کد خبر 418556
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

در نشست مشترک بارزانی با رهبران احزاب و گروه‌های سیاسی اقلیم کردستان تصمیم به‌ تشکیل «اتاق عملیات» برای تصمیم گیری در خصوص مسائل مهم و سرنوشت ساز و ملی کُردها در عراق گرفته‌ شد و یکی از رسانه‌های اقلیم هدف از این اقدام را تلاش برای تاسیس کشور مستقل کُرد اعلام کرد.

به گزارش مشرق، عرفان علی عبدالعزیز رهبر حزب جنبش اسلامی کردستان به‌ شبکه‌ تلویزیونی کُردی زبان روداو اعلام کرد که‌ در نشست روز دوشنبه (29 اردیبهشت/ 19 می) مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان با رهبران و شخصیت های برجسته احزاب و گروه های سیاسی اقلیم، شرکت کنندگان در نشست، به‌ منظور اتخاذ مواضع مشترک و هماهنگ در مسائل مهم ملی و سرنوشت ساز کُردهای عراق، تصمیم به ‌تشکیل یک «اتاق عملیات» گرفتند.

وی افزود: هنوز در مورد نحوه‌ تشکیل این اتاق عملیات و انتخاب اعضای آن تصمیم گیری های لازم صورت نگرفته‌، اما تمامی شرکت کنندگان در این مورد اتفاق نظر دارند که‌ این اتاق عملیات نباید در تضاد با نهادهای قانونی اقلیم باشد؛ بلکه‌ در جهت تقویت این نهادها و ارگانها و رفع نواقص و کمبودها، فعال خواهد شد.‌

کانال تلویزیونی NRT در این مورد گزارش داد که‌ هدف از تشکیل این اتاق عملیات، پیگیری اقدامات لازم و تلاش در جهت استقلال اقلیم کردستان و تشکیل کشور مستقل کُرد و همچنین برگزاری همه‌پرسی در مناطق مورد مناقشه‌ در صورت به‌ توافق نرسیدن اربیل و بغداد در خصوص مشکلات فیمابین خواهد بود.

طبق این گزارش، اعضای این اتاق عملیات در رابطه‌ با مسئله‌ استقلال اقلیم کردستان، به‌ کشورهای ایران، اردن و ترکیه‌، سفر خواهند کرد.
مسرور بارزانی مسئول شورای امنیت اقلیم کردستان ضمن رد پیشنهاد احزاب اسلامگرای اقلیم کردستان در مورد اعزام هیئت اقلیم به‌ بغداد و گفتگو در مورد مشکلات فیمابین، بر ضرورت برگزاری همه‌ پرسی تاکید کرده‌ است.

همچنین این نشست تاکید کرده‌ است که‌ در صورت ادامه‌ روند کنونی در عراق و تداوم سیاست های دولت مرکزی، ضرورتی ندارد که‌ کُردها خود را بیش از این درگیر مشکلات کشور عراق کنند.
در این گزارش آمده‌ است که‌ بارزانی در پایان این نشست گفته‌ است که‌ مقامات آمریکایی در مورد استقلال اقلیم کردستان موضع مشخصی اتخاذ نکرده و حمایت و یا مخالفتی با این مسئله‌ ابراز نکرده‌اند.

منبع: کرد پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مهدی ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    تا اونا بخوان خاورمیانه را تجزیه کنند ان شا الله بریتانیا صغیر میشه و کاتالان هم از اسپانیا جدا میشه. این آقایون کرد هم بدانند که جدا شدن یعنی نابود شدن. کردهای عراق با اون چاهای نفت همه را وسوسه خواهند کرد
  • شیرازی ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    این خیال رو با خود به گور خواهند برد.
  • مهران ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    از مردم فهیم و با غیرت کرد زبان بعید است که گول ترفند کنگره آمریکا را بخورند. کشور کوچک کردستان اگر تشکیل شود چقدر میتواند از نظر نظامی قدرتمند باشد که گاه و بیگاه گروههای تروریستی فکر تجاوز به آن را در سر نپرورند. کشور جدید کردستان با منابع عظیم نفتی چقدر میتواند از تمامیت ارضی خودش دفاع کند. این کشور در صورت ظهور با این همه نفت مثل دوشیزه زیبایی خواهد شد که بخواهد در دل شب در خیابانها قدم بزند.
  • پسر ۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۹
    0 0
    ایران که نمیذاره ترکیه نمیذاره ولی اردن از اونور اسرائیل حتما حمایت میکنن مردم کرد عراق از خواب غفلت بیدار شین بارزانی ها دارن اموال کردستان عراق چپاول میکنن
  • araz ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    ایران باید این بارزانی خائن رو سر جاش بنشونه.
  • ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    زرشک
  • ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    بارزانی اول که داعشو وارد عراق کرد با کمک امریکاییها الانم دارهاینطوری جفتک میندازه به خبرسازیهای اینا توجه نکنین اقا بارزانیها مافیای خانوادگی هستن اموام مردم کردستان عراقو چاپیدن یه اب هم روش مردم میشناسنش کردستان عراق رهبران عاقل و باشخصیت هم داره به این اسراییلی زاده کوتوله توجهی نکنین
  • سارا ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۳۰
    0 0
    واقعا از کردها بعیده. اگر اینکارو بکنن، همین ترکیه می خوردشون. توی این وضعیت نابسامان منطقه و عراق؛ اینکار نشون دهندهء اینه که خودشونو تویه سینی تقدیم به آمریکا می کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس