کد خبر 414179
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

وزارت جنگ آمریکا (پنتاگون) طرح تجهیز مستقیم پیشمرگ‌های کرد و عشایر اهل تسنن عراقی را رد کرد.

 به گزارش مشرق، به نوشته روزنامه رای الیوم کویت، اشتون کارتر، وزیر جنگ آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با مارتین دمپسی، رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور از دیدار خود با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق خبر داد.

کارتر با اشاره به اینکه در دیدار بارزانی دو طرف درباره تحولات میدانی جنگ با داعش گفت‌وگو کرده‌اند از فداکاری‌های نیروهای عراقی در نبرد با داعش تقدیر کرد.

وزیر جنگ آمریکا در این دیدار بازپس گیری مناطق از داعش را به بارزانی تبریک گفت و بر تعهد آمریکا برای حمایت از اقلیم کردستان با واسطه دولت مرکزی عراق در این نبرد تاکید کرد.

این مقام آمریکایی در دیدار با بارزانی تایکد کرد: با وجود تمایل برخی اعضای کنگره آمریکا برای تجهیز مستقیم و بدون واسطه نیروهای پیشمرگ‌ کرد و اهل تسنن، من با این طرح مخالف هستم چرا که بر این باورم که عراق یکپارچه مساله مهمی برای شکست داعش در طولانی مدت است و علاوه بر آن این کار برخی از کارمندان ما را به خطر می‌اندازد.

پارلمان عراق شنبه گذشته طرح تجهیز کردها و اهل تسنن عراق به عنوان "دو قدرت مستقل" را بدون ارجاع به دولت مرکزی عراق در بغداد رد کرد و نمایندگان اهل تسنن و کردها نیز این جلسه را ترک کردند.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس