کد خبر 414639
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

یک منبع امنیتی وابسته به عملیات سامراء اعلام کرد؛ در حال حاضر نیروهای امنیتی بر ۷۰ درصد از پالایشگاه بیجی مسلط هستند و بزودی این پالایشگاه به طور کامل از داعش آزاد و خطر تکفیری‌ها از آن دور می شود.

به گزارش مشرق، شبکه السومریه اعلام کرد: یک منبع امنیتی وابسته به عملیات سامراء اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به آزاد سازی بخش‌های وسیعی در اطراف پالایشگاه بیجی در شمال صلاح الدین شده‌اند.نیروهای امنیتی و مردمی و عشایری به مناطقی که تروریست ها در آن قرار دارند در نزدیکی پالایشگاه بیجی حمله کردند و موفق به آزادی بخش های زیادی شدند و فقط روستای البوجواری در دست داعش است.

این منبع بیان کرد: نیروهای امنیتی با مشارکت تعدادی از عشیره الجیسات موفق به آزاد سازی منطقه المالحه مجاور کوی صنعتی در شمال بیجی شدند.نیروهای امنیتی و مردمی در حال پیشروی تا پاکسازی  کامل منطقه از لوث داعش هستند.

به گفته این منبع، آنچه درباره ورود داعش به پالایشگاه بیجی گفته می شود شایعه و در راستای جنگ روانی واخبار کاذبی است که هدف از آن کاستن از روحیه نیروهای امنیتی است.در حال حاضر نیروهای امنیتی بر 70 درصد از پالایشگاه بیجی مسلط هستند و بزودی این پالایشگاه به طور کامل از داعش آزاد و خطر تکفیری‌ها از آن دور می شود.

در الشرقاط و الزویه و الزاب در شمال استان صلاح الدین بالگردهای ارتش عراق با پخش اطلاعیه‌هایی از ساکنان خواسته اند که از مراکز داعش فاصله بگیرند زیرا در هر لحظه به آنها حمله می شود.

روستای الزویه در حدفاصل کوه مکحول و رود دجله در شمال بیجی و 40 کیلومتری شمال تکریت واقع شده است و الزویه یکی از مناطقی است که آثار تاریخی در آن وجود دارد.

ناحیه الزاب سفلی نیز در95 کیلومتری جنوب غرب کرکوک قرار دارد که شامل 26 روستاست و تابع الحویجه است و این ناحیه نقطه تلاقی آبی میان رود دجله و زاب کوچک است.

وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد: حملات هوایی سبب انفجار خودرو همر بمب گذاری شده در پالایشگاه بیجی شد و همچنین این حملات سبب انهدام دو خودرو بمب گذاری دیگر که در حال حرکت به سوی پالایشگاه بیجی در جاده الصینیه-بیجی بود، و نیز انهدام تانک در داخل پالایشگاه که تروریست ها در آن قرار داشتند، شد.

وزارت دفاع عراق بیان کرد: نیروی هوایی عراق با 22 سورتی پروازی یک مدرسه بمب گذاری شده و یک منزل بمب گذاری شده که تروریست ها در آن قرار داشتند را هدف قرار داد و تعدادی از تروریست ها را به هلاکت رساند و برخی دیگر را زخمی کرد.

در استان صلاح الدین یک منبع امنیتی اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیات گسترده ای به تروریست ها در تپه های حمرین در شمال صلاح الدین انجام داده اند که بر اثر آن 50 تروریست داعش به هلاکت رسیده اند و سلاح های آنها از سوی نیروهای امنیتی به غنیمت گرفته شد.

این منبع بیان کرد: یک انتحاری که قصد داشت خود را به واحدهای نظامی در جاده پالایشگاه بیجی در شمال تکریت برساند کشته شد.

در منطقه الفتحه در شمال تکریت نیز نیروهای امنیتی طی عملیاتی هفت داعشی را به هلاکت رساندند.

تاکید بر فعال سازی اطلاعاتی علیه دشمن

محمد الکربولی عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: فعال سازی تلاش های اطلاعاتی تنها راه حل موفق برای توقف خونریزی ها در بغداد است.

وی افزود: روند خشونت های خونین در بغداد که شهروندان را به شکل ترورهای برنامه ریزی شده یا خودروهای بمب گذاری شده هدف قرار می دهد افزایش یافته است.

یک منبع امنیتی در استان بغداد اعلام کرد: نیروهای دستگاه امنیت ملی موفق به کشف خودرو بمب گذاری شده در بوستان های الطارمیه در شمال بغداد شدند و آن را خنثی کردند.

هنگامی که فرمانده عملیات صلاح الدین با وزیر دارایی داعش فامیل می‌شود

قاسم الاعرجی عضو کمیته امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد: عبد الرزاق عناد سعود الجبوری وزیر دارایی داعش برادر جمعه عناد الجبوری فرمانده عملیات صلاح الدین است که اخیر به جای عبدالوهاب الساعدی انتخاب شده است.وی افزود: حیدر العبادی با تحویل گرفتن ماموریت فرمانده عملیات صلاح الدین از سوی وی موافقت نکرده است.

مشارکت 75 هزار نیروی امنیتی در تامین امنیت زائران امام موسی کاظم(ع)

در آستانه فرا رسیدن مراسم شهادت امام موسی کاظم(ع)، عبدالامیر الشمری فرمانده عملیات بغداد اعلام کرد: همه نیروهای امنیتی در طرح اطلاعاتی و نظارتی کامل مشارکت می کنند و قریب به 75 هزار نیروی امنیتی وظیفه حراست و حمایت از زائران را بر عهده خواهند گرفت.

وی افزود: نیروهای امنیتی وابسته به عملیات بغداد موفق به بازداشت باند جنایت کار ورود خودروهای بمب گذاری شده به بغداد شد.

دستاوردهای چهاردهمین روز عملیات فجر الکرمه

فرماندهی عملیات بغداد اعلام کرد: نیروهای فرماندهی عملیات بغداد در چهاردمین روز عملیات فجر الکرمه موفق به هلاکت هفت داعشی، خنثی سازی 46 بمب و مقر داعشی ها، پاکسازی 17 منزل بمب گذاری شده، انهدام ادوات تروریست ها و پاکسازی جاده ای به طول 1500 متر از مواد منفجره تکفیری ها شدند.

قلمع و قمع مخالفان در موصل و جنوب کرکوک از سوی داعش

یک منبع امنیتی در موصل بیان کرد: تروریست های داعش دست به اقدامات گسترده ای برای کشتن مخالفان در موصل زده اند و طی ساعات گذشته ده ها نفر از ساکنان موصل را به اتهام مخالف با داعش اعدام کرده اند.

این منبع افزود: داعشی ها در منطقه الغزلانی موصلی ها را اعدام و اجساد آنها را به بیمارستان جمهوری تحویل می دهند.

در جنوب کرکوک یعنی در الحویجه تحت اشغال داعش نیز تروریست های تکفیری یک خانواده هشت نفره که قصد فرار از الحویجه را داشتند بازداشت کردند و اعضای این خانواده را در میدان عمومی شهر در الحویجه اعدام کردند که در میان آنها کودک پنج ساله ای وجود داشت.

هلاکت 50 داعشی و در اختیار گرفتن زمام امور در تپه های حمرین

فرماندهی پلیس صلاح الدین اعلام کرد: نیروهای پلیس با حمایت نیروهای مردمی موفق به هلاکت 50 تروریست داعشی در نزدیکی میادین نفتی عجیل و علاس در شرق تکریت شده اند.

به گفته این منبع وابسته به پلیس صلاح الدین نیروهای امنیتی کنترل اوضاع را در منطقه تپه های حمرین در دست گرفته اند واین پس از یورش های شدید روزهای گذشته داعش به این منطقه بود.

تاکید معاون العبادی بر وحدت در برابر دشمن

بهاء الاعرجی معاون نخست وزیر عراق اعلام کرد: ثبات سیاسی اساس ثبات امنیتی است.برخی در راستای تحقق اهداف حزبی حرکت کرده اند که این بی ثباتی سیاسی حاصل از تحرکات این افراد سبب بی ثباتی امنیتی شده است.

وی افزود: بسیاری از تروریست ها به بغداد و دیگر استان ها نفوذ کرده اند و مرحله کنونی وحدت صفوف در برابر دشمن را طلب می کند.آنچه مهم است عراق و عزت و کرامت آن است.

لشکر حضرت عباس(ع) دژ محکم در برابر تکفیری ها

لشکر حضرت عباس(ع) با صدور بیانیه ای اعلام کرد: فرماندهی لشکر عباس(ع) وابسته به عتبات مقدس و یکی از تشکیلات مردمی وابسته به وزارت دفاع با فرماندهی عملیات الجزیره و البادیه هماهنگ است.امنیت و ثبات استان کربلا یکی از اهداف اساسی لشکر عباس است و برای تحقق این هدف از هیچ اقدامی حتی اگر صدها کیلومتر پیشروی نیاز باشد دریغ نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است: هدف اساسی حمایت از نظر امنیتی است و نیروهای وابسته به لشگر حضرت عباس(ع) به موضع گیری های سیاسی کاری ندارند و تنها هدف و هم و غم آنها عمل به وظیفه در قبال عراق و شیعه و مقدسات آن است.در این راستا توپخانه و سامانه موشکی در اطراف مرزهای کربلا مستقر شده است تا هر هدفی را که قصد نزدیک شدن به کربلا را داشته باشد دور کند.همچنین نیروهای زرهی در منطقه تقویت خواهند شد.

این درحالی است که تیپ القلمه یکی از تشکیلات لشگر حضرت عباس(ع) از حدود 10 روز قبل در ناحیه النخیب با هماهنگی فرماندهی عملیات فرات مرکزی مستقر شده است.

هلاکت چهار تروریست در شرق الرمادی

عبد ابراهیم الدلیمی فرمانده هنگ شهید احمد صداک اعلام کرد: نیروهای امنیتی عملیاتی امنیتی در منطقه السجاریه انجام دادند و چهار تروریست را در شرق الرمادی به هلاکت رساندند.

داعش مسئولیت فرار زندانیان الخالص در دیالی را برعهده گرفت

گروهک تروریستی داعش مسئولیت فرار زندانیان از زندان الخالص در دیالی را برعهده گرفت و اعلام کرد که تکفیری ها در داخل زندان و خارج با شروع ساعت صفر تحرک خود را شروع کرده اند و 15 خودرو نیروهای امنیتی و ارتش را در منطقه مجاور زندان منفجر کردند و زندانیان نیز بر انبار سلاح در داخل زندان مسلط شدند و  نگهبانان را کشتند و در نهایت 40 زندانی موفق به فرار شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس