهشان در تیم ملی نجنگیدند.

به گزارش مشرق، اسلوبودان کواچ درمورد شرایط تیم ملی والیبال ایران در آستانه اعزام به مسابقات لیگ جهانی 2015 اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا به اوج آمادگی برسیم؛ هنوز 20 روز زمان داریم تا به هدف خود درمورد آمادگی بازیکنان برسیم. برخی بازیکنان مانند زرینی و غفور بعد از مصدومیت به اوج آمادگی خود نرسیده‌اند، اما ما تمام شرایط را برای آنها فراهم می‌کنیم تا زودتر آماده شوند.

وی درمورد اردوهای تدارکاتی در کشورهای فنلاند و جمهوری چک پیش از لیگ جهانی 2015، خاطرنشان کرد: شاید اطلاعات زیادی از فنلاند و چک نداشته باشید، اما من خیلی خوب می‌دانم که این تیم‌ها در 10 سال گذشته نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند و تیم‌های بزرگ جهان را شگفت‌زده‌ کرده‌اند. فکر می‌کنم در راه آماده‌سازی‌مان بتوانند کمک زیادی به ما بکنند.

سرمربی تیم ملی والیبال ایران درمورد همگروهی ایران با آمریکا، لهستان و روسیه در لیگ جهانی 2015 تصریح کرد: تیم‌های قدرتمندی در گروه ایران حضور دارند، اما ما تلاش می‌کنیم بهترین نتیجه را کسب کنیم. همه درمورد روسیه، قهرمان المپیک به عنوان حریف اصلی ایران حرف می‌زنند، اما نباید فراموش کنیم که لهستان قهرمان جهان شد و آمریکا هم قهرمان دور قبل لیگ جهانی بود. ما تلاش می‌کنیم بهترین بازی را ارائه کنیم، اما نمی‌‌توانم بگویم که چند درصد شانس صعود به مرحله پایانی را داریم.

کواچ در پاسخ به این سوال که آیا ایران امسال می‌تواند روسیه را شکست دهد یا خیر، گفت: شاید جواب این سوال را با فال گرفتن بتوان داد، اما سعی می‌کنیم که این تیم را هم شکست دهیم و به خوبی می‌دانیم که کار بسیار سختی در پیش داریم.  قبل از بازی‌های انتخابی المپیک ما بازی‌های قهرمانی آسیا را در تهران داریم. ما باید مانند برزیل در 15 سال گذشته در هر تورنمنتی که حضور پیدا می‌کنیم به فکر موفقیت باشیم و نباید هیچ تورنمنتی را فدای تورنمنت دیگر بکنیم.

وی درخصوص جدایی آرمین تشکری از تیم ملی والیبال و مصدومیت امیر غفور در شرایطی که رضا قرا هم در تیم ملی نیست، اظهار داشت: خودشان تصمیم گرفتند که نباشد و این تصمیمی نبود که ما بگیریم. در طول سال بازی‌هایی که از قرا دیدم خیلی خوب بود؛ وی با مصدوم بود یا عملکرد خوبی نداشت. سوال من این است که چرا قرا و تشکری برای رسیدن به جایگاهشان در تیم ملی نجنگیدند.

سرمربی تیم ملی والیبال ادامه داد: بعد از اینکه من تصمیم گرفتم برخی بازیکنان را در تیم‌های الف و ب تقسیم کنم و همیشه می‌گفتم که این دو تیم هیچ فرقی با هم نمی‌کنند، آرمین تصمیم گرفت در تیم ملی نباشم. عادت کرده‌ام تا کسی می‌خواهد بهانه‌ای بیاورد بگوید مشکل خانوادگی دارم! ما بازیکنانی را نیاز داریم که اول به خودشان ایمان داشته باشند. ما خودمان هیچکس را خط نزده‌ام؛ وقتی یک بازیکن خودش نمی خواهد در تیم ملی باشد من چه کاری باید بکنم؟ تاثیرگذاری آنها شاید مانند سعید معروف نباشد که من از آنها بخواهم به تیم ملی بازگردند.

بوبان کواچ گفت: سعی می‌کنیم بازیکنانی را در اختیار داشته باشیم که با آنها بتوانیم نتایج بهتری نسبت به سال گذشته کسب کنیم. همیشه از من می‌پرسیدید که آیا بازیکن خوبی در لیگ دیده‌ام یا نه و من این بار با دعوت چند بازیکن مستعد و جدید جواب این سوال‌تان را دادم. بدانید که هیچکسی تشکری و قرا را از تیم ملی کنار نگذاشته است. درمورد مصدومیت غفور هم طبیعی است که نگران باشم، چون بازیکن خوبی است و زمان زیادی است که بازی نکرده و به همین دلیل با 3 پشت‌خط زن به فنلاند خواهیم رفت. می‌دانم که غفور بازیکن جنگنده‌ای است و امیدوارم بتوانیم در لیگ جهانی از وی استفاده کنیم.

وی با اشاره به شرایط فیاضی و معنوی‌نژاد و حضور آنها در تیم ملی زیر 23 سال، خاطرنشان کرد: ما در شرایط سختی قرار داشتیم و من باید از تیم ملی زیر 23 سال هم حمایت می‌کردم. خوشحال می‌شدم اگر این دو بازیکن را همیشه در اختیار داشته باشم، اما همکاری خوبی با پیمان اکبری داشتیم تا آن تیم هم بتواند برای قهرمانی جهان انتخاب شود. بعد از مسابقات آسیایی این دو بازیکن به اردوی تیم ملی اضافه می‌شوند تا شرایط‌شان را بررسی کنیم. ممکن است بعد از فنلاند هم تغییراتی در تیم ملی داشته باشیم.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
    0 0
    چقدر غلط داشت!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس