کد خبر 414231
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه توافق سری کشورش با ریاض برای حمایت از تروریست های مخالف برای سرنگونی "بشار اسد" رییس جمهوری سوریه را تکذیب کرد.

 به گزارش مشرق، "تانگو بلگیچ" در گفت و گوی تلویزیونی افزود: آنچه درباره عربستان گفته شده است موضوع جدیدی نیست و تحول جدید در زمینه همکاری ترکیه با ریاض وجود ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه، حمایت کشورش از گروه تروریستی "جبهه النصره" را تکذیب و تاکید کرد که نام این سازمان در فهرست سازمان های تروریستی که توسط آنکارا تهیه شده است، وجود دارد.

بسیاری تحلیلگران معتقدند کشورهای منطقه مانند ترکیه، عربستان و قطر تصمیم گرفته اند با کنار گذاشتن اختلافات و افزایش حمایت از تروریست های مسلح، حکومت سوریه را تحت فشار قرار دهند و از نقش ایران که می گویند از حکومت سوریه حمایت می کند، بکاهند.

سخن درباره توافق سری وقتی مطرح شد که برخی درباره تشکیل "جیش الفتح" شامل گروه های تروریستی مانند "جبهه النصره" که شاخه "القاعده" در سوریه است، خبرهایی را منتشر کردند.

ترکیه و عربستان به خاطر مصر تا مدتی دچار اختلاف شدند چون ریاض پشتیبان "عبدالفتاح السیسی" و آنکارا پشتیبان "جماعت اخوان المسلمین" است اما پس از آنکه "سلمان بن عبدالعزیز" در مارس 2015 بر تخت پادشاهی عربستان نشست این روابط بهبود یافت.
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پسر ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    زرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررت
  • علی ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
    0 0
    عربستان تروریستهای مسلح در سوریه را که مردم عادی در سوریه را ربایش و بقتل می رسانند وبا دولت سوریه جنگ می کنند انقلابی می خواند و در عین حال انصارالله یمن را که علیرغم مصالحه با دولت مستعفی یمن خط گفتگو را داشت ولی برای تحت فشار قراردادن انقلابیون یمن و مردم یمن استعفا و سپس،از یمن فراری شد این انقلابیون را تروربست می خواند این چه چطور منطقی است که هرکجا برهم زننده نظم و منطق وجود دارد عربستان از آن حمایت می کند شاید این به نوع حاکمیت عربستان برمی گردد که فاقد مشروعیت و دمکراسی است و از ترس ترسری انقلاب عربی به این کشور از مخلین امنیت و تروریستها برای مصونیت خوبش حمایت می کند ولی را حتما نخوانده اند و تجربه خواهند کرد که چاه کن بالاخره ته چاه خواهد بود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس