کد خبر 413864
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲

مدیر کمیته رفاهی نهادهای همکار تعداد تراکنش های مالی مربوط به خرید کتاب در دستگاههای کارتخوان را تا نیمه روز دوم نمایشگاه ۷۴هزار مورد عنوان کرد.

به گزارش مشرق، نیکنام حسین پور مدیر کمیته رفاهی و هماهنگ کننده نهادهای همکار در بیست و هشتم نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به وضعیت جوی تهران و وزش باد شدید در پایتخت گفت: در حال حاضر ستاد بحران نمایشگاه به حالت نیمه آماده باش درآمده است تا باتوجه به وضعیت جوی و طوفان که در مصلی می زد، از بروز هرگونه حادثه در فضای باز سازه های موقت جلوگیری شود.

همچنین به گفته وی در دو روز گذشته چند نفر از مراجعه کنندگان به نمایشگاه که بیمار قلبی بوده اند، دچار مشکلاتی در تردد در سالن های نمایشگاه شده اند که به صورت سرپایی به آنها رسیدگی پزشکی شده است و تاکنون هیچ فردی دچار حادثه خاصی که منجر به انتقال به بیمارستان شود، نشده است.

همچنین تعداد تراکنش های صورت گرفته  در دستگاههای کارت خوان غرفه های محل استقرار ناشران حاضر در این نمایشگاه را ۷۴ هزار تراکنش اعلام کرد و گفت: این تراکنش ها در ۲۴۰۰ پایانه صورت گرفته است.

حسین پور در عین حال از اعلام آمار مربوط به خرید کتاب در دستگاههای کارتخوان نمایشگاه خودداری کرد.

وی همچنین از تحویل بیش از ۱۵۰ هزار بن کارت الکترونیک خرید کتاب از نمایشگاه امسال به دانشجویان و طلاب تا این لحظه خبر داد و گفت: هنوز ۱۰۰ هزار نفر از دانشجویانی که برای دریافت بن کارت ثبت نام کرده اند، به شعب بانک صادرت مراجعه نکرده اند ولی امیدواریم ظرف دو روز آینده هم این بن کارت ها به دانشجویان تحویل شود.

وی به دانشجویان توصیه کرد: شخصا و با در دست داشتن کارت ملی به شعب بانک صادرات مراجعه و نسبت به دریافت کارت خود اقدام کنند چرا که تحویل تجمیعی بن کارت ها مشکلاتی را بوجود خواهد آورد.

حسین پور اطمینان داد که چنانچه برخی دانشجویان که نسبت به ثبت نام قطعی برای بن کارت هایشان اقدام کرده اند، امکان حضور در نمایشگاه کتاب تهران را ندارند، بلافاصله بعد از اتمام نمایشگاه مبلغ واریزی آنها (۴۰ هزار تومان)، به حسابشان دعوت خواهد شد.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وصول گزارش هایی مبنی بر برخی سرقت های احتمالی کتاب در غرفه های ناشران گفت: این گونه سرقت ها البته در سالهای گذشته وجود داشته اما میزان آنها معمولا جزئی بوده ولی تا این لحظه گزارشی مبنی بر سرقت کلی کتاب از سوی هیچ ناشری واصل نشده است.

وی گفت: نیروی انتظامی و حراست نمایشگاه مسئولیت تامین امنیت غرفه ها و کتاب های عرضه شده در آنها را دارند  و در صورت دریافت گزارشی مبنی بر سرقت کتاب به آن رسیدگی می کنند.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس