کد خبر 414455
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۷

نهادهای داخلی آمریکا گزارش داده‌اند که فقط در سه ماهه اول سال جاری میلادی، هزار و سیصد و سی و پنج آمریکایی ساکن در خارج، تابعیت خود را تغییر داده‌اند.

به گزارش مشرق، اداره ملی درآمدهای آمریکا اعلام کرده که تعداد شهروندان آمریکایی که تابعیت خود را تغییر داده‌اند، به رکوردی بی‌سابقه رسیده است.

بر اساس این گزارش که در پایگاه خبری کنگره آمریکا «هیل» منتشر شده، فقط در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، 1335 شهروند آمریکایی ساکن در آنسوی مرزها، تابعیت خود را تغییر داده‌اند.

بر اساس محاسبات و اعلام این اداره، در کل سال 2014 میلادی، سه هزار و 415 آمریکایی ملیت خود را تغییر دادند و بر این مبنا، آمار سه ماه امسال نسبت به سال گذشته، 18 درصد رشد نشان می‌دهد.

تغییر ملیت برای فرار از مالیات

در این گزارش تنها نام کسانی که دیگر شهروند آمریکا نیستند آمده و دلیل آنها برای این اقدام، ذکر نشده ولی این سیل بی‌سابقه باطل کردن پاسپورت آمریکایی، پس از آن به راه افتاد که دولت فشار بیشتری بر اتباع خارج‌نشین برای مالیات دادن اعمال کرده است.

در سال 2010، قانون مالیات بر حساب‌های خارجی در کنگره تصویب شد و دولت آمریکا از همه بانک‌های فراسوی مرزهای خود خواست که اطلاعات تراکنش‌های مالی شهروندانش را به واشنگتن ارائه دهند؛ تاکنون 110 کشور و 160 هزار موسسه مالی با این درخواست موافقت کرده‌اند.

سابقه پاره کردن پاسپورت غربی برای فرار از مالیات

این اولین خبر از این دست نیست، دی ماه سال 93 بود که ژرارد دوپاردیو، هنرپیشه مشهور فرانسوی در اقامتگاه زمستانی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حاضر شد و پاسپورت روسی خود را دریافت کرد.

ژرارد درآمد سالانه بالای یک میلیون یورو داشت و باید بر اساس قوانین وطن سابقش، باید مالیاتی 75 درصدی می‌پرداخت، وی اما تابعیت روسی و پرداخت مالیات 13 درصدی را انتخاب کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس